![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den ny formand bliver dansk, og der er nu tre danskere på ledende poster i toppen, og til overmål bliver den svenske koncernchef medlem af bestyrelsen i Danske Bank, mens danske fagforeninger synes at være frontkæmpere. Er det hele ved at blive for meget af det gode?
http://takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=15165
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tydeligvis en artikkel som er skrevet ut fra det skribenten kan se med danske briller ;-)
"I NORGE KÆMPER de deres egen stille kamp. Siger ikke så meget, men indfører den ene direkte rute uden om København efter den anden, mens de trofast bakker SAS konkurrenter (Norwegian og Sterling) op ud af Oslo, og flyver med den til andre selskaber i europæiske byer" Ikke et lite ord om at det faktisk er SAS Norge som tjener pengene i konsernet ... kanskje netopp ved at det er satt opp så mange direkteruter "uden om" København. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja... Hvorfor skulle ikke direkteruter ut av CPH være en like god inntektskilde som direkteruter fra OSL? Den må du forklare nærmere Farmer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Om SAS NO ikke hadde tatt dette grepet, men fortsatt insistert på å feede mye trafikk via CPH er jeg stygt redd for at SAS totalt sett måtte se på at trafikken forsvant til andre aktører. Kundene VIL fly direkte om dette lar seg gjøre og prisen er rett. Last edited by Farmer; 18-02-2008 at 07:55. Reason: skrivelleif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og dermed burde direkteruter ut av CPH også være en inntektskilde - og et produkt/tjeneste som ikke er avhengig av feed fra andre land - med unntak av langrutene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lurer på når museumsvokterne i København forstår at vi nå er i 2008 og ikke i 1968.
Med rene ord: - Euro-huben Kastrup eksisterer ikke lenger - det er point-to-point som gjelder innen Europa i dag. - Ingen potensiell passasjer er lojale til ET selskap - det er bare den som bringer passasjeren hurtigst mulig til best mulig pris til et bestemmelsessted som vinner. - Hallo, SAS HAR konkurranse og er ikke MONOPOLIST lenger. - Nordmenn er lei av danskenes ville streiker, og skyr CPH som pesten (CPH er ikke inkludert i begrepet - Det er dejlig å være norsk i Danmark). - Fortsetter danskene med å ikke innse at det ovennevnte er tilfelle, er faren stor for at de drar med seg ikke bare SAS DK, men også hele SAS i fallet (konkurs ER en mulighet hvis ingen endring skjer).
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Enig med Kurt: CPH er et høl! SAS NO har valgt rett strategi. Hvis man nå kunne overføre noen langruter til ARN og OSL (hhv. NRT og SEA), så ville det bli en mindre avhengighet av CPH og kanskje et ikke ubetydelig løft når det gjelder økonomien.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stein, enig med deg at det hadde vært bedre å bare ta Flytoget opp for å sette seg på 0A
![]()
![]() |
#10 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Dette er et interessant tema som de aller fleste "hub-and-spoke"-operatører merker. Hvis jeg skal til UK og har valget mellom en direkteflight med Sterling som tar i underkant av to timer og en overgang som inkluderer passkontroll i CPH som tar mellom fem og sju timer, vet jeg hva jeg velger. CPH faller liksom ut av regnestykket av seg selv.
Enda verre blir det hvis jeg skal langt og må fly f.eks. OSL-CPH-nok et flybytte-bestemmelsested. Da er det enklere å fly OSL-flybytte-framme. Flyplasser er ikke så spennende når du må løpe fra A til B for å rekke fram til setet ditt. Men hvor er danskene i denne diskusjonen?
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Januartallene for CPH er ute, og det kan kanskje vaere av interesse aa se hva jeg skrev i den traaden?
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Januar i fjor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mitt spørsmål er vel om dette er prosentvise endringer (Jan '07 i forhold til Jan'08) for hver type passasjer (lokal-, transfer- osv.)? I absolutte størrelser er en 10% økning i forhold til et lite absolutt antall ikke det samme som 10% reduksjon av et stort antall (målt i absolutte antall pax.). Sagt på en annen måte, er de prosentvise tallene sammenliknbare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Her er linken:
http://www.cph.dk/CPH/DK/OmCPH/Trafikstatistik/2008/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
ScanFlyer Molded
|
![]()
Der er vist en hel del sandhed med modifikationer i dine fakta LN-KGL - men det overrasker mig nu ikke...
Quote:
Quote:
Ja det er jo dejligt for både danskere, nordmænd og svenskere. Men konkurrence betyder ikke nødvendigvis at nu vil alle kun flyve non-stop... Quote:
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Kommende flyvninger: -------------------- Last edited by PP; 18-02-2008 at 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Edit: Jeg ser nå at fig. 2 nok viser det jeg indikerer ovenfor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hub and spoke lever i beste velgående, og jeg tviler på at det noensinne kommer til å gå av moten. Selv Ryanair bruker jo begreper som "hub" om mange av sine plasser...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Danske SAS toppsjefer i kø ut av Selskapet | MartinL | Flyforum | 13 | 20-03-2009 10:13 |
Danske storkunder misfornøyd med SAS | Molinari | Flyforum | 5 | 25-11-2008 21:43 |
Danske SAS-flygere avblåser aksjon | X-BU | Flyforum | 21 | 26-01-2006 10:19 |
Danske Sas piloter vil ikke jobbe for SAS DK.. | Tertit54 | Flyforum | 65 | 23-01-2006 23:03 |
Danske SAS-sjefer sparkes | X-BU | Flyforum | 0 | 04-01-2006 10:38 |