Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2008, 14:33   #1
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

OBB 19 Mallorca med DY, FR & EZY

Meg og en arbeidskollega fra Rfly tok oss en tur til Mallorca nå i slutten av Februar for å besøke en arbeidskollega som "jobber" der nede.
Bestillte billetter på ganske kort varsel så SAS/Spanair ville ha over 4000kr tur/retur pr person, så da sydde jeg heller sammen en egen rute til 1500kr istedenfor.

21 Februar
Norwegian OSL-STN
Boeing 737-300
Load factor: 95%

Ankom Gardermoen fra Jessheim kl 0610 for Andreas hadde forsovet seg. Mine arbeidskollegaer hadde allerede blokkert seter og printet ut boardingpass til oss før vi ankom flyplassen.
Når vi kom ut på gate var boarding nesten ferdig så det var bare å gå inn å sette oss på 2 D og F med ledig sete mellom oss.
Pushet på tid kl 0650 og taxet til de-icing før avgang fra 19L.

God frokost ombord med grov sandwich, juice & kakao

Ankomst på rute til London Stansted. Veldig hyggelig crew og god service ombord.

Måtte vente ca 3 timer på Stansted før neste fly til Palma. Brukte tiden til mat og se på fly.

21 Februar
Ryanair STN - PMI
Boeing 737-800
Load factor: 80%

Ble noen gatebytter før vi kunne gå ombord så da havnet vi fra fremst til ganske langt bak i priority boarding køen. De som reiser uten innsjekket bagasje og har sjekket inn på nettet får være i gruppen som går først ombord.
Hadde håpet å få exit sete, men siden vi kom såpass langt bak i køen forsvant det håpet. Valgte å sikte på bakerste rad istedenfor.

Marginal beinplass men gjør ikke noe siden vi hadde ledig sete mellom oss

Ryanair definerer også bakerste seterad som exitrow så Andreas fikk tilsnakk flere ganger fra det Polske crewet om ting som jakker, armlener osv...

Bordet var fuktig og må ha vert vasket med en skitten fille. Luktet sure sokker av bordet. Deilig!!

Godt utvalg i forskjellige matretter (Her har Norwegian noe å følge opp)

Valgte New York subway og den smakte utmerket. Kjøpte også drikke og diverse sjokolade.

Over the Alps!

Første glimt av den grønne øyen Mallorca

Like før landing på Palma PMI

Selv om ikke Ryanair er så populær på forumet blant mange (inkl meg!!) så var eg ganske fornøyd med produket selv om renholdet og beinplassen var under snitt. Maten var god og crewet var profesjonell. Eneste var at Andreas måtte flire godt når de kom rundt å skulle selge skrapelodd

Last edited by MountainDew; 11-03-2008 at 16:19.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2008, 14:48   #2
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Default Re: Mallorca med DY, FR & EZY

Noen bilder fra Mallorca. Palma er en by som er verdt et besøk selv utenom sommersesongen. Temperaturen på dagtid lå på rundt 17 - 18 C.

To flotte eldre damer poserer!

Cales de Mallorca

Antonio & Andreas

Sultne katter som er forlatt av sine utenlandske "eiere" i vinterhalvåret

På toppen av et fjell på østsiden av Malorca

Frokost

Til Speedbird: Dunkin Smultrings

Domkirken i Palma

Last edited by MountainDew; 11-03-2008 at 15:44.
Old 11-03-2008, 15:42   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Så var dagen kommet til retur fra PMI - STN

25 Februar
EasyJet PMI - STN
Airbus A319
Load factor 90%

Tok fly litt utpå dagen kl 1400 slik at vi fikk litt ekstra tid i Palma før avreise.
Sjekket ikke inn på nettet så måtte i kø hos Menzies å gjøre det før vi kunne spasere til gate.

Gikk en tur i duty-free å kjøpte litt parfyme. Spiste ikke noe på flyplassen for ville heller kjøpe mat på flyet.

EZY var i rute og ombordstigningen var til dels kaotisk for alle ville ombord samtidig og presset sef frem til gateområdet. Heldigvis har DY seating nu slik at vi slipper den voldsomme trengselen i gaten.

Air Berlin er ganske store på PMI. Masse Airbuser

Andreas setter seg inn i sikkerhetsinformasjonen og dette er første gang han reiser med Airbus.

Mye bredere midtgang en på B737 gjør det litt lettere for kabinbesetningen

Palma by fra luften

Palma Nova og Magaluf til venstre i bildet

Maten så god ut og vi var veldig sulten....men

...de var tom for all mat og fikk kun kjøpe snack istedenfor. Muffins, drikke og sjololade.

Passerer Menorca nord av Mallorca

Litt bedre beinplass en hos Ryan

Fikk en liten holding rundt Stansted

Til FedEx Martin: MD-11

En dame fra Swissport ble helt hysterisk når jeg tok bilder av flyet i Stansted. STRENGT FORBUDT Å TA BILDER fikk jeg beskjed om.....høh?????

EasyJet var også et ok selskap, men litt kjedelig at de ikke hadde noe av maten som var avbildet i den flotte menyen. Rent og pent ombord og hyggelig crew fra Italia. De tar vel bare ombord mat i London så det har nok vert en feilberegning i Catering for nesten ingen fikk kjøpe mat.

25 Februar
Norwegian STN - OSL
Boeing 737-300
Load factor 98%

Var litt forberedt på en natt i London for vi var listet på stand-by listen (ID) og 147 av 148 seter var booket. Snakket med Swissport og de ville tilkalle oss når de var ferdig med innsjekk og vi ville da få beskjed om det var plass eller ikke. Heldigvis var det 5 personer som ikke hadde møtt opp og de var det bare å haste gjennom sikkerhetskontrollen til gate. Veldig hyggelig og hjelpsom person hos Swissport innsjekk.

Fredrik og Andreas på plass i sete 1 E og F. Fikk en kraftig person i D setet så ble litt trangt for Andreas mellom oss.

Kjøpte litt brus og sjololade. Norwegian trenger en oppgradering på menyen. Kan godt ta en kikk på FR og EZY sin meny. Har hørt at Air Berlin og Germanwings har også fine menyer.

Veldig hyggelig crew som vanlig hos Norwegian og de fleste kjenner jo meg igjen.

Takk for at du leste rapporten og god tur til Mallorca om du tar turen dit

Hilsen Fredrik MountainDew

Last edited by MountainDew; 11-03-2008 at 16:10.
Old 11-03-2008, 15:53   #4
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Nydelig rapport. Ser ut til at dere har hatt en fin tur. Men hvordan var prisen på maten ombord i forhold til det dere fikk? (Tenker da på FR og EZY). Og hva koster hotell og slikt der nede?
Old 11-03-2008, 15:55   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg må si de har mange fine fly på STN
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2008, 16:24   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Nydelig rapport. Ser ut til at dere har hatt en fin tur. Men hvordan var prisen på maten ombord i forhold til det dere fikk? (Tenker da på FR og EZY). Og hva koster hotell og slikt der nede?
Takk for tilbakemelding. Er ikke så opptatt av pris så lenge jeg er sulten. Bodde gratis på Mallorca.
Old 11-03-2008, 16:34   #7
Thomas
ScanFlyer Rusty

Veldig bra, Fredrik!...

Ser frem imot Sun'n'fun rapport med tiden også!
Old 11-03-2008, 16:38   #8
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Takk for tilbakemelding. Er ikke så opptatt av pris så lenge jeg er sulten. Bodde gratis på Mallorca.
Men for oss andre som muligens komme rtil å reise med disse selskapene. Må nesten vite om det lønner seg å kjøpe noe før flyturen eller om man liksågodt kan vente til man er ombord.

Hvilket hotell er det som er gratis
Old 11-03-2008, 16:51   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Er bedre å kjøpe mat på flyet så støtter du flyselskapet økonomisk. Bodde i leilighet så da ble det gratis
Old 11-03-2008, 19:07   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Takker for rapporten!

Du glemte å poste knyttneve beviset fra DY
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2008, 19:20   #11
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Takker for rapporten!

Du glemte å poste knyttneve beviset fra DY
Glemte det til London, men på returen ble det rad 1. Tror Norwegian kan sammenlignes med EZY, men varierer fra fly til fly og om de har fått montert nye seter. Var ombord i LN-NOB på mandag og sjekket ut flere forskjellige seter. Synes det var betydelig bedre der en hos Ryanair der knærne kommer helt inn i hard plastikk som dekker baksiden av setene.
Men på tur til Dubai ville jeg helt klart hatt exit
Old 11-03-2008, 20:45   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Kjemperapport ! Har hatt flere slike LCCturer i Europa de siste årene med EZY, FR, og andre !
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2008, 20:47   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flott rapport og fine bilder (selv om bildene fra FR gjør meg fysisk kvalm)
Old 11-03-2008, 22:37   #14
C172
ScanFlyer Gold

C172's Avatar

Flott rapport fra Europa! Er det jeg som har lært deg å sjekke opp eldre fruer. Det var 2 nydelige urbane kvinner som jeg ble veldig nyskjerrig på.
C172 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2008, 18:14   #15
snag
ScanFlyer Blue

snag's Avatar

Flott rapport. Jeg klarer ikke å fatte hva Ryanair har tenkt på da de valgte farger i kabinen.
snag is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2008, 08:44   #16
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Maten virket forholdsvis dyr ombord. Ellers fikk jeg påskeaftenassosiasjoner av innredningen på FR.
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2008, 15:32   #17
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Flott rapport med fine bilder Leste gjennom og så dette:
Quote:
Veldig hyggelig crew som vanlig hos Norwegian.."
Akkurat dette er jeg helt enig i, og de gangene jeg og har reist med Norwegian har crewet vært særs hyggelige og profesjonelle. Virker som om hele crewet virkelig nyter jobben sin, og at Norwegian er et bra sted å jobbe. Sånt merkes!
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2008, 17:26   #18
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Flott rapport med masse flotte bilder både i lufta og på bakken! Slutter meg til at crewet på DY pleier å være hyggelige og blide. Viktig egenskap!
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2008, 12:07   #19
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Tusen takk for en utmerket rapport! easy-kabinen virket mer "dyster" enn jeg hadde sett for meg, men det kan jo ha noe med kontrasten til Ryanairs signalgule kabin. Nettinglommen hos easyJet ser litt billig ut - uansett er det bedre med en lomme enn ingenting, slik som hos Ryanair. Dessuten er det ikke så lett å glemme ting i en slik "åpen" lomme. Jeg husker at jeg hadde en tur mellom Bergen og Oslo med Norwegian i et fly som hadde fullt easyJet-interiør. I starten var det nesten litt mer spennende å fly Norwegian for å sjekke hva slags interiør det var på flyet. Er dog tilhenger av en mer enhetlig profil slik de har valgt nå.

Norwegian har definitivt en del å lære fra disse selskapene hva gjelder meny ombord, men det kan jo ha noe å gjøre med at Gate Gourmet ikke tilbyr noe mer spennende? Jeg har ikke fløyet Sterling på noen år, men de hadde en slik kjedelig "trekantsandwich"-meny fra Gate Gourmet.
Old 14-03-2008, 12:57   #20
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Norwegian har definitivt en del å lære fra disse selskapene hva gjelder meny ombord, men det kan jo ha noe å gjøre med at Gate Gourmet ikke tilbyr noe mer spennende? Jeg har ikke fløyet Sterling på noen år, men de hadde en slik kjedelig "trekantsandwich"-meny fra Gate Gourmet.
Takk for hyggelig tilbakemelding
Ny meny kommer hos Norwegian 1 April ifølge forum medlem MD11. Blir spennende å se!!
Reply

Posting Rules