![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
I foelge Goteborgsposten skal SAS ta levering av 787 i 2014...
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=397375 Hoerte lite fra SAS og Boeing om dette... lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
...og det er kun snakk om 1 maskin i følge avisen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
At en flyordre skulle lekke ut i en bisetning i en slik sak virker rart. Er vi sikre på at det ikke er journalisten som har rotet og misforstått her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Og det har da vært snakket før her på forumet om det å skaffe bare 1 (muligens 2) av en "ny" type langdistanse maskin. Det var vel da snakk om B767.
Skal det lønne seg med 787 så må det kjøpes/leases inn for å erstatte A330ene og A340ene. Og det er vel usannsynlig
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
I 2014 er A333/340 opp mot 12-13 år....., men denne artikklen er nok ikke bekreftelsen på noen som helst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,452
|
![]()
Nei, dette er nok bare litt faktablanding fra journalisten. Aa ta kun en maskin er heller ikke aktuelt. Selv ikke SAS er saa gale ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,804
|
![]()
Kanskje journalisten mente 737-800? :-p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det var faktisk den første tanken som slo meg også. Nekter å tro at SAS kjøper inn 1 enslig 787.
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Siden "787" står i parantes er det nok en misforståelse. SAS venter - som alle andre - på etterfølgeren til 737/A320-seriene, som nok blir både mer vedlikeholdsvennlige og mer drivstoffvennlige. Sammen med nye flytyper må nye motortyper utvikles, trolig noen som også kan brukes på 737/A320, som er kommet for å bli en god stund til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det står vel ikke 1 stk 787 - det står "en ny [type] Boeing (787)"
Som naboen nede i veien sier så er A330/340-flåten begynt å dra på årene, og i 2015 er vel de eldste A340'ne eldre enn de eldste 767-300'ene var da de ble erstattet? Selvsagt - og det er vel mest trolig - kan journalisten ha hørt 787, mens Niels Eirik Nertun kan ha sagt 737-800... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Sep 2007
Posts: 17
|
![]()
767 ble vel ikke erstattet pga alder, men fordi de ikke hadde den performance SAS ønsket. 12-13 år er ingen alder for et fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China og Cathay med nye ordre og bytting av ordre fra Boeing (737, 747 og 777) | Someone | Flyforum | 7 | 03-03-2013 00:58 |
Første kansellering av 787-ordre | CK | Flyforum | 6 | 09-05-2011 14:07 |
Boeing mister nok en 787-ordre | LN-MOW | Flyforum | 1 | 20-02-2009 11:07 |
Air Berlin med største 787 ordre fra Europa... | haavig | Flyforum | 12 | 09-07-2007 10:37 |
Enda en 787 ordre på gang?!?!?! | Dag Viking | Flyforum | 13 | 13-04-2005 06:21 |