![]() |
|
![]() |
#1 | ||
N/A
|
![]() Quote:
At 143 kapteiner går av med pensjon på én dag merkes nok ja, men man burde vel ha sett dette komme? Quote:
![]() Last edited by KennethGS; 04-02-2008 at 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det mulig å ha så lite kontroll...?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det høres jo nesten for utrolig ut til å være sant, jeg ville uansett for min egen del gitt jobben beskjed om at jeg planla å pensjonere meg i god tid i forveien, uavhengig av om jeg hadde plikt til det eller ikke.
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Many American pilots retired early to take advantage of a contracting quirk that enabled them to turn back the clock as they collected their retirement payout. If they left by Feb. 1, that lump-sum payment would be based on an investment fund's value on Oct. 31. The pilots fund has shed nearly 20 percent of its value since that date, and with the economy slowing it isn't likely to rebound soon. Pilots at the end of a 30-year career at American who left Friday stood to gain about $300,000, according to the Allied Pilots Association, American's pilots union. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og det gale med det hele er jo at pilotene har sagt ifra til AA om dette uten å få gehør...
Og bare for å gni det inn så er det ifølge min onkel, som flyr T7 for AA så er det over 100 av de som flyr T7 som nå har gått av... Fantastisk...
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ikke noedvendigvis...forholdet mellom AA's ledelse og pilotene er mildt sagt svaert daarlig...og det er langt fra utenkelig at AA ville ha lagt store kjepper i veien for de pilotene som forsoekte aa redde en del av sin pensjon. Historien rundt AA's ledelse taler sterkt for at de ville ha gjort hva de kan for aa forhindre denne avtalen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er noe som heter kollektivavtale og fødselsdato. At noen selskaper "glemmer" å takke en nyslått 60-åring (eller hva grensen er) for 30-40 års lang og tro tjeneste den siste dagen får være så, men det er ingen grunn til at retirement date ikke ligger dypt forplantet i selskapets personalsystemer... Tenk om selskapet glemte å stoppe lønnen når man ble pensjonist, det ville vært andre boller (-:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ok, der kom den opplysningen som gjorde at det hele gav mening... $300k er mye penger...
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De 143 sa i fra 31.okt at de kom til a gaa av 1. februar.
31.januar kunne de bekrefte eller si at de ville fortsette aa jobbe. De som sa fra 30.november har samme valg 1.mars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og AA stakk hodet i sanden og foretok seg .... ingenting! Gerald, da ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair kansellerer 50 flighter/dag neste ukene pga ferie | Discus | Flyforum | 54 | 08-03-2018 22:07 |
Pilotmangel ? | 1944vintage | Register- og ATC-Forum | 1 | 10-02-2016 22:15 |
Dakota Norway kansellerer resten av sesongen pga. propellproblemer | Per-K | Flyforum | 1 | 29-09-2015 14:11 |
Icelandair kansellerer pga. streik | Discus | Flyforum | 0 | 26-06-2011 11:26 |
Massiv trafikk på norwegian.no/.se | Rednose | Flyforum | 14 | 17-04-2008 11:14 |