![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair lanserer i dag sin tolvte rute fra Torp. Den nye ruten går til Birmingham og starter i juni.
Strekningen trafikkeres tre ganger i uka på, tirs-, tors- og lørdager. Varden i dag Edit: Jeg ser at saken også nevnes i en Billund-tråd. Men Torp fortjener sin egen!
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner Last edited by GF1; 15-01-2008 at 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Tilbudet til England utover London blir stadig bedre. SAS åpnet snart Bristol og Sterling flyr til East Midlands. Fra før av flyr Ryanair til Liverpool og SAS til Manchester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Birmingham??? Igjen overrasker Ryanair meg med valg av destinasjon.
Men bevares, flott med ny rute da!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Bra med ny rute, men igjen mener jeg FR gjør feil med å gå inn på et marked som er håpløst overbefolket fra før. Markedet mellom Norge og UK er krevende og det blir ikke bedre av dette. men spennende og bra at FR fortsatt satser på TRF.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva mener du med at "igjen gjør Ryanair feil"?
Har de bommet på rutene sine så mange ganger før mener du?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
DUO fløy daglig til B'ham fra OSL før de gikk konk. Om jeg ikke husker feil hadde de på det tidspunktet allerede annonsert at de ville legge ned den ruta pga dårlig belegg, og heller forsterke ruta til Edinburgh, som gikk bra. Og de fløy med CRJ... men, lave priser lokker kanskje nok til å fylle en lang gris?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Hadde 5-6 flygninger mellom Oslo og Edinburgh da de holdt på og belegget var dårlig, servicen meget bra og prisene lave.....ikke rart de gikk konk og etter hva jeg forstod var OSL-EDI ruten en av de bedre rutene deres. Duo varte vel 6-7 måneder hvis jeg husker riktig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror faktisk ruten til Birmingham kan bli en suksess jeg... Herlig sted for shopping og fotball bl.a (selv om det er feil lag)
![]() Er ikke Birmingham Englands nest største by å??
![]() |
#9 | |
N/A
|
![]() Quote:
![]() Aldri før eller etter har vel to stuere snudd en B738 så fort, hver eneste gang... ![]() Hendte jo flere ganger at flyet landet på Torp før de skulle ha tatt av fra Skavsta, bare for å få turen unnagjort.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De hadde vel ikke noen særlig stort hell med ruten til Newcastle heller....
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
At et flyselskap bommer litt, eller justerer frekvensen er jo helt normalt og naturlig. Men jeg fikk litt intrykk av at bommertene sto i kø med uttalelsen "Igjen gjør Ryanair feil". Tross alt har det meste gått bra av det de har satt igang med fra Torp.
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Hvor Engelsk Birmingham har blitt etterhvert kan jo også diskuteres ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er jo den "vakreste" byen i Europa å fly til
![]() Jajaj, slipper stopp på København fremover i alle fall ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, fra Stavanger. Jeg tok utgangspunkt i Oslo/Østlandet. Fra Bergen flyr jo Jet2.com til Newcastle også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() Det jeg mente var at MOL jo har sagt selv også at veksten i Norge i det siste ikke har vært så god som ventet. Da hadde vi nok hatt base på Torp allerede og enda flere ruter. Med den veksten som har vært i flytrafikken i Norge så burde FR vært økt enda mer. Mye av grunnen er selvsagt at DY har tatt masse av markedet. Men feilen jeg mener FR gjorde var at de satset litt feil fra Norge for noen år siden. Tenk på det markedet f eks til Polen som lå der, som de ikke utnyttet... Nå har vel aldri FR blitt veldig store på Polen, men allikevel. Samme med Spania, her mener jeg også Ryanair burde satset mer fra Torp, i stedet for noen av de andre satsingene. Men jeg ser at det finnes motargumenter også mot dette, men var noen tanker fra min side. Meningen var i hvert fall ikke noe innlegg mot Ryanair... ![]()
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) Last edited by litt-amatør; 18-01-2008 at 23:40. Reason: sette inn avsnitt i innlegget |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanairs rute fra Torp til Liverpool blir midlertidig innstilt | oskarflekkefjord | Flyforum | 14 | 03-07-2015 16:45 |
Wizz med rute fra Vilnius til Torp og Flesland | BGO | Flyforum | 18 | 08-09-2011 23:31 |
Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha | henning | Flyforum | 12 | 12-03-2009 20:47 |
Ny Ryanair rute på vej til Torp? | Bll spotter | Flyforum | 9 | 29-07-2008 17:20 |
Måske ny rute til Torp og BLL | Bll spotter | Flyforum | 4 | 28-02-2008 13:24 |