![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja
så er det jo dagen før dagen, ja altså ikke juleaften..... Vi er helt sikkert mange der spekulerer, og jeg kan nok også tro, at der vil være mange , der ikke sover så godt i nat(og her kan man jo så gå igang med en krimi, f.ex Stieg Larsson !!!) for det bliver en gyser vi kommer til at opleve i morgen, ingen tvivl om det... Men som jeg har sagt før, i hjemmemarkedet er det i mine øjne vigtigt, at det er flyselskabets egne ansatte, som har den første kontakt med passageren. Det er vigtigt.. --- Men bortset fra det, ja så var Nicolas Fischer jo ude med en udtalelse forleden dag, hvor han tvivlede på at hans medlemmer mødte på job onsdag. Om den samme tendens er i Sverige og Norge, ved jeg ikke noget om.... Personlig håber jeg ikke at det kommer så vidt som til en strejke, men jeg kan godt forstå de frustrationer der vil komme frem....Det er jo en forståelig reaktion, hvis ens arbejdsplads gennem mange år måske ikke mere skal være som det har været i mange år. ---- Men kort og godt...Jeg ved godt at en tidligere tråd har spekuleret meget på udviklingen for SGS.... Jeg ved også godt, at vi er mange SGS ansatte her på Scanair.no, og der er sikkert også mange som hellere så at SAS gik konkurs, ville nok fryde mange, men så galt går det ikke. Men jeg vil ikke lægge skjul på at jeg er spændt på morgendagen, og jeg vil sikkert også værer blandt dem der ikke sover sååååååå godt inat Nå lad mig så få nogle kommentarer, I can take it SGS ![]() ![]() ![]() Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
I morgen blir en mildt sagt interessant dag - både med styremøtet og med USA-valget. Jeg håper på det beste for Ole og dere andre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ole og alle andre SGS (og STS) ansatte:
Jeg forstår at dere føler usikkerhet i forbindelse med morgendagen, og fremtiden for det selskap dere jobber for. Dér har dere alle min største sympati. Men, samtidig ber jeg dere tenke litt langsiktig og ikke gjøre noe dumt. Flyene bør gå også om SGS selges. Husk at dere skal ha en jobb også etter et eventuelt salg, og for at SGS fremdeles skal være en god og sikker arbeidsplass er det ekstrent viktig at kundene (dvs flyselskapene) føler en sikkerhet for at varene leveres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Som storkunde av SAS vil min lojalitet gjennom 35år bli satt på en prøve dersom det bryter ut uregelmessigheter i kjølevannet av annonseringen imorgen. Det vil skje blant mange andre kunder også om streik/sykmeldinger blir et faktum. Mine bookinger med SK på nærmere 200.000kr for dette året vil bli tatt opp til revurdering om det skulle oppstå uregelmessigheter imorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
Tror nok at flyene i Norge vil gå som normalt etter i morgen, men det er klart at frustrasjonene blir meget store. Vi (både Spirit(SGS/STS) har stått på i mange år, og avstått fra lønnstilegg, for å "berge" selskapet, og så er kanskje takken at de selger oss !!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man boer se dette litt i den store sammenhengen ... selv om selskapet blir solgt, betyr ikke dette at alle blir sagt opp og driften lagt ned!
Se paa Servisair, Swissport og andre ground handlers. De skifter eiere med jevne mellomrom, men likevel vokser de jevnt og trutt. Ground Handling er en bransje i sterk vekst og det betyr ogsaa gode karrieremuligheter. Sant nok - de betaler ikke like bra som flyselskapene gjorde 'i gamle dager', men bransjen er ikke lenger det den var for 10-20 aar siden .... Som en som var ansatt i SAS i nesten 15 aar kaster jeg kanskje litt sten i glasshus her, men paa den annen side jobber jeg med baade flyselskaper og ground handlers og har god innsikt i deres kamp for aa kutte kostnader .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror det som kommer til å skje er at mange slutter å finner seg annet å gjøre om de går for ett salg i morgen.
Og for de spiller det ingen rolle hvordan det vil gå med selskapet, mens de som kommer til å bli med over til en ny eier kommer til å stå på som bare f.. Jeg husker da de la ned BU handling var det det som skjedde... Jeg fikk en reaksjon og ble sykemeldt en uke pga det.... Det var også første gang i mitt voksne liv jeg gråt åpenlyst !! Det er sterke følelser inne i bilde her og vil bare minne alle på det, Eller er det bare å ønske lykke til og vente til i morgen....
![]() |
#8 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
Det finnes så mange jobber nå som "våre"folk er kvalifisert til os som er bedre betalt. Men vi har valgt å bli i selskapetm fordi vi er stolte av å jobbe i/for SAS. Det spørs om vi er like STOLTE etter i morgen og Sas vil virkelig kjenne på kroppen hva det er å ikke ha lojale medarbeidere lenger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De som evt. blir rammet i morgen har min dypeste sympati. Gud forby at SAS ledelsen måtte ta noen "ødeleggende" grep i morgen, men la meg minne om at selv den sterkeste kan møte veggen iblandt!
Det kan jammen meg ikke være lett og gå på månedsvis og vite at den arbeidsplassen man har blitt så glad i over mange mange år med et pennestrøk på styrerommet kan være radert... Jeg kommer i alle fall ikke til å kritisere noen om de ikke kommer på jobb på onsdag! Det er tross alt verdier for millioner av kroner vi håndterer, og en "liten" feil kan faktisk sette hundrevis av liv i fare ![]() Føler man seg ikke "fit for fight/flight" så holder man seg hjemme! Så greit er det. Men uansett, jeg er evig optimist, og håper på et positivt utfall i morgen! E!
![]() |
#10 |
at your service!
|
![]()
Når er møtet i morgon?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Møtet begynner kl 1300 og en avgjørelse er ventet innen kl 1900!
E!
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
NB: Dette er ikke noe forslag/ønske om salg av SGS skulle noen misforstå det slik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Forskjellen er kanskje at SGS er det eneste handlingselskapet som faktisk har ID billetter....??? For meg betyr ihvertfall det veldig mye. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ved et eventuelt frasalg af Ground handling skal SAS da ikke tro at de får bedste handling ved at shoppe rundt...SAS vil få en plads i "skuffen" sammen med andre selskaber..SAS kan ikke forlange særbehandling, bare fordi de er det største selskab..... Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Browncoat
|
![]()
Men hvordan er det med WF Handling? Er det bestemt om de også følger med ved et eventuelt salg? Eller blir det også bestemt imorgen?
![]() |
#16 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg håper også at SAS ledelsen forstår at deres core-business som er å fly folk fra A til B også inkluderer egne ansatte på bakken som sørger for at folk kommer på og av flyet.
Jeg har litt for mange ganger opplevd andre handlingselskaper som på langt nær klarer å yte samme service til kundene som de som er ansatt i flyselskapet. Måtte de innse fornuften i dette til slutt!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
forvente at slike ordninger varer evig. Hvor mange historier er det ikke f. eks. for SK ansatte som skal hjem fra BKK siste 20 år og som ikke kommer seg hjem på grunn av overfyllte fly? Hva koster det arbeidsgiveren når de ansatte ikke møter på jobb etter ferien som avtalt? Dette er kun et lite eksempel på mange sideeffekter av ID -ordningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
At en af goderne er ID tkts er godt for nogle....Men vi er altså også nogen som lægger sjælen i jobbet Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så vi som er glade for ID billettene legger ikke sjela i jobben??
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Torsdag - dagen før fredag dagen - god morgen. | ATC-flyradar | Flyforum | 8 | 20-08-2015 18:31 |
SVG dagen før, closee up! | Ttech | Bilder & foto | 16 | 09-06-2012 20:28 |
Dagen før den store flydagen Kjeller2012 | JanSev | Bilder & foto | 7 | 03-06-2012 08:17 |
BagDrop dagen før? | wf145 | Flyforum | 15 | 25-08-2008 00:41 |
Dagen før dagen, Sola | Roxman | Flyforum | 16 | 02-06-2007 20:09 |