![]() |
|
![]() |
#1 |
Superflyer
|
![]()
Er på utkikk etter et par gode, heldekkende hodetelefoner , fortrinnsvis med aktiv støyreduksjon, noen som kan gi tips/råd ???
Skal jo fly langt snart...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dersom du mener hodetelefoner til mp3 spiller osv., kan disse anbefales: http://www.hificenter.no/shop_item.c...204,225&id=755 Pris: 700 NOK
Last edited by LN-AØR; 10-01-2008 at 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mange anbefaler Bose QuietComfort 3 som et meget godt støydempende headset til bruk i fly, men det er litt dyrt. kr. 3490,- i Norge...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ville også ha heldekkende hodetelefoner. Kjøpte Bose QC2 og er meget fornøyd. koster 2390 hos apple inkl alt
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Køb de eletrostatiske "STAX" Fås ikke bedre !
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bose Quiet Comfort 2, som er de heldekkende, koster rundt 300 daler her borte .. vi kan sikkert spore opp et par til deg neste helg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
DET var til QC3 kom paa banen! Kjoepte de en god tid tilbake, beste noise cancelling head set i verden! 349 daler i US and A, verdt hver en daler. De har en Bose store paa SEATAC |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
PS!
Du kan jo sjekke ut mine i Seattle |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superflyer
|
![]()
Ser ut som jeg må klare meg med en bok på turen over , men det virker som qc3 blir kjøpt i Seattle ja........ 1950 bols der , 3450 her....hmmmmm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er to BOSE-sjapper paa Seatac og en nede i Seattle (Pine Street).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Begynte å vurdere et sett med sånne QC3 selv.. Kikket litt og fant ut at de går på batteri, og jeg antar at butikkene i Seattle også fører lader til Europeisk bruk? De hadde hvertfall det på bose.com..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
QC 2 bruker derimot ett AAA, og det varer nesten evig. Det får man tak i overalt, og man slipper å ta med seg lader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Sennheiser 250 er meget bra klokker, lyden er utmerket, dog dekker de ikke hele oeret. Regner med at det ikke er de headsetene du henviser til.. Lyden er like bra som Bose, men de dekker ikke hele oeret. QC2 dekker for mye IMO.. QC3 gjoer jobben akkurat like bra med dekning kun oppa oeret. Sennheiser hadde ogsaa AAA batterier, noe som er en bakdel. QC3 derimot har et eget batteri. Lader foelger med. Ved aa kjoepe en liten plugg til et par dollar lader man ogsaa i Norge. Det er ingen fare for aa glemme laderen hjemme, den er det plass til i etuiet som foelger med. Batteriet paa QC3 varer ogsaa en evighet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
jeg syns vanlig AAA batteri er en fordel..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vanligvis, ja. Men i dette tilfellet foelger det med et etui du alltid putter headsetene i. Der ligger det en meget kompakt lader som du aldri vil glemme eller miste. Batteriene har god garanti og nye batterier koster 20 dollar.
Har ikke tall paa hvor mange ganger jeg har gaatt tom for stroem og ikke har hatt batterier paa diverse devicer. En tur til Radio Shack elimineres og er du ombord i et langdistanse fly med QC3 er de bare aa lade opp batteriet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jo, jeg hadde PXC250. Lyden var ikke noe å rope hurra for, støydempingen ganske dårlig og batteripakka talentløs. Den eneste fordelen kontra QC2 er størrelsen på veska til PXC.
Men det med størrelse er smak og behag. Hver og en bør ta seg en tur til sjappa og prøve for å finne ut hva man liker best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Proev QC3, du. Det er ingen vei tilbake etter du har proevd den ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er gjort, og de kan ligge i butikkhylla for min del
![]() Her er forøvrig en rapport som har sammenlignet de side ved side over tid. Subjektiv selvsagt, men den forsøker å peke på fordeler og ulemper ved begge. http://reviews.cnet.com/headphones/b...4430&tag=uolst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hodetelefoner/ørepropper inkl tilbehør til bruk på flytur | memphis_belle | Reiseforum | 32 | 08-03-2025 08:31 |
Feedback i hodetelefoner på SAS 737 | Sykkelthor | Flyteknisk forum | 5 | 30-05-2016 22:55 |
QC20 hodetelefoner | jb1 | Reiseforum | 4 | 24-11-2013 11:07 |
Hodetelefoner på charterfly - nødvendig? | OSL-MRU | Flyteknisk forum | 22 | 06-11-2013 21:10 |