![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
MyTravel Airways tar ut 37 seter i sin A330-200 og får dermed 323 seter totalt, pitchen økes fra 74-76cm til 84. Man kan da fly direkte til Thailand, og det vil dermed ikke lenger bli fuelstop i Midtøsten.
Pressemeldingen som gikk ut igår: http://www.mytravelairways.dk/news/p...&newsTypeId=22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tydelig at konkurransen i chartermarkedet også tilspisser seg. Først ute var TUI med B767 Blue comfort og nå kommer MyTravel/Thomas Cook. Svært gledelig for de reisende på langlinjene. Ekstra bonus at man slipper fuelstop også. Men jeg lurer på følgende: hva er mest komfortabelt, B767 i 2 + 4 + 2 eller A330 i 3 + 3 + 3?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Trevligt. Det verkar som om chartern börjar bli lite mer som förut igen. Nästa steg kanske är att börja bjuda på maten igen? Det borde väl vara en konkurrensfördel eftersom praktiskt taget alla ändå beställer mat i förväg, vad jag förstår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva er best av 767 med 2+4+2 eller A330 med 3+3+3... Er ikke det som å velge mellom pest og kolera?
![]() |
#5 |
N/A
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når kommer lcc`ene etter med bedre benplass???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Betalte gjerne ekstra fopr å slippe å ha en medpassasjer oppå oss! E!
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Antar heller at det ikke er pax'en charterselskapene tenker på . Da hadde de ikke hatt så mange i bredden. De har kalkulerende regnet på hvordan de kan tjene på å kutte ut en mellomlanding på longhaul som sikkert koster mye penger t/r, crewbytte/opphold etc. Får vel også utnyttet flyparken noen timer ekstra i uka.
Uansett man gnir skuldere og det er ikke behagelig ! ![]() I tillegg har de kun 20 kg bagasje inkl. 5 kg. håndbagasje. Dvs en hardshell koffert på 15 kg max har kun plass til ca. 8 kg. bagasje. Det er ikke mye på en 14 dagers charterferie ! Overvektbetalign får en til å blø! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Är det någon som har koll på om frakten fortfarande är en stor inkomstkälla för charterflyget? På den gamla goda tiden flögs det tomater och apelsiner oavbrutet från Kanarieöarna till Skandinavien med vissa välkända flygbolag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ut fra hva jeg vet, er det ikke slik frakt lengre med nei. MyTravel
i Norge har i hvertfall ikke med seg noe slikt, på sine A330 på langrutene. I "gamle dager" var det jo plenty med frakt fra f.eks. Kanariøyene både med fly og Fred.Olsen (Black Watch/Black Prince) - men dette er lenge siden.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg mener bestemt at det stadig kommer noen palleter med frakt på 330.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det pleide aa vaere en del frukt og blomster med enkelte charterfly tidligere iallefall, men det er enveistrafikk. Det var aldri med noe soerover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det stemmer ikke. Man har med seg laks til Dubai blant annet. Det er også nesten alltid med frakt hjem fra Thailand. Fra Kanariholmene er det fortsatt med frukt og grønt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vel, via en som jobber på MyTravel base OSL - fikk jeg beskjed
om akkurat det motsatte i alle fall.. merkelig.. Muligens til/fra Kanariøyene han mente, men mener ganske sikkert han også nevnte langrutene - at de heller ikke hadde med seg cargo der heller. Jeg får ta og sjekke opp dette med han igjen, nå ble jeg nysgjerrig..
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 17-02-2008 at 02:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tack för info!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser at Star Tour skryter av dette og viser til SAS intercont. De "glemmer" vel å fortelle at de har bransjens verste plass i bredden - for alle
![]() http://www.startour.no/tui.aspx?id=52920 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
City Airline med store nyheter | FlightDeck | Flyforum | 32 | 17-03-2010 17:52 |
MyTravel Airways i sommer | Wf-pax | Reiseforum | 9 | 28-01-2008 20:22 |
Diverse Mytravel Airways | Fredrik | Flyforum | 9 | 10-12-2007 16:42 |
MyTravel Airways og siste A320-leveranse | Blubird | Flyforum | 0 | 11-10-2004 19:14 |