![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS tror det nye landingssystemet blir et konkurransefortrinn.
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/01/531252.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Så denne akkurat. Morsomt å se hvor godt HUD virker
![]() Imponerende da rullebanen ble tegnet inn slik at man kunne "se rullebanen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Men HGS är väl ingen nyhet på 737 i SAS, har funnits sedan länge. Ferryflög själv OY-KKD från KPAE i februari 1999 som var testmaskin hos SAS för HGS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Ja, men var det ikke slik at de ventet med å bruke det inntil alle flyene hadde fått det montert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Det ble vel satt INOP i Sas Braathens sine ex-SKer da SK og BU ble til Sas Braathens
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Ok, my bad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Möjligt att SAS Norge inte hade HGS i operativt bruk (som BSSW säger), något med det norska AOC att göra kanske ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Hvorfor vet jeg ikke, men ryktet var at det var pga at ex-BU NGene ikke hadde det. Det var ryktet, om det er sant tror jeg ikke noe særlig på
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Men det er det.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Dec 2007
Location: Tysnes, Hordaland
Posts: 32
|
![]()
Jeg spurte om dette i en annen tråd dette kom opp, men fikk ikke noe svar, så jeg prøver igjen. Har ikke SK sine 737 mulighet til og ta en Cat III app med autoland? I så fall har vel ikke HUD noe for seg da de kan lande med samme RVR som autoland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Virker som en håpløs investering.. Hva med å anskaffe seg winglets på alle 737ene først, ikke bare til et lite utvalg med en implementeringstid a'la kommune Norge. Winglets er en investering som gir ROI umiddelbart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Vil ikke si at det er en håpløs investering. Winglets hjelper lite når man ikke ser rullebanen.
Men kan være enig i at alle 737-ene burde ha hatt det. Jeg synes Boeing skulle ha hatt det som en standard i disse miljøtidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Jess, er håpløst å investere i noe som gjør at man kan lande i et fenomen som er utbredt på OSL. Ikke krever det så veldig mye heller antar jeg, ettersom mesteparten av alle(?) "exSK" flyene allerede har HGS installert fra før av. Det er kun NG flyene det er snakk som sant? Er vel ikke mulig å få på classicene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 308
|
![]()
Er vel ikke noen 737-er som blir levert uten Winglets nå?
__________________
------------------ Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Merkelig, hva var begrunnelsen?
Quote:
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Er HGS definert på noen annen måte enn HUD? Er forskjellen mil/siv?
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det er ikke standard, kun på 737-900ER. Flere kunder tar levering av nye 737 uten winglets (inkludert CO). De setter på winglets selv for å gjøre det billigere enn hva Boeing tar betalt.
Det er sikkert utstyr som kan gi SAS fordeler, men jeg ville nok brukt 1,2 mill pr. fly på noe som gir avkastning umiddelbart i disse 100 USD + pr barrel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 82
|
![]() Quote:
Dy`s LN-KKD har HUD installert, men dog ikke operativt. Husker i farten ikke hvor denne kommer fra, men absolut en classic ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slike fly kan lande på Eggemoen i 2015 | Desk pilot | Flyforum | 16 | 01-10-2010 22:22 |
Pilotene glemte å lande! | C130 | Flyforum | 22 | 07-12-2009 23:26 |
Kan du lande på Hudson River? | Holmion | Flyforum | 4 | 05-02-2009 17:18 |
Kan du lande en Dash? | karsten | Flyforum | 8 | 06-11-2007 13:34 |
Måtte lande i blinde | Hurum | Flyforum | 3 | 11-06-2006 16:30 |