![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skal galskapen ingen ende ta?
Begynner ikke dette bli VEL drøyt? http://www.nettavisen.no/innenriks/article1595393.ece
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er allerede vel drøyt... jeg forstår amerikanerene, men visse konsekvenser må man regne med når man leker verdenspoliti!
![]() |
#3 |
Browncoat
|
![]()
Hva blir det neste? At absolutt alle som har vært med å vedlikeholde et fly som flyr til USA må være forhåndsgodkjente?
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
And within months the US department of homeland security is to impose a new permit system for Europeans flying to the US, compelling all travellers to apply online for permission to enter the country before booking or buying a ticket, a procedure that will take several days.
Her tror jeg det er en sammenblanding med den nye 'Visa Waiver'-soeknaden som kommer online. Jeg har ikke hoert noe om at man maa godkjennes foer man kjoeper billett, og ettersom dette er noe som vil kreve interaksjon med reservasjonssystemene, vil det ikke vaere noe lite prosjekt ... Guardian: Sjekk fakta foerst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg vil tro at begge metoder vil vaere akseptable, men at de som velger 'gamlemaaten' mulgens vil maatte finne seg i litt naermere sjekk.
Naa leser ikke jeg alt som kommer paa reservasjonssiden - har mer enn nok aa holde hodet over vannet med DCS-kravene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Ja men da gjør det ingenting....har ingenting å skjule, så at det tar 1 min eller 2 ekstra å komme seg inn gjør ikke så mye.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Snakker vi ETAS a la Australia kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Antagelig. Men jeg har ikke hoert noe om at man skal ha godkjennelse foer man kjoeper billett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei, og akkurat den biten tror jeg ikke noe på i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Dersom disse reglene trer i kraft så håper jeg virkelig at EU stiller akkurat samme krav, om ikke strengere, til USA for amerikanere som vil til Europa!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette kan jo bli festlig tenker jeg, det skal virkelig ingen ende ta...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nja, jeg er økonom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eurobonus Diamond
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan blir det evt. for oss som reiser på ID?
Jeg vet jo hverken hvilken flight, når klokken, dato eller omtrent hvilken by jeg flyr inn til før jeg faktisk er der.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
Iværstefall blir du jo bare bura inne med mange andre illegale innvandrere der borte...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå blir jeg litt forvirret her:
Må man fylle ut Visa Waiver online FØR man bestiller? Ok, litt mer tungvint, men personlig kan jeg ikke se at det skal hindre meg å reisetil USA.. Men som Speedbird sier: Han vet knapt nok hvilken by han flyr inn til før han faktisk sitter på flyet.. Det gjelder jo ikke nødvendigvis bare ID-pax heller.. Et personlig eksempel: Hvis jeg f.eks. skulle ha fylt ut Visa Waiver-søknad online før julebord-turen til SEA, ville jeg brukt adressen til det hotellet som jeg da var booket inn på.. Plutselig ble det klart at jeg skulle bo på et annet hotell.. Jeg var også booket på SK937 en fredag; plutselig var jeg booket om til torsdagen! (Det hører forresten med til den historien at jeg husket feil adresse, både til dama ved gaten, og da jeg fylte ut arket, men det er en annen historie..) Men, er det bare snakk om at man kan fylle ut online, istedenfor det lille grønne skjeamet, om man har lyst til det, så er jo dette ikke noe annet enn genialt.. Kan man da f.eks. koble seg opp på flyplassens trådløse nettverk mens man venter på boarding, og fylle det ut da? Og har man f.eks. ikke mulighet til det (er vel fortsatt noen som ikke har internett..), så kan man fortsatt fylle ut den lille grønne på flyet.. Og litt OT: Fant denne tråden fra 2004 via den lille geniale funksjonen nederst på siden.. Ble det noen gang noe av? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjøpe billett til et ufødt barn | kekker | Reiseforum | 19 | 10-01-2018 10:12 |
T/R-billett, uten å dra hjem (til USA) | LN-GAB | Reiseforum | 10 | 26-08-2012 23:16 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |
Hvorfor kan du ikke bruke mobilen før etter immigration i USA?| | SpottAir | Reiseforum | 3 | 28-02-2010 17:50 |
United kan komme til å kjøpe deler av FlyI | CK | Flyforum | 2 | 28-12-2005 15:36 |