![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Within minutes, Mayer managed to bring the airplane safely back to the airport. But when he inspected the exterior of the aircraft, he says the MD-80 jetliner looked like a "popsicle." The malfunctioning nose gear disabled the plane's anti-icing systems, according to Mayer, who says the wings and tail of the plane were freezing over.
http://www.cnn.com/2008/US/04/08/gri...ear/index.html Har aldri hoert at SAS har hatt problemer med dette? . . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Høh..
..sprøtt, har aldri hørt om noe slikt jeg heller, men forstår hva årsaken antgelig har vært. På MD80 har man jo alternate air/ground switch på NLG, og denne går mekanisk opp og drar over noen releer. Men hvordan denne har feilet forstår jeg ikke helt, det er noen få muligheter; - Kabelen har røket (MD80 er jo som kjent Fly By Wire, bare ikke helt på samme måten som en Airbus) - Hjulet som skal rotere har kilt seg - Overføringen fra sakselenken til hjulet har skåret seg |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAA B744 1/400 | Lennart | Samlerhjørnet | 1 | 04-06-2009 15:37 |
SAA Aerobatic team... | Ollie | Bilder & foto | 8 | 27-09-2008 00:46 |
SAA i problemer | Someone | Flyforum | 11 | 03-11-2007 18:21 |
En gang saa stolt ... | LN-MOW | Flyforum | 3 | 26-09-2007 15:14 |
Tailcamera fra SAA | Concorde | Flyforum | 1 | 16-01-2007 08:43 |