![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
- Det er dessuten på tide at vi får en farget president i USA.
Med fare for aa bli beskyldt for aa vaere en 'redneck': Han veit ikke hva han snakker om. Aa sette farge foran sak er farlig. Jeg vil ikke si hvem som er den rette presidentkandidaten. Saa langt har ingen imponert meg, annet enn Joe Biden. Og han har trukket seg. Obama har ingen annen utenrikspolitisk erfaring enn aa ha en kenyansk far. Slik situasjonen er naa, frykter jeg at han kan gjoere stor skade. Han er en 'loose cannon'. Han snakker om 'change'. Hva slags 'change'? Han er flink til aa tale ..... http://e24.no/utenriks/article2185220.ece .. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Som uvitende Nordmann, har du lov å stemme ved valget LN-MOW?
![]() |
#3 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, utenlandske borgere har ikke stemmerett i presidentvalget. Bare talerett!
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
taler for meg selv, nei jeg kan ikke stemme ved president valg....da maa jeg ha statsborgerskap...kan stemme i lokal valg......
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Har ogsaa veldig sansen for Obama. Han er den eneste kandidaten som ikke er en hard core politiker - politiker. Han er ikke en nikkedukke for Rumsfeldt, Wolfowitz eller noen andre. La han faa sjansen, jeg tror han virkelig faa til den changen han sikter til.. So power to him! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I natt så vant Hillary...så hun er vel ikke ute av løpet - ennå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
nå er vi vel helt off-topic, men det er for en gangs skyld spennende å følge nominasjonskampen i begge partier, og feltet er fremdles ganske åpent. Med Clintons seier (hvorfor snakker man om "Hillary", men "Obama" - hadde det ikke vært mer korrekt og snakke enten om Barack og Hillary eller Obama og Clinton??) i New Hampshire er hun ikke ute av dansen som mange hadde spådd (håpet?). Nå kan man si at Bjørn Kjos kanskje (igjen) snakket før han tenkte, men det er interessant at de to heteste kandidatene på demokratisk side (og kanskje de heteste kandidatene for å BLI president) er en kvinne og en afro-amerikaner. Den amerikanske presidenten har jo siden 1789 vært en hvit, (gjerne protestantisk) mann. Det er jo et paradoks at man i Pakistan og India har hatt kvinnelige statsledere, men ikke i USA.
Dette blir spennende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Helt enig med deg at dette er spennende, og jeg følger også godt med. Men, utsagnet til Kjos er jo fullstendig bak mål, dersom det er korrekt sitert.
Enda mer OT: Så kan man mene hva som helst om fargede presidentkandidater, men noen kvalifikasjon er det definitivt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Merkelig utspill fra Kjos. Jeg synes også "change" har et meget uklart innhold.
![]() |
#10 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det må være forskjell på innlendinger og utlendinger. Samme regelen gjelder i Norge. Utenlandske statsborgere med alle papirer i orden kan stemme ved lokalvalg, men ikke stortingsvalg. Og det er riktig at en slik forskjell skal eksistere. Så lenge utlendingen ikke kan pålegges alle ulempene ved statsborgerskap, kan de heller ikke få alle rettighetene.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
HUdfarve og køn er da underordnet - ingen af de to er specielt imponerende - den ene tuder på kommando og prøver at undgå sin mand og den anden kysser konen, smiler sit falske tandpastasmil og taler uden at sige noget!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har heller ikke bestemt meg (siden ingen spør meg likevel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er veldig spennende, jeg gleder meg til å se hva resultatet blir og håper på noen endringer i politikken til USA...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Som Rep. er vel McCain relativt moderat? Ihvertfall virker det slik på meg. Ulempen med McCain er vel først og fremst alderen, men at han rent politisk ihvertfall ifølge meg virker som en god kandidat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Han er moderat når det gjelder økonomisk politikk og har ikke minst stor integritet når det gjelder utenrikspolitikk og at han ikke er en værhane. Men når det gjelder moral, våpenlover og Midt-Østen er han svært konservativ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg møtte Kjos på NHOs årskonferanse i går, og da kunne han fortelle meg at han hadde fått usedvanlig mange ikke-flyrelaterte spørsmål fra journalister. Han hadde både kommentert amerikansk valgkamp og uttalelsene til Rimi-Hagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
McCain ser ut til å være en spennende mann, med litt annerledes track-record enn den sittende Presidenten. Det kan vel se ut til at han er noe mindre hard-core Rep. enn George W, blant annet stemte han mot lovforslaget som ville definere ekteskap som en "union mellom mann og kvinne", og argumenterte for at hver stat skulle kunne bestemme om de ville tillate same-sex ekteskap.
At han støtter undervisnming i "intelligent design" derimot.... Bra artikkel om mannens politiske standpunkt på Wikipedia - som er oppdatert med nattens resultater... WOW! http://en.wikipedia.org/wiki/Politic...of_John_McCain |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg tror det er umulig å finne en kandidat som man på minst et punkt (ofte flere) er totalt uenige i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bjørn Kjos trekker seg | kekker | Flyforum | 5 | 11-07-2019 11:35 |
Tore Kjos på vei til å selge seg ut av Norwegian ? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 2 | 25-04-2019 16:47 |
Kjøpe seg inn i lounge på LHR | KristianSk | Reiseforum | 2 | 20-11-2013 13:30 |
Kjos ser inn i spåkulen sin | LN-VLE | Småprat | 10 | 17-02-2013 10:10 |
Lavprisselskapene sniker seg inn over Atlanteren | LN-MOW | Flyforum | 6 | 11-05-2005 11:27 |