![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
Jeg hører rykter om at den første Sikorsky S-92 "Sea Queen" (som selskapet selv velger å kalle den) skal levers til Norsk Helikopter denne uken, muligens til helga. Den skal visstnok komme ombord i en An-124. Er det noen med tilgang til sånne fancy systemer som allerede nå kan se om det foreligger en flightplan? På forhånd takk for hjelp. Edit: For å fjerne tvil, det er altså levering til Sola det er snakk om. Antar det skal testes/prøves/trenes litt her på hovedbasen før de flys til Flesland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
jeg har hørt at den er utsatt til feb/mars pga
drivstoff-fremdrifts-trøbbel , eller noe slikt. Hydraulisk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Scanair.no ønsker seg ferske bilder av "Dronningen" når den ankommer landet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I følge Norsk Helikopter skal de være i drift i løpet av januar. Snakket med en kar fra NH da jeg fløy ut fra Hammerfest her om dagen.
To Puma'er er flyttet fra Flesland til Hammerfest ifbm Snøhvit utbyggingen. Imellom tiden er det leid inn maskiner fra Bristow for dekke opp på Flesland til S-92 kommer på plass. Det er mange som ser frem til Sjødronningen kommer idrift, Super Puma er forferdelig trang i kabinen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG 9/2: Antonov 124 med helikopter til Norsk Helikopterservice. | Twin Otter | Spotteralerts | 9 | 09-02-2013 10:06 |
Norsk helikopter = Bristow helikopter | erlingjo | Flyforum | 2 | 03-12-2008 07:27 |
Norsk Helikopter S-92 | OJB | Flyforum | 0 | 29-02-2008 12:33 |
NORSK HELIKOPTER | OJB | Flyforum | 0 | 19-07-2007 11:17 |
Norsk Helikopter/Lufttransport | MountainDew | Flyforum | 5 | 04-07-2005 14:08 |