![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Dagens agurk..
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=515962 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Landing fra øst i dag?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Aha, det var det som skjedde. Jeg landet som første maskin etter denne SAS-maskinen. De requestet ambulanse da de taxet inn. Lurte litt på hva det var, men takket være VG er det nå altså en offisiell nyhet.
Landing fra vest. Var ikke spesielt mye turbulens heller som vi merket i hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Vi landet fra Riga rundt kl 1420 og det var ikke spesielt mye turbulens inn fjorden under innflyvningen, men noe var det slik det pleier når vindretningen var som den var.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Rart at flyvertinnen ikke va fastspent på seten sin under landingen... lure påhva hun gjorte da hun skadet seg.. gikk hun rund i kabinen ?
![]()
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hva med å lese artikkelen skikkelig? Det står UNDER INNFLYGING, og ikke UNDER LANDING. Innflying kan påbegynnes 10-20 minutter før landing. Selv var jeg SK-pax fra Bodø til Oslo i dag. På cruise var det uvanlig turbulent fra tid til annen, mest i Trøndelags-området, så jeg regner med at dette har skjedd i en forholdsvis tidlig fase av innflygingen dersom det ellers var rolige forhold nærmere bakken.
Ellers er det vel unormalt at kabinpersonalet skader seg såpass at de velger å tilkalle ambulanse, så å kalle det agurk er vel en overdrivelse. Last edited by TCAS; 04-02-2008 at 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
For all del, det er ille nok for den det går ut over. Men folk skader seg i arbeidslivet hver eneste dag, mange ganger mye mer alvorlig enn det dette ser ut til å være. Derfor jeg mente det var en agurk. Det er vel ikke pressens oppgave å rapportere hver gang dette skjer. Da må de ha lite å skrive om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
På hvor mange arbeidsplasser har du 150 tilskuere som ser at du skader deg mens du er på jobb? Det er slike ting som gjør det til en nyhet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Sep 2007
Posts: 37
|
![]()
Har dette så stor almenn interesse at det er verdt en artikkel i landets største avis?
Det synes jeg ikke. Men det er jo ingen overraskelse at VG ofrer spalteplass på uvesentligheter, men viktigere saker blir nedprioritert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]() Quote:
Å ja? Med den logikken burde det vel være naturlig at VG skriver om det hver gang en bussjåfør detter på gulvet og forstuer beinet. Det var jo masse folk som så på... Sorry, men dette er ingen nyhet. Det sier seg jo selv at slike skader oppstår fra tid til annen. VG trenger ikke opplyse massene om det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Nå er jo dette luftfart, og da higer jo pressen etter en hver mulighet - å kunne skrive noe om dette (uansett hvor interessant det skulle være). Kabinansatte vet selvsagt risikoen er tilstede, at slike ting kan skje. Men vi går ikke rundt i kabinen eller i galley for "morro" skyld, selv om det skulle være turbulens. Er det såpass alvorlig at det kan være fare (og dersom pilotene rekker å si fra) får man jo beskjed, men ellers er man ofte opptatt med såpass mye arbeid under innflyvning - at man neppe får satt seg før "cabin crew, take your seats for landing" (og da snakker vi like før landing). Men denne hendelsen var altså under innflyvning, som normalt sett er et tidspunkt man jobber.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
Hvor ofte er det utrykning med ambulanse på oppstillingsplassen på Værnes tror du? Alle uregelmessigheter i tilknytning til luftfart blir det avisoppslag av. Jeg antar at luftfart interesserer folket mer enn bussnæringen selv i 2008 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Innflyging til Honningsvåg | Everest | Småprat | 5 | 23-12-2013 15:11 |
Merkelig innflyging? | Journal | Småprat | 0 | 24-11-2012 13:43 |
TimeLapse-innflyging | catocontrol | Bilder & foto | 3 | 05-10-2012 15:42 |
SAS flyvertinne skadet under turbulens ved innflyging til LHR | Øivind | Flyforum | 11 | 12-03-2011 17:29 |
Innflyging | Tommy | Flyforum | 10 | 24-10-2006 11:04 |