![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I dag liberaliseres markedet for flybilletter mellom Europa og USA, og prisene ligger an til å synke kraftig.
Miljøbevegelsen er svært kritisk til det den ser som nok et skritt i feil retning i flybransjen. Til USA for åtti kroner Frem til i går, hadde alle europeiske flyselskaper som flyr til USA vært nødt til å reise fra hjemlandet sitt. Fra og med i dag kan selskapene reise fra hvilket land de ønsker. Ryanair har allerede varslet at de vil hamstre langdistansefly for å fly til USA. Det irske lavprisselskapet har frem til å ikke tilbudt reiser til USA, fordi det ikke har kunnet ta av fra andre land enn Irland. e24.no
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så at TV2 hadde et innslag om dette 80 kr greine. Tull sier jeg og kan ikke tenke meg en slik pris! Med dagens fuelpriser må nok Ryan også innse det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel på disse turene det er myntautomat når du skal spenne fast setebeltet, pr. ark av dasspapiret og for å kunne se ut av vinduene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Man kan si mye om Ryanair, men et slikt prisnivå er verken passasjerer, miljø eller bransjen tjent med! Ryanair er flinke til å få oppmerksomhet og dette er nok bare et stunt. At det blir mer lavpristrafikk på langdistanse er jeg imidlertid sikker på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi må vel anta drivstoffet må betales separat, oppå de 80 kronene, og alt mulig annet. Hvis de bare selger to-tre billetter til den prisen, med en totalpris på kr 1000,-, så kan det jo kanskje gå en stund. Men i det lange løp?
Er enig i at ingen er tjent med dette... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det høres merkelig ut at Ryanair skal levere billetter til 80 kr. over dammen. Selskapet skal jo spare tre milliarder kroner p.g.a. økte drivstoffpriser.
Ellers likte jeg uttrykket "å hamstre langdistansefly"! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jag skulle vilja se en källhänvisning till påståendena om Ryanair från e24.no. Det har tidigare talats om lågpris över Atlanten men det har krävt några förutsättningar bland annat att prisbilden på långdistansplan ändras till en lägre nivå så att de går att köpa på ett liknande sätt som FR har köpt sina 737-800 (=sämre konjunktur för Boeing/Airbus).
Då gällde planerna flyg från just Irland. Jag har svårt att tänka mig en bättr emöjlighet för Ryanairs långdistansplaner än att starta från Shannon och ha matarflyg dit från sitt ordinarie linjenät så det nya avtalet är nog ingen nödvändighet. Den dagen det går att köpa en biljett för 80 kr så åker jag definitivt, men jag tror inte det inträffar... Last edited by Bengt; 31-03-2008 at 17:23. Reason: Förtydligande |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
OSL Slave
|
![]()
Og nå begynner "miljøbråket"
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=513816 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Klart det!! Selv jeg ville vurdert å fly med FR om jeg kunne komme meg over atlanteren til den prisen...
Men om det er realistisk? I don't think so... E!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair åpner base i USA? | CaptainMorgan | Flyforum | 3 | 10-06-2015 11:06 |
Embraer åpner fabrikk i USA | Desk pilot | Flyforum | 1 | 17-02-2011 21:54 |
Air Marshals på fly til USA | ENGM 911 | Flyforum | 7 | 17-01-2010 21:33 |
Ingen SAS fly til USA 25 og 26 nov | Bizflyer | Reiseforum | 1 | 23-10-2009 11:17 |
Tre kroner dyrere å fly | sirpjalle | Flyforum | 8 | 09-10-2007 09:46 |