![]() |
|
![]() |
#1 |
Qwerty
|
![]()
Trafiken (antal passagerare) växte med 9,6 procent under februari till 1 385 471. Fina tal, men en hel del tack vare den extra dag som månaden innehöll i år. Oavsett är utvecklingen på ARN bra just nu.
http://www.lfv.se/templates/LFV_Mill...____48287.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
[QUOTE=jikswoboB;250132]Trafiken (antal passagerare) växte med 9,6 procent under februari till 1 385 471. Fina tal, men en hel del tack vare den extra dag som månaden innehöll i år. Oavsett är utvecklingen på ARN bra just nu.
At Malmø har trafikk på nivå med Torp er ganske snodig egentlig, selv om det er kort vei over sundet til CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis en tar med den ekstra dagen i beregningen, så blir det faktiske økningen i passasjertallet 5,8% - med andre ord nesten identisk med januar-økningen. Da ser det ut til at ARN vil gå i retning av 19 millioner i 2008.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Meget bra poeng, og den 29. var til og med en fredag, så effekten ble større enn en "vanlig dag".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Før at noen flyselskap har sluppet sine tall som kan gi indikasjoner, så våger jeg meg ut på å foreslå følgende tall for de to andre i februar
CPH: 1,53 millioner OSL: 1,43 millioner Nå får vi se hvor nær jeg kommer - første korreksjon på OSL-tallet kommer etter at DY slipper tallene i morgen kl. 08:00
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Min umiddelbare vurdering er at CPH tallet er sat for lavt - bemærk at februar 2007 er en meget svag sammenligningsmåned, da trafikken her var påvirket af mange aflysninger grundet vejret. Væksten i feb 07 var således negativ -0,6%, mens væksten i de omkring liggende måneder jan 07 og mar 07 var henholdsvis +7,6% og 7,0%.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden PP har god tro på CPH, så har jeg kikket litt i tallene til både SKCNO og DY og ting tyder på at jeg også har vært litt snau med 1,43 millioner for OSL, men så er det usikkerhetsmomentet Rygge da
![]() For å helle litt kaldt vann i blodet på PP - ta også en titt på apriltallet for CPH i 2007 (-2,9%)
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 08-03-2008 at 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så baseret på ovenstående har jeg god tro på CPH tallene for både februar og april. Specielt da CPH i januar viste en vækst på 4,4% på trods af en negativ vækst hos SAS DK på -1,6%. I februar er billedet at SAS DK har en vækst på 7,2% og med til dette hører at SAS DK har "mistet" (som nævnt af LN-KGL i anden tråd) ca 40.000 pax mellem CPH-OSL der i år flyves af SAS NO. Så LN-KGL jeg bliver altså nød til at bevare min optisme hvad angår CPH tallene for feb.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så er CPH klar med tallene for februar 2008 - som forventet er tallene ganske gode med vækst på +12,9%, hvilket skal ses i lyset af de betragtninger nævnt ovenstående.
CPH feb: Int: 1.449.610 +12,3% Dom: 158.104 +18,0% Total: 1.607.714 +12,9%
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gode tall fra CPH, med god, forventet vekst. Nå er det bare å vente på tallene fra OSL...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som du traff ganske bra med CPH-tallene PP. Justert for skuddårsdagen tilsvarer vel dette en vekst på ca 9%.
Hvordan er fordelingen og utviklingen mellom O/D og transfer pax? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Local (O/D): ca. +12,8%
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne måneden ser det ut til at OSL bør få kjeft for å ikke komme opp med tallene og det er nå 12. mars. Det som er verre er at OSL på sine sider ikke en gang har giddet å legge i januar-tallene i deres statistikk-sider. Kobro og gjengen - skjerpings!!!
Så noen kommentarer til CPH-tallene: - Estimat for 2008 22,9 millioner - Som PP sa var med korrigering for den ekstra dagen, så var veksten 9% - til nå i år er da den korrigerte veksten 6,6%. - Da var vi landet på hvor mange passasjerer det var om bord i hver flight, og der er tallet 74 (til nå i år) - Til slutt en kuriosa - CPH øket tiden med 2 år og 3 måneder de er størst i Skandinavia grunnet de to siste månedenes tall (dette forutsetter at OSL ligger på samme nivå i februar som i januar). Så et annet kuriosa til slutt - hvis veksten på OSL blir de 7% som OSL har som tallet i sitt planarbeid og ARN fortsetter med den veksten de har i de to første månedene, så vil ARN passere OSL i slutten av 2015.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er med deg PP, i tillegg så vil også påsketrafikken i år bli i mars, mens det var i april i fjor. Dermed er usikkerheten for spådommene stor før vi har unnagjort de fire første månedene. Men så er det ikke så verst da PP at jeg er mer positiv på CPHs vegne enn deg
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og der melder Avinor 14% !!! økning på OSL i en pressemelding !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
OSL: 1.453.727 +13,8%
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Wow, 13,8 % ? Ikke dårlig. Hvordan kommer dette ut for dine helårsestimater da Kurt? Selv med bare tall for 2 mndr?
![]() |
#19 |
OSL Slave
|
![]()
Ja de 14% skal jeg si har vært merkbart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty