![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Jeg har ingen problem med å sette pris på å bo bra når jeg bor langt hjemmefra og har mye jobbpress, det er fint med et hotell som fungerer etter mitt skjema og ikke et hotell som legger seg 16:00, etc. Men det er en ting jeg aldri ha skjønt:
Utpå ettermiddagen kommer det som oftest en eller annen luring og banker på døren og insisterer på å lage en brett på dynen min og legge igjen en sjokolade, blomst eller noe. Bedre kjent som turndown-service. Nå til premiespørsmålet: med unntak av blindtarmen, finnes det noe mer unyttig her i verden, eller har jeg misforstått noe veldig her? -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Det er vel ikke værre enn å henge ut "Do not disturb-skiltet"? Eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Synes nu det er meget rart med turn-down-service. Specielt hvis man iløbet af eftermiddagen eller ved aftenstid har brugt bad og håndklæder, så er det da dejligt at få friske til næste morgen - ligesom, der altid er rart at få frisket værelse lidt op...
Selv vælger jeg meget gerne hoteller med denne service.... Såfremt det passer dårligt i min tidsplan, så hænger jeg blot "Do not disturbe" skiltet på døren....
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]()
HVa er så negativt med nystrukket seng og rene håndklær?
På et hotell jeg bodde i i Bangkok var det et helt batteri med diverse flasker med shampoo og kremer på badet. Hver gang betjeningen var innom rommet, som var minst tre ganger om dagen, sjekket de om jeg hadde brukt noe fra disse flaskene. Hadde jeg det, tok de med seg alle sammen, og byttet dem med nye. Lurer på om de kastet de de tok med seg? Det var i alle fall unødvendig "god" service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,827
|
![]()
Syntes det er topp jeg.. Og de gangene det blir for mye så er det jo bare og henge ut skiltet som det sies her.
Var dog på ett av de eldre hotellene i Dubai, der ble det nok! Der kom de med 30 minutters mellomrom (virket det som) og maste hele tiden. Etter "do not disturb" var hegt opp så var de faktisk innom et par ganger i det man var tilbake på rommet med nye "tjenester". Virket som driks-stunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg har heller egentlig ikke skjønt poenget med denne typen tjeneste, men det kan jo som andre nevner være fint å få påfyll på håndkle-lageret. Nye håndklær etc kan man jo selvsagt få bare ved å ringe housekeeping, eller at man bor på hotell som har iallefall et ekstra sett med håndklær... :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]()
Jeg bruker hotell en del , ca 80 døgn i året.
En gjest i et naborom for en tid tilbake har skjønt det! Damen som kom med forfriskninger kom ikke ut før det hadde gått en laaang stund. Det var mye godlyd å høre og fra naborommet....... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Om det er nyttig er jo sammenlignet med spørsmålet om det er nyttig å smile til kunden. Det er ting som gjør at man skal føle seg litt mer spesiell og det er mange småting som servicebedrifter legger inn for at det skal se mer eksklusivt ut. Poenget er ihvertfall å gjøre rommet klart for at en skal legge seg på kvelden. En del kategoriseringer av 4-5 stjerners hotell ser på turndown service som et vilkår.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Turn down service er trivelig. Dersom du ikke jobber på hotellrommet merker du jo ikke noe til den i det hele tatt.
Dersom jeg jobber på rommet, ringer jeg rett og slett til house keeping og ber om å få slippe. Ellers synes jeg det er hyggelig å komme tilbake etter middag med et litt oppsjainet rom. Som TOS sier, påfyll av håndklær og vann (det gjør de på SPG hotellene for gjester som har status), over teppet tas av senga og sjokolade på puta er en fin ekstraservice spør du meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,324
|
![]()
Men aller best er hotellene uten sengetepper...for noe mer møkkete og grisete enn nettopp sengetepper finnes det vel ikke!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det kommer jo an på om hotellet vasker disse eller ikke... Hoteller som har turn down service, har ofte meget godt renhold. Vi snakker ikke om Rica hoteller her..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
|
![]() Quote:
![]()
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Alle norske kjedehoteller har informasjon om håndklebytte vs. miljø hengende på alle bad. Der oppfordres man til å tenke på miljøet, og dersom man bor på hotellet i mer enn én natt så legger man bare de håndklær man ønsker å bytte ut, på gulvet. De som henger på veggen under rengjøring blir ikke byttet. Miljøvennelig og god ordning!
Hvor mange bytter håndkle daglig hjemme egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Håndkle? Bruker bare hårtørreren jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 544
|
![]()
Turn-down service kan være ganske greit men også litt plagsomt om man sitter og jobber.
Som oftest så reiser jeg fra hotellet om morgenen og er ikke tilbake før etter at turn-down har vært der. Men de steder man får frisket opp i fruktkurven og en sjokolade eller to så gjør det jo ikke noe ![]() Men som det sies her er det jo bare å henge opp skiltet - så får man (som oftest) fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hårtørrer? Når jeg er hjemme bruker jeg støvesugeren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et spørsmål til dere som jobber med SAS EuroBonus | Utflyttet | Flyforum | 16 | 07-03-2013 06:15 |
Et spørsmål til dere som jobber med billetter | Utflyttet | Flyforum | 1 | 10-06-2008 13:05 |
Spørsmål til dere som jobber med De-Iceing | ATC-flyradar | Flyforum | 14 | 27-10-2007 09:09 |
Til Dere som Bor i Tromsø | LN-KRF | Flyforum | 3 | 17-10-2007 13:49 |
Spørsmål til dere som vet alt. | enml | Flyforum | 1 | 07-09-2006 09:14 |