Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2008, 20:00   #1
LN-MAH
Newcomer
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 26
OBB 19 KRS-CPH-ORB - nytt selskap

25. Feb - KRS-CPH-ORB

Denne mandagen var det tid for å komme seg til Ørebro i forbindelse med jobb. Første leg av turen skulle gå med SAS fra KRS-CPH. For å rekke oppsatte møter var det nødvendig å velge første maskin fra KRS, noe som innebærer at en må opp en del tidligere enn det som er fornuftig. Nok om det, flyavgang fra Kjevik var kl 06:20, og taxi ventet utenfor mitt hus kl 05:00.
Ikke mye å si om fasilitetene på Kjevik, annet enn at innsjekk gikk relativt effektivt for seg, og at en rakk en ørliten espresso på 7-11 før boarding.
Maskinen som skulle ta oss til CPH denne morgenen var en MD-80. Tidligere har denne ruten blitt operert av Q400, men av grunner kjent for de fleste, er dette ikke lenger tilfelle. Pr dato opereres morgenavgangen av MD-80, og så er det CimberAir (CRJ200) og DAT (ATR-42) som bytter på å operere de øvrige avganger utover dagen.
Ikke mer enn ca 50% belegg denne morgenen, og pushback på rutetid. Må si det er bra fraspark i MDen når den er såvidt lett lastet. Begivenhetsløs tur til CPH, og siden turen var på økonomiklasse, ble det hverken vått eller tørt. SAS har mat og drikke for salg, men jeg stod over.
CPH måtte jeg plukke opp bagasjen (som forøvrig kom raskt) og sjekke inn på nytt, siden videre transport til Ørebro skulle foregå med et nytt flyseskap for min del, nemlig NextJet. Disse gutta er ikke gamle i bransjen, men opererer bl.a ruten CPH-ORB med SAAB 340. Dette selskapet er forøvrig "one class only", og boarding startet på rutetid. En blir her busset til en fjernparkering før en kommer seg ombord. OG ganske riktig, her stod en fin og skinnende SAAB 340 og ventet på oss. NextJet har som nevnt kun en-klasse, men tilbyr mat og drikke til alle, free of charge
Ørepropper ble forresten delt ut ved boarding av en meget blid kvinnelig flyvertinne. Og joda, en viss støy er det i en 340, men jeg følte ikke behovet for propper. I lufta en halvtime etter rute, og så var det tid for "smørgås" og kaffe. Smakte helt fint.
15 min før landing kom kapteinen på høyttaleren og meddelte (forsøker på svensk) "mitt herrskap, jag ska inte ljuga før er, det kommer at bli mycket svår turbulens under innflygningen, så ni får hålla i er som best det går".
Kapteinen hadde rett han, tror ikke jeg har opplevd større krenging og korrigeringer under en innflyvning før. Heftig!!
Uansett, ned kom vi, og jeg flyr gjerne med NextJet igjen.
LN-MAH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DHL starter CPH-BGO-SVG, CPH-KRS/AES og OSL-TRD storg Flyforum 42 26-01-2023 10:55
KRS-CPH-KRS idag? Bizflyer Register- og ATC-Forum 2 14-08-2008 23:57
Nytt selskap på CPH-OSL EB TripReports 21 01-05-2006 17:07
Skyways lägger ned ORB-NRK-CPH Kungsängen Flyforum 2 21-02-2006 22:38
SAS øker CPH-BLL og CPH-KRS CK Flyforum 5 22-12-2004 17:13


All times are GMT +2. The time now is 11:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.