![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I dag skriver Haugesunds Avis:
Quote:
Quote:
Hele artikkelen i Haugseunds Avis: http://www.h-avis.no/article/2008021...0/1010/AKTUELT
![]() |
![]() |
#3 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Tviler på at flyplassjef Jan Morten Myklebust på stord vil være fornøyd med noe mindre enn Widerøe eller DAT.
Det var synd ikke City Star klarte å holde seg i live, tror Stord - Oslo hadde passet bra for de.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Visste da va' noke med deg zico
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tipper det blir DAT eller Helitrans som dukker opp på Stord. DAT skal ha kjøpt et par av Coast sine ATR-maskiner og ansatt noen av pilotene (kapteiner), mens Helitrans har kjøpt et par av Coast sine Jetstreamer og har ansatt 5-6 stk fra Coast.
Widerøe er også et alternativ, men tviler på det er kapasitet med oppstart fra 1.april dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helitrans = HTA = "Scanbird" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
jepp
Helitrans flyr rundt med en JS41 fra Eastern mens de venter på disse fra Kystfly da?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
De har 1 stk J31 og 1 stk J41 i dag ja. Begge disse er vel kjøpt fra Eastern og flyr i Eastern livery.
Og så har de en Citation. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Ellers tror jeg mest på DAT også på Sørstokken.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 21-02-2008 at 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Air Stord og Coast Air gikk konkurs og Golden Air trakk seg fra SRP etter flere års flyvning p.g.a. for lite pax. Jeg tror heller ikke en ny operatør vil kunne tjene penger på SRP. Synd å si det men jeg mener at flyplassen på SRP ikke har livets rett. Fra Stord til HAU er det en times kjøring og jeg vil tro at SRP merker konkurransen fra HAU. Flyplassen på HAU er dessuten bedre utstyrt så det er lettere å holde bedre regularitet på flytrafikken. Coast Air hadde mye divertions fra SRP til HAU når det var dårlig vær.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Coast Air gjekk konkurs p.g.a for liten inntjening på en del ting som de holdt på med, ruta SRP -OSL har for alle selskap som har traffikert gått med overskudd. Om konkuransen mellom SRP- HAU er ødeleggende for noen er endå ikkje bevist fra noen, for det er ingen konkuranse i det hele tatt men heller 2 flyplasser som utfyller hverandre, SRP har igrunnen vist flere ganger at de kan drive meget effektivt og med overskudd i forhold til Avinors plasser på samme størrelse Dessuten er SRP en meget trivelig flyplass som har livets rett, og næringslivet er avhengige av en nærflyplass ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
TurbopropFlyer
|
![]() Quote:
Det er vel først og fremst min tidligere arbeidsgiver Air Stord jeg vet noe om her, og det er vel at Oslo - Stord var den eneste ruten de tjente godt med penger på. Det var alle andre prosjektene (bla. Lista og konkuranse på Skien fra Teddy Air) som ble tapsprosjekter. Når Air Stord gikk konkurs hadde de konsentrert seg mer om denne ruten og tjente faktisk penger på driften, men da hadde de problemer med å betjene gammel gjeld. Oslo - Stord var med andre ord lønnsom med Do-328...
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rutene ut fra SRP har så lenge jeg kan minnes vært en tur/retur avgang SRP-OSL-SRP om morgenen og en om kvelden. Dette gir en total flytid om dagen på ca 4t. Resten av dagen har flyet stått på SRP. Andre regionale flyselskaper i Europa vil jeg anta bruker sine fly ihvertfall ca 8 timer i snitt hver dag. Når flyet på SRP i tillegg ikke brukes på lørdag og kun en tur/retur SRP-OSL på søndagen,viljeg påstå at å plassere ett fly på SRP ikke akkurat gir god utnyttelse av flyet.
Fly er et produksjonsmiddel, og produksjonsmidler tjener ikke penger hvis de ikke blir brukt. Ut ifra dette konkluderer jeg med at det ikke er mulig å tjene penger ut ifra SRP p.g.a for lite volum. Dette tror jeg at både Air Stord,Golden Air og Coast Air erfarte. Jeg tror heller ikke Golden Air hadde gitt fra seg SRP-ruta hvis den var en gullgruve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med en rundtur GM-SO-BR-FL-GM på en måte? Ikke så langt fra SO til BR, så det kan ikke koste all verden selv om det er lite folk ombord.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Ingen ønsker å kaste gode penger etter dårlige penger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
TurbopropFlyer
|
![]() Quote:
Denne ruten har vært traffikert sammenhengene i 15 år nå (kanskje lengre, litt usikker på det) uten offentlig støtte. Tviler på en rute som går med tap blir holdt liv i så lenge. En ny aktør kommer helt sikkert på banen, det tviler jeg ikke ett sekund på. Husk nå også på at, til tross for at Air Stord gjorde mye rart og tapte mye penger, så var det altså overskuddet fra Oslo - Stord ruten som finansierte morroa...
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt blandet fra "grisebingen" | TigerBlack | Bilder & foto | 9 | 25-08-2011 23:04 |
Småprat - litt av hvert om SK og DY (splittet fra "hva koster...") | LN-KGL | Småprat | 8 | 21-05-2011 20:38 |
Noen "litt" store fra helgen | Vidar | Bilder & foto | 16 | 13-04-2011 19:31 |
Er det mulig å få mer "printerfriendly" lister fra Flightstats? | Even92LN | Flyforum | 3 | 22-06-2010 22:31 |
3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i april | LN-MEH | Bilder & foto | 13 | 30-04-2009 07:29 |