![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Aftenposten har en artikkel om returen til Admiral Kuznetsov, som i desember lagde oppstyr blant oljeinstallasjonene i Nordsjøen.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2232356.ece Også Orion og den ene fregatten av Fr.Nansen-klassen er avbildet med Kuznetsov.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fra Aftenposten:
"Det er viktig for Norge å vise tilstedeværelse. Vi ønsker å vise at vi vil håndheve norsk suverenitet, sier pressetalsmannen". Ja, akkurat. Russerne holder vel på å le seg ihjel.... Det er jo så vidt vi har et fartøy å sende ut for å vise det norske flagget i ræva. Det norske forsvaret er flaut, intet mindre.... ![]()
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Du trenger ikke så mye for å drive suverenitetshevdelse...
Hadde jeg fått stablet et hangarspetakkel på beina igjen skulle jeg jammen ha seilet for å vise meg fram jeg også!
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Godt poeng, seilfly. Det er jo slik vi holder på med nede i Antarktis og der sover SMen i sovepose bare for å vise at han er SM (kunne ikke dy meg
![]() Men Russland er ikke lenger en sovende bjørn og jeg ville aldri stolt på en smilende russer ved navn Volodja med fortid i KGB.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vladimir Vladimirovitsj smiler nå heller sjelden... ikke at det er betryggende.
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og det er jo betryggende å vite at Norges beste soldater for tiden befinner seg i Afganistan.
Det er på tide at en høyt oppe i systemet tør si fra. At Norge har soldater nok til å forsvare Majorstuen sier sitt. Nå må vi få etablert et unisont krav om at Forsvaret må gis mer ressurser!! Slik det er nå, kan vi like godt legge ned hele Forsvaret med en gang om man ikke har planer om å gi Forsvaret ressurser så de kan ivareta de oppdrag de er gitt. Jeg synes det er fint at Forsvarsministeren gir sin instilling som er i strid med Forsvarssjefens, men har hun fundamentert dette i budsjettet??? Og enda viktigere: Får hun gjennomslag for dette? Det er for galt å tenke på at det må smelle en stor bombe i Norge før noen gidder å reagere!!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Trodde at Kuznetsov ble vraket i 95, russerene tauet den ned til india... De påstod at den skulle til opphugging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kunne være et lite trekk fra russen at de skulle lure oss til å tru at de dreiv med nedrustning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Admiral Kuznetsov var i alle fall fullt operativ i den Russiske Nordflåten i august 2000. Da møtte jeg på den flere ganger i forbindelse med Kursk operasjonen. Den lå ved siden av flaggskipet Peter den Store (som jeg faktisk fikk landet på).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De fleste store russere har vært dokkrabber fra midten til slutten av 90-tallet. Det er ikke Admiral Gorshkov du tenker på som ble gitt bort til India?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Legger meg flat, den skulle taues til en annen plass.... ikke til opphugging, men opplag....
Last edited by Bluejuice; 03-02-2008 at 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"We hope to see you back again soon" - Norge Rundt med Widerøe & Co. | Twin Otter | TripReports | 47 | 15-08-2013 17:51 |
"Flight Vehicle Aerodynamics" & "Intro to Aerodynamics" - Gratis nettkurs fra MIT/edX | Solvi | Flyteknisk forum | 0 | 23-05-2013 23:36 |
Russiske "Kontinent Avia" har slått seg konkurs. | badsofa | Flyforum | 1 | 01-08-2011 01:22 |
3 russiske "3 holers" og litt annet variert fra Tromsø fra de tre siste ukene i april | LN-MEH | Bilder & foto | 13 | 30-04-2009 07:29 |
I serien "allmost tail strike": SIA & Brussel | Blubird | Bilder & foto | 12 | 22-03-2009 17:28 |