![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Fra HEL meldes det om ny rekord i Asiatrafikken og nå er det India som drar opp. Det er bare og ta av seg hatten for finnene, de får det virkelig til på longhaul
![]() http://www.boarding.no/art.asp?id=31009
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
hvor lenge er det til de er større enn SAS på intercont?
Det gleder meg alltid å høre at Finnair gjør det bra. De får det virkelig til!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Ut fra Norge? Ut fra Skandinavia? Målt i antall fly? Antall tilgjengelige setekilometer? Omsetning?
"Større" kan være så mangt, så her er det bare å finne ut hvilket svar man vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Frakter mer pax enn SAS intercont. Det skal uansett ikke stå på ambisjonene til Finnair.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Etter "husken" så er vel SAS IC og Finnair IC omtrent like store ?
SAS ic fraktet vel i mars ~115000 load 86,3% Finnair Asia 107000 load 74,8 (ikke så bra) Finnair North America 11000 load 87% altså + noen tusen flere med Finnair (med alle forbehold om minnefeil) Hvor mange IC maskiner disponerer Finnair nå ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() En liten sjekk på http://www.finnairgroup.com/konserni...rnise_6_9.html Avslører 7 * 757 7 * MD-11 3 * A340 Altså = 17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Bruker de B757 på langruter? Noen som har oversikt over hvilke destinasjoner de ulike typene brukes på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]()
De flyr vel til Boston ? med 757, en slags Rute/Charter/LCC operasjon....som til tider gaar ? (gikk) via Sverige ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
finnair snart større enn SAS? Wow!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Så var det det med å sammenligne epler og pærer
![]() Finnair IC er ca på størrelse med SAS IC så der har du rett, mens totalt sett er SAS 3 ganger så stort som Finnair. I 2007 fraktet SAS (uten Spanair) ca 30 millioner passasjerer, mens 9,5 millioner fløy med Finnair. Men begge har tilfelles at aksjonerene ikke har blitt rike i noen av selskapene. AY bruker vel sine 757 litt på IC og litt på charter. Men med ca 230 seter i en 757 så sier ihvertfall jeg nei takk Last edited by Someone; 10-04-2008 at 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
DC-8-63,
du har rett i at de flyr\fløy til BOS om sommeren via Skavsta med 757. Fant først ingenting på flightaware men et annet søk ga meg pressemeldingen deres angående ruta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
trodde de hadde skippa Skavstad
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Boston , fra HEL på sommer'n går med 757
Toronto går med 757 Dubai er 757 destinasjon. Phuket er også 757 dest. Ellers så brukes 757 på bla.a Kanariholmene og mange Middelhavs dest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Finnair har meget gode forbindelser, om enn litt for korte connection-tider av og til... Skjønner godt at folk velger Finnair østover - men det har jo gått desto dårligere for dem vestover... Naturlig nok.
Når får de flere fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Naturlig nok, ja. Kombinert med Icelandair kunne man hatt et spennende rutenett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]()
Veldig hyggelig for Finnair dette, og SAS IC fra Norge har noe å lære av våre naboer i nordøst
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vi flyr stadig mer | imm | Flyforum | 1 | 18-01-2018 12:21 |
Stadig moro med fly :) | inger | Bilder & foto | 9 | 15-04-2012 15:13 |
Stadig nye påfunn.... | MD11 | Flyforum | 2 | 03-07-2008 17:29 |
Stadig flere lar seg lure | imm | Flyforum | 12 | 06-04-2007 00:10 |