![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Jeg titter nå på min livslange drøm om å bli commercial pilot, og i den forbindelse har jeg noen spm som jeg håper noen her kan svare på. Jeg har foreløpig tittet på tre skoler NEAR, NAIA og FlightSafety Academy. Er det noen som vet noe om disse skolene? Evt har erfaringer fra de? Når jeg er ferdig med - JAR-FCL Commercial Pilots Licenses - JAR-FCL Instrument Rating Airplane - JAR-FCL Multi Engine Rating - JAR-FCL Multi Crew Cooperation Credit - JAR-FCL Airline Transport Pilots License Theory - FAA Commercial Pilots License - FAA Instrument Rating Airplane - FAA Multi Engine Rating - FAA Certified Flight Instructor - FAA Certified Instrument Flight Instructor Trenger jeg da noe annet enn å opparbeide meg flytimer og få mine sertifikater godkjent i Norge? Hvor gammel bør man være før man søker som pilot? Evt en anbefalt øvre grense? Hvordan er det som kvinne å få jobb som pilot etter endt utdannelse? Samme som for menn? Håper noen kan svare på disse spørsmålene. Så står jeg enda litt tryggere på avgjørelse ifm skolevalg osv. Renate |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hej!
Då du får JAR certifikat är dessa automatiskt godkända av Norge som är ett JAR land (tillsammans med övriga Europa). När det gäller man/kvinna vill jag påstå att det inte är någon skillnad. Ålder har ingen större betydelse utan det är mer mognadsgrad som spelar in. Det man skall ha i tankarna är att inte börjar för sent med tanke på att det kan ta ett tag att klättra i rank, speciellt i större bolag. När det gäller skola får någon annan svara. Enda jag vet är att NAIA HAR varit bra. Hur det är i dag vet jag inte. Good luck! Last edited by Savipix; 15-02-2008 at 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei du!
Jeg har ikke gått på noen av de skolene selv, men vurderer sterkt å gjøre det! Jeg har hvert en del i kontakt med NEAR, og tror jeg kommer til å gå for de. De har et helt komplett program, og prisen de oppgir er med alt inkludert. Så da vet du hvor mye du trenger ca for utdannelsen. Det varierer jo selvfølgelig litt avhengi av hvor mange flytimer du bruker, men leilighet osv. er inkludert. De virker også veldig seriøse, og programmet ser bra ut ;D Near fungererpå den måten at du slipper å konvertere når du kommer til Norge. De flytimene du tar der nede er i henhold til JAR, + at du får FAA sertifikatene. Så i praksis kan du si at du tar den praktiske flygedelen i USA)JAR og FAA) , og har bare eksamene igjen når du kommer til Norge (i tillegg til MCC osv..). Du har også ansvaret for å lese JAR når du er i USA selv, så du får JAR oppgaver du skal gjøre der nede også. Så jeg tror man er ganske godt forbredt når man kommer tilbake til Norge ;D Når du er ferdig med skolen, har samlet opp noen timer i USA og tatt JAR eksamene så er det bare å søke. Best å komme seg i jobb så fort som mulig ;D Men som sagt!Jeg har ikke gått der selv, så skal ikke si at det ER en bra skole, men jeg har iallefall fåttinntrykket av det. Så blir nok det på meg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Teorien til JAR får du kanskje tatt i USA, men er det ikke sånn at en må ta flying i Norge?
Usikker på hvordan NEAR/NAIA greiene fungerer. Jeg har hørt mye rart om skolen der. Men igjen er det fra folk som har gått der, og deretter hoppet av og kommet til PEA istedet, så tar det med en liten klype salt. Et par ting som er med den skolen dog, er det at en får bot dersom man snakker annet enn engelsk på skolens område, samt bot om man ikke bruker uniform på skolens område. Dessuten har de et system på skolen, hvor en blir oppført på papir men flying, og man må på skolen 7pm hver dag for å sjekke om man har blitt satt opp.. Skal jo ikke si at det er gull og grønne skoger her hos PEA, men virker som om vi har et litt bedre system ihvertfall. En ting er at man ihvertfall blir satt opp på et eget system som PEA har, som gjør at man kan sjekke om man har blitt satt opp på internettet. Har også hørt at de nye flyene som NAIA skulle få inn, har gått i holdt. Og har sett at flyene deres ikke er like mye oppgradert som våres. Men igjen skal det sies at ingen av våre DA42 kommet heller (skulle vel egentlig komme høsten '07). Men uansett.. Alt jeg sier blir "hear-say", og det blir jo fra elever som har vært missfornøyde. Skal også sies at du må søke om å dra ut fra byen, selv om du bare skal til et annet sted i helga f.eks., noe som vi ikke trenger i det hele tatt. Uansett, jeg er veldig fornøyd med mitt valg, selv om været her ikke har vært helt i vår favør de siste dagene ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
NAIA closed its doors !
http://www.myrtlebeachonline.com/142/story/587248.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hva?!? Har NAIA gått konkurs??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Skriver bare detta i tilfelle noen får panikk når di ser denna threaden
NAIA (North American Institute Of Aviation) er stengt, men NEAR er fortsatt der så liten forandring =) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Commercial Airline Pilot. Kåret til 2011's mest stressende jobb i USA | Earlybird. | Flyforum | 0 | 10-01-2012 17:55 |
Blog om livet til en pilot is USA | Flopp | Flyforum | 15 | 04-02-2011 21:07 |
Vurderer du å ta Flyteknisk utdannelse? | Speedbird | Flyteknisk forum | 2 | 09-04-2008 00:13 |