![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som vet om disse avtalene ennå finnes?
Denne artikkelen er nesten 6 år gammel... Hvis konsernet ennå deler ut slike avtaler hadde det kanskje vært ett bra sted å begynne slankingen av utgifter? http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/04/29/327711.html
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
janteloven og stndby tkts kan man skrive mye om
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis det er misunnelse du mener jeg ymter frem på her så er det helt feil.... Det står i artikkelen at slike avtaler er vanlig.... mitt spørsmål er om f.eks DY deler ut slike avtaler?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
dette er jo bare tull, er jo minimale utgifter knyttet til en slik ordning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
DY har vel samme toppledelse ennå? I forhold til andre fallskjermer og sluttpakker som toppledelsene får er nok dette ikke som brødsmuler en gang å regne rent økonomisk.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er stand-by tickets, som alle ansatte har, og som det sies - det koster selskapet svært lite, særlig nå som ID-billetter også blir elektroniske. Tror det kan spares mer på å senke temeraturen inne på Frösundavik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som overskriften min sier så er det kanskje ett sted å begynne.... Har gått noen lederskap kurs opp igjennom tiden og det som går igjen i alle kursene er dette med å være ett forbilde som leder....
Før styremøte 5 feb var det snakk om at noen jobbet for id billetter og det var en gode som var satt veldig høyt... Det er en kjempe gode og burde være forbeholdt de som faktisk jobber i konsernet.... Hvis alle går rundt å sier at det er så lite å spare på å fjerne akkurat denne goden så lurer jeg på hvor mange andre ting som blir vurdert som for lite lønnsomme til å gjøre noe med? Det og gå foran som ett godt eksempel er vel lederskapsregel nr 1?
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det godt lederskap du snakker om ?
syntes du nevnte et sted å spare "store" penger initielt jeg ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg snakker om det faktum at de må finne på noe snart og som både leder og pappa vet jeg at det ikke nytter å klaske medarbeidere/barn på henda når du selv sitter med hånda langt nede i "gotteriskåla" :-) Så ja... jeg mener signal effekten ut i konsernet ville bli større med å feie for egen dør først....
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helt enig med LN-Q her. At tilogmed folk som har fått sparken for ulovligheter skal kunne nyte godt av et sånt gode, sender ikke akkurat veldig gode signaler til andre ansatte. Tydelig at det er forskjell på kong Salomo og Jørgen Hattemaker her......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel heller sånn at det IKKE gjøres forskjell på kong Salomo og Jørgen Hattemaker her.
Alle pensjonister i SAS har ID-billettrettigheter til man dør, men man prioriteres under de som er "aktivt" ansatte, men over de som er ansatte i andre firmaer med ID-avtale med SAS i ID-køen. Og når det gjelder ID-billettrettigheter er dette altså rettigheter til å få plass på ledige seter. Man tar altå ikke opp plass for betalende passasjerer, og kostnaden er dermed minimal. Jeg går ut ifra at det er en slik "vanlig" type ID-rettighet de har, de som omtales i artikkelen. Altså er det ikke slik at de kan booke seg fast plass når som helst til hvor som helst i hele verden for seg og sin familie så ofte de vil uten å betale et rødt øre. I så fall hadde det vært en "case".
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Det er vel heller sånn at det IKKE gjøres forskjell på kong Salomo og Jørgen Hattemaker her."
Såvidt jeg skjønte, var det snakk om GRATISbilletter. Hvis de betaler som oss andre, er det greit. Det er vel heller ikke snakk om at dette koster SAS noen kroner, men at man går glipp av noen kr i form av færre solgte vanlige billetter, er det vel liten tvil om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
ID biljetter har så länge jag kan minnas ofta benämnts som "gratisbiljetter" av media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis man ikke klarer å kutte i tilbud til folk som har sluttet / er pensjonert, hvordan skal man klare å kutte om noe som helst? Kostnaden er tapte billettinntekter og noen grad av administrasjon vil jeg tippe. Det er også åpenbart negativt for selskapet at det skapes inntrykk av at man som passasjer er med på betale for gamle SAS-ansattes sine reiser. Det hører dessuten ikke hjemme i en moderne bedrift å ha slike gamle ordnigner. Det er mitt syn i saken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Administrasjonen på ID billetter dekkes vel så vidt jeg husker av den såkaldte QQ (tror jeg det var) avgiften, som ble innført for et par år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og det betales fee for å ID-biletter. Altså kun tilgang på ledige seter når det er ledige seter ved boarding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
LN-Q, du skal ikke se bort fra at det er en del wannabe-ledere her som indirekte føler at de kan bli fratatt noe ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis ikke ordingen gir tapte billettinntekter, kan vel ordningen like godt utvides til å gjelde også andre pensjonister...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Uansett så kan ikke dette koste Sk noe særlig med penger, der trengs ikke ekstra bemanning akkurat for å håndtere dette, en annen ting, med dagen priser lønner det deg nesten ikke, iallefall innen Europa, å fly Id. Skal Svg-Waw i sommer med DY og inkludert 1 kolli bag hver vei så var de 6 kr billigere en Sk på ID billetter, jippi for frynsegodene våre. Eller sagt litt annerledes Sk må jo og tjene på oss ansatte ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor ofte tror dere de høye herrer bruker disse billettrettighetene da?
De har vel såpass med penger, og ikke tid til å risikere å stå igjen på flyplasser rundt omkring at de heller kjøper fullpris billetter. Denne frynsegoden er nok mer en symbolsk sak for de som diskuteres her. Vil heller tro at hvis SAS vil spare penger på småting, bør de heller gjøre som CK sier, senke temperaturen på Frösundavik 1 grad ![]() Tviler sterkt på at noen av disse faktisk bruker disse billettrettighetene nevneverdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skal begynne å øke flysamlingen min | sarpingen87 | Samlerhjørnet | 7 | 18-02-2011 15:55 |
Alle Boeing 7-serie fly - på samme sted - i ett bilde | LNv22 | Bilder & foto | 3 | 22-11-2010 00:19 |
Modeller - Hvordan skal man begynne? | Twin Otter | Samlerhjørnet | 9 | 28-02-2010 06:46 |
DY begynne å fly TOS-LGW? | LN-KRF | Flyforum | 3 | 07-02-2009 16:41 |
Bare å begynne puggingen folkens.. | OSL Inside | Flyforum | 34 | 28-01-2005 20:25 |