![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() Store bilder gitt... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
|
![]()
Hmm skiljer sig inte mycket mot A330. Nu blev jag lite besviken på luftbussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
A350 skal baseres på A330, så det er kanskje ikke så rart at forskjellen ikke blir så stor. Den største forskjellen vil ligge i bruken av komposittmateriale som vil være betraktelig høyere på A350 (spesielt i vingene) enn det som har vært normalt frem til i dag. Så den største forskjellen på A330 og A350 vil vel være usynelig for det normale øyet.
Leste noe om A350 i forrige nummer av Flight Int' og der står det at A350-800 vil ha 250 seter og vil ha bedre range enn 7E7-8 (opptil 900 km lenger). A350-900 vil ha 295 seter og vil være på samme størrelse som A330-200 og -300, men ha samme range som A340-300LR. 800 og 900-versjonene vil være i service i 2009 og 2010, og det kan hende -900 faktisk vil være klar før -800. MTOW på A350 vil være 242 tonn, mot A330 sine 233 tonn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
A350 er 50% luftslott og 50% A330NG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Jeg er også litt forundret over at de bygger så mye på lesten fra de eldre modellene, istedet for å lage noe helt nytt, slik Boingboing gjør med 7E7.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,375
|
![]()
Airbus ser vel bare til Seattle hvor de har god erfaring med å bygge på tidligere modeller...Bare det at utgangspunktet til Airbus er så mye mer moderne!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Slutprodukten behöver ju inte komma att se ut som den gör i inledningstadiet av utvecklingen. Mycket kan ju förändras på vägen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Tror også dette er en "330NG", men nytt nummer i serien er nok mer strategisk overfor nye kunder enn nytt produkt.
Men hvorfor bygger man ikke et billigere longhaul fly med plass til opptil 180-220 seter? Nå som både 300 757 og etterhvert 767 forsvinner så trengs vel det?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,274
|
![]() Quote:
Er vel en grunn til at 757-programmet ble lagt ned, når en maskin ikke selger så er det jo som regel fordi det ikke er noe marked for den. Med mindre den er usedvanlig uøkonomisk eller noe annet da... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United endrer ordre fra 35 A350-1000 til 45 A350-900 | Someone | Flyforum | 0 | 06-09-2017 14:29 |
Første A350 på amerikansk register | LN-MOW | Bilder & foto | 7 | 15-08-2017 03:48 |
Første A350 begynner å ta form | LN-SEK | Flyforum | 0 | 20-04-2012 01:33 |
A350 første del er nå produsert! Bilde | LN-AFG | Flyforum | 1 | 04-12-2009 21:18 |
Nye (data)bilder av A350 | Desk pilot | Flyforum | 5 | 21-12-2006 20:59 |