Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-12-2004, 17:18   #1
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Første bilder av A350


Store bilder gitt...



Concorde is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2004, 17:27   #2
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

Hmm skiljer sig inte mycket mot A330. Nu blev jag lite besviken på luftbussen.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2004, 18:25   #3
LN-BRK
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

A350 skal baseres på A330, så det er kanskje ikke så rart at forskjellen ikke blir så stor. Den største forskjellen vil ligge i bruken av komposittmateriale som vil være betraktelig høyere på A350 (spesielt i vingene) enn det som har vært normalt frem til i dag. Så den største forskjellen på A330 og A350 vil vel være usynelig for det normale øyet.

Leste noe om A350 i forrige nummer av Flight Int' og der står det at A350-800 vil ha 250 seter og vil ha bedre range enn 7E7-8 (opptil 900 km lenger). A350-900 vil ha 295 seter og vil være på samme størrelse som A330-200 og -300, men ha samme range som A340-300LR.

800 og 900-versjonene vil være i service i 2009 og 2010, og det kan hende -900 faktisk vil være klar før -800. MTOW på A350 vil være 242 tonn, mot A330 sine 233 tonn.

LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2004, 18:43   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

Quote:
Originally posted by LN-BRK

Leste noe om A350 i forrige nummer av Flight Int' og der står det at A350-800 vil ha 250 seter og vil ha bedre range enn 7E7-8 (opptil 900 km lenger). A350-900 vil ha 295 seter og vil være på samme størrelse som A330-200 og -300, men ha samme range som A340-300LR.
Så var det dette med at Airbus ikke når sine ytelsemål, mens Boeing slår sine mål. Så vidt jeg har skjønt skal ikke 350 ha bleedless motorer?
A350 er 50% luftslott og 50% A330NG
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2004, 11:39   #5
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

Jeg er også litt forundret over at de bygger så mye på lesten fra de eldre modellene, istedet for å lage noe helt nytt, slik Boingboing gjør med 7E7.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2004, 12:01   #6
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,375
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

Airbus ser vel bare til Seattle hvor de har god erfaring med å bygge på tidligere modeller...Bare det at utgangspunktet til Airbus er så mye mer moderne!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2004, 12:13   #7
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

Slutprodukten behöver ju inte komma att se ut som den gör i inledningstadiet av utvecklingen. Mycket kan ju förändras på vägen.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2004, 12:57   #8
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

Tror også dette er en "330NG", men nytt nummer i serien er nok mer strategisk overfor nye kunder enn nytt produkt.

Men hvorfor bygger man ikke et billigere longhaul fly med plass til opptil 180-220 seter? Nå som både 300 757 og etterhvert 767 forsvinner så trengs vel det?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2004, 13:47   #9
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
Default Replying to Topic 'Første bilder av A350'

Quote:
Originally posted by Superhai


Men hvorfor bygger man ikke et billigere longhaul fly med plass til opptil 180-220 seter? Nå som både 300 757 og etterhvert 767 forsvinner så trengs vel det?

Er vel en grunn til at 757-programmet ble lagt ned, når en maskin ikke selger så er det jo som regel fordi det ikke er noe marked for den. Med mindre den er usedvanlig uøkonomisk eller noe annet da...
Blubird is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United endrer ordre fra 35 A350-1000 til 45 A350-900 Someone Flyforum 0 06-09-2017 14:29
Første A350 på amerikansk register LN-MOW Bilder & foto 7 15-08-2017 03:48
Første A350 begynner å ta form LN-SEK Flyforum 0 20-04-2012 01:33
A350 første del er nå produsert! Bilde LN-AFG Flyforum 1 04-12-2009 21:18
Nye (data)bilder av A350 Desk pilot Flyforum 5 21-12-2006 20:59


All times are GMT +2. The time now is 18:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.