![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Widerøe tar over røros frem til 16 mars i en overgangperiode
Samferdselsdepartementet (SD) offentliggjorde fredag ettermiddag at Widerøe er det selskapet som skal fly midlertidig på strekningen mellom Oslo og Røros. Avtalen ble inngått med SD i dag, og gjelder til 16. mars med opsjon for forlengelse. Opsjonen vil bli benyttet dersom anbudet ikke er klart før den tid. Widerøe vil fly en rundtur midt på dagen, utenom lørdager. - Vi er glad for å kunne gi folk i regionen et tilbud mens anbudet avklares. Ruten vil ligge åpent for salg i morgen tidlig, sier rutesjef for kortbane Christian Skaug.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette vil ikke Rørosingene like, en rundtur midt på dagen.....nå blir ramaskrik!
WF fløy en rundtur midt på dagen når de fløy ruten forrige gang også.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Synd for Røros at det ikke blir to rotasjoner pr. dag. På en annen side er det vel ikke bare å frigjøre flykapasitet sånn på rappen heller. Tror det er et visst konfransemarked på Røros, også i tilknytning til helgene. Hadde ikke gjort noe om vi fikk inn Oslo - Røros - Trondheim igjen (Coast forsøkte vel på dette de også.....).
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
[QUOTE=MD11;240279]Dette vil ikke Rørosingene like, en rundtur midt på dagen.....nå blir ramaskrik!
WF fløy en rundtur midt på dagen når de fløy ruten forrige gang også.[/QUOT Det er vel det Widerøe har kapasitet til pr i dag... Vet ikke hva som ligger av krav i anbudet hvis widerøe skulle få den....
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ro ned litt'a, dette er en slags kriseløsning som gjelder frem til 16. mars. Kan hende blir det andre boller når et endelig anbud kommer på plass, og skylden må vel legges på SD og ikke WF. WF forholder seg til anbudskravet, ellers ville ikke SD vært interessert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jepp. Én er vel bedre enn ingenting så lenge. Og den ruta Røros-Værnes var vel ikke blant de mest innbringende for Coast Air for å si det mildt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Veldig bra at det har kommet opp et alternativ - så får vi håpe på bedre rutetider når de finner en permanent løsning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg synes det er kjempebra at Samferdselsdepartementet og Widerøe har kommet til en løsning som gir flytilbud på denne strekningen. Så er jeg sikker på at antallet frekvenser og rutetidene blir bedre i neste omgang.
Husk ellers at Samferdselsdepartementet stiller krav til de selskapene som opererer for dem - blant annet i forhold til frekvenser, fly og rutetider. Hadde dette vært en vanlig anbudsrunde ville ikke Widerøe kommet gjennom med et slikt tilbud. Last edited by FlightDeck; 02-02-2008 at 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
at your service!
|
![]() Quote:
![]() Dessutan var det vel berre på dette tidspunktet at WF hadde ledig kapasitet?
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
www.lch78.net
|
![]()
fant følgende i anbudsutlysningen for april 06 til mars 09:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
coast air fløy heller ikke på lørdager til rrs..
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gratulerer til min gamle kollega og navnebror!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og da er prisene lagt ut på www.wideroe.no, hvor det nå er mulig å bestille på reiser f.o.m mandag 4/2. Pr nuhh, er det mulig å få billetter til kr 347 pp. per vei, slik at de som ønsker seg en fjelltur er det bare å løpe og kjøpe !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Overnatter dere på Vertshuset og spiser der også er fjellturen en garantert suksess!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
sry
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Og RRS-OSL for 282 penger er ca 700 billigere enn kremmerne fra Karmøy. Jeg har etterhvert litt kjennskap til folk derfra og med ett veldig hederlig unntak (LN-KGL som er en bra mann) er de reserve sunnmøringer
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Widerøe har fått røros til 31/9 09.... dette er denne anbudsrunden....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe overtar mye av SAS ground handling i Norge | Redcap | Flyforum | 74 | 04-12-2022 22:12 |
Widerøe overtar handling i Båtsfjord | Someone | Flyforum | 6 | 29-10-2018 19:32 |
Mange mister jobben på Torp - Widerøe overtar Wizz-handling | apeks | Småprat | 23 | 28-07-2015 21:54 |
Overtar Widerøe KRS-CPH og når evt? | FlyTAP | Flyforum | 1 | 22-07-2011 22:53 |
Widerøe overtar Coastair i Bergen og Stavanger | dash-7 | Flyforum | 1 | 09-06-2007 13:10 |