![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 82
|
![]()
Dy wetleaser en B737-300 fra Hola Airline.
Den skal komme en av de nærmeste dagene, og ha base Rygge. I første omgang skal den fly ut april. Noen som vet hvilket individ det er snakk om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Jeg mener bestemt det er EC-IOR.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,219
|
![]()
Og jeg mener bestem at denne skal ha kommet / kommer idag....
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
OK, men siden det er wet lease, skal de da kun fly med spansk crew?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Den flyr leg. til/fra RYG idag...
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Vil den befinne seg på BGO da, ikke bare idag, men gjerne fremover også? Eller kommer det kun til å fly utenlands?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 82
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Ikke en fargeklatt de skal lease i hvertfall.
![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 161
|
![]()
Slik jeg forstår det Rednose skriver så er man altså 3 i cocpit. 2 fra det aktulle selskapet som flyr og en fra (i dette tilfellet) DY som observerer. Hva observerer denne piloten, og hvorfor blir det gjort? For alt jeg vet er dette vanlig praksis når man wetleaser, men synes det høres litt rart ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Høres ikke spesiellt vanlig ut nei...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
Kan være vanlig praksis i DY
![]() Vet at SK's wetlease av Avro'ne så er cabinbesetningen "tatt ut" av SK sin crewpool, de blir ikke styrt av de som styrer SK crewene's slynger osv. Hørte av den ene i kabinen at cockpiten var "langdistanse cockpit" hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,219
|
![]()
Dette med en mann i cockpit har NAX praktisert i lang tid. Det er vel ansett nødvendig både sett ut fra et sikkerhetsmessig og standardiseringsmessig syn fra NAX's side....samt at de har med seg en som er kjent/vant med de flyplassene der skal opereres til, og i den grad de som leies inn flyr på norske flyplasser, så er det jo flere av våre flyplasser som har en litt annen topografi enn det de kanskje er vant til?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,219
|
![]()
Det er vel ikke uten grunn av f.eks West Air kjører egne kurs om Norske flyplasser og forholdene rundt, men så er jo heller ikke ATP'en akkurat en scud-rakett
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,219
|
![]()
Nei ikke vet jeg Rolf, jeg bare syns'er jeg.....men bare vet at de har brukt dette i lengre tid.....
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
Det vet jeg ikke, men hadde noe med kvalifikasjonene hørte jeg. Men nøyaktig hva vet jeg ikke. Kanskje den er vanskelig å lande på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansagruppen wetleaser 40 fly fra Air Berlin | Someone | Flyforum | 1 | 17-01-2017 17:07 |
Flåtestatus DY's 733'er (Spilittet fra LN-NOI-tråden) | RampSnake | Flyforum | 9 | 11-12-2009 00:13 |
Turkish Airlines wetleaser tre 777ER fra Jet Airways | MD90 | Flyforum | 3 | 18-12-2008 13:30 |
Hola airlines på flesland | sarky | Bilder & foto | 3 | 23-04-2008 09:03 |
Hola OSL! | SK931 | Flyforum | 8 | 04-05-2006 22:45 |