![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 435
|
![]() ![]() ![]() ![]() To fly kolliderer i luften under en treningsøkt. Den ene piloten skyter seg ut og overlever, mens den andre desverre dør i ulykken. Nå er det spørsmål om flyene er for gamle. Den siste ble bygd i 1966. Snowbirds er Canadas luftforsvars akrobater og er ofte gjenkjent med sine kjappe Tutor jets på airshows rundt om i nord amerika. Mer om ulykken her Mer om Snowbirds her Bilder av akrobatikken |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
UFF.. Detta var tragiskt. Men flygplanens ålder spelade väl ingen roll i detta sammanhang om jag har förstått det hela rätt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Det er alltid sørgelig med ulykker, men det er heldigvis nokså sjelden at proffe oppvisningsflygere omkommer.
Jeg håper at Snowbirds fortsetter å fly Tutor. Det ville i mine øyne være litt nedtur om de skulle begynne å fly CF-18. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Nja jeg tror at CF-18 er ett ganske ok fly å bruke til oppvisning. Jeg har sett blue angels (på tv). De er jo ekstremt flinke, og flyr F/A-18 (USN verson av CF-18). Thunderbirds har jeg sett live, de hadde ett av de mest extreme shows jeg har sett. Absolutt vært hele turen til Edwards AFB, CA .
Det er tragisk når ulykker skjer,men det er noe som må skje før eller senere når man driver med den type oppvisninger. Ellers er det jo delte meninger om hva som er best å fly oppvisning med. Og idag brukes det ofte treningsjets som fly. Frecce Tricolore: MB339 (tror jeg) Patrulle de France: Alpha jet Red Arrows: BAE Hawk T1 Blue Impulse: Kawasaki T1 (mener jeg den heter) SnowBirds: Tutor Mens andre teams foretrekker litt hottere jets.. Thunderbirds: F-16 C/D, Blk 25 Blue Angels : F/A-18A/B Patrulle Swiss: F-5 E/F Striji/Swifts : Mig-29A/UB Russkiye Veetyaze/Russian knights: SU-27 Flanker/UB Så jeg vil på ingenmåte si at det er uhørt med "frontlinje fly" i ett aerobatic team Selv da "Flying Jokers" hadde sine oppvisninger var dette med fly som var tatt rett av flightline. Både med F-86 Sabre og F-5a Freedom Fighter var dette tilfelle.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]()
Ingen fare for at CF-18 blir snowbirds nye maskin.
![]() Mitt stalltips er nå at de blir lagt ned, mye klaging i media der borte over kostnadene for gruppen. ($10 mill i året elns). Kanskje en deltidsgruppe som Team-60 hadde vært mer aktuellt.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Nei, det er slett ikke noe i veien for å bruke frontlinje-fly i det hele tatt; Blue Angels, Thunderbirds, Flying Jokers, Black Arrows, Patrouille Suisse, Russian Knights og mange flere har jo gjort det. Det er bare det at Tutor er et så herlig annerledes fly.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Frå Noreg til Canadas store skogar og elver | roger | TripReports | 13 | 24-01-2013 07:59 |
Air Canadas rute til København | Fysikeren | Småprat | 6 | 06-06-2012 09:44 |
Den berømte sprayeffekten, og en trails. | ENGM 911 | Bilder & foto | 17 | 16-04-2012 19:05 |
En av verdens mest berømte 767'er pensjoneres | Utflyttet | Flyforum | 1 | 31-01-2008 22:35 |
De berømte SAS A319 flyene | LN-AFG | Flyforum | 2 | 18-11-2004 02:03 |