Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 07-02-2008, 00:05   #1
invest
Newcomer
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 2
Default Årsaker til level busts?

Jeg har et spørsmål til de av forumet som er/har vært operative piloter: Hva er hovedårsakene til level busts?

Teorier:
- Følger ikke med, skriver ikke opp klarering?
- Glemte klarering, og gjetta på hva den var?
- Forskjell mellom ønsket høyde/høyde i flightplan og klarert høyde?
- Vær og skyer gjorde at man måtte klatre videre?
- Stor workload i cockpit?
- Problemer/misforståelser ang. transition altitude/transition level?
- Komplisert luftrom, mange høyder å forholde seg til?
- Terreng rundt flyplassen gjør at man må konsentrere seg om andre ting enn setting av QNH?
- Cowboykultur i selskapet?
- Misforståelser ang. minstehøyder på SID/STAR?

Flere?
invest is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Level tar over for Vueling på AMS Someone Flyforum 2 14-03-2019 14:31
Lyver selskapene til paxen om årsaker til forsinkelser? Isbamse Flyforum 27 20-12-2009 07:01
Finnair demand and price level down sail4fun Flyforum 2 07-07-2009 09:20
Ti årsaker til å bli kastet av flyet DCHalvorsen Flyforum 0 27-03-2008 08:00
High level surfi`n again Farmer Flyforum 27 09-10-2005 10:23


All times are GMT +2. The time now is 17:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.