![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Mangler litt maling, men det nærmer seg betraktelig før vi får se denne i full KLM bemalning. http://microvoltradio.com/images/kpae2332.jpg
Dette flyet vil også innføre 10 abreast seating hos KLM. 3-4-3 mot konkurrentenes 2-5-2 og 3-3-3. Air Frances 777 og 777-200ER hos KLM vil også bli ominnredet i 3-4-3 konfigurasjon. Pitchen mellom setene blir 31". Så dette blir trangt. Eneste andre selskap som har slik trang konfig på 777, er BA som har noen maskiner de sender til typiske feriedestinasjoner i Karibien og Emirates. Men Emirates har 34" pitch, så er mer levelig.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Ikke akkurat et skritt i riktig retning....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Med 3-4-3, planlegger de da å utvide first/biz eller noe?
Forøvrig stilig dekor på de hangarportene der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Nei, heldigvis er det NW som flyr til SEA fra AMS, og da er det 32" og 2-4-2. Mycket bettre
![]()
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Da oensker jeg alle KLM fan paa forumet hyggelige interkontinentale turer i tiden fremover ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Og dermed skal flying blue kortet mitt få fri.
KL i business er under enhver kritikk, og med 3-4-3 i cattle class, blir ikke KL aktuellt for mitt vedkommende. Samme hvor billige billetter de prøver å slenge til en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
|
![]()
Kan ikke skjønne at KL tyner pitchen til 30-31" på en ER. Skulle tro at paxen er interessert i bedre plass når de reiser +12 timer.
Nei, takke meg til MD11 ![]()
__________________
...og også RYGflyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
|
![]()
Ta det litt rolig i svingene. Du må fortsette å dra FB kortet ditt, men du har vel noen andre ST alternativer.
__________________
...og også RYGflyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Jeg synes KLM er et meget hyggelig selskap å fly, men her er jeg på linje med OEH.
At noen vil foretrekke 34" pitch og smale seter kan jeg være med på. Jeg har ikke prøvd det, men ser ikke bort fra at det kan være en god løsning. Smale seter og 30-31 tommer er jo derimot helt elendig. På Airbusene sine har jo de (og NW) en veldig bra økonomikabin. At de da kjører på med markedets desidert dårligste løsning på 777 synes jeg er rart. Nei, forresten, jeg synes det er elendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Siden de fleste av mine reiser fremover går vestover, har man jo alltids CO som et alternativ, men siden jeg ikke er noen fan av 757 transatlantisk, tror jeg det blir mest BA på meg fremover. I allefall transatlantisk. Hører AF også har planer om å innføre 3-4-3 på alle sine longhaul-maskiner, så da ser jeg ikke at ST blir noe alternativ i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
For meg som er 190 er dette da totalt uaktuellt. Og med den pitch'en pluss 3+4+3 kan man hvertfall si adjø til KLM...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Jeg tror mange er enig med deg her. De 700 spenna man sparer paa aa fly KLM til US and A gaar paa helsa loes naa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
|
![]()
OEH, du kunne jo fly til NYC med 310 til OK
![]()
__________________
...og også RYGflyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Har de vært trangest på markedet? Jeg trodde det var BA (med konsistent 31", der KLM og de fleste andre har 31-32" avhengig av flytype og flaks).
Edit: Og helsefare har vel helst gått på pitch og hindring av blodpropp ved å bevege bena. Dette blir samme pitch som BA, og jeg tror ikke de er regnet som spesielt helsefarlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Jo, men jeg har aldri sett noen mene at bredde er spesielt viktig for når det gjelder helsefare i forbindelse med å fly.
Jeg mener absolutt ikke å forsvare AirFrance/KLM her, men jeg synes vi kan nøye oss med ord som passende negative utsagn "service", "komfort", "hygge". Å kalle det "farlig", blir kanskje å dra det for langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Konkluderer med at KLM her har toppet elendig komfort paa langdistanse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
|
![]()
Huff å huff, nå har våre nederlandske venner eller uvenner retter sagt blitt, slått til igjen ja... Blir verre å verre det selskapet der KLM..
Har ikke flydd med de på mange herrenz år, og godt er det !.. Hva skal en kalle det? - de store selskapenes svar på Ryanair?
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
1:200 Hogan Air China B777-300ER & Ethiopian B777-260LR | Milos | Samlerhjørnet | 2 | 05-07-2014 00:12 |
OSL TG med B777-300ER 5/5. | C-klasse | Spotteralerts | 8 | 09-05-2012 19:06 |
B777-300ER PIA Oslo | pk772 | Flyforum | 2 | 12-06-2011 00:05 |
b777-300er på OSL | pk772 | Register- og ATC-Forum | 2 | 07-03-2010 02:57 |
Singapore Airlines B777-300ER | raskefot | Flyforum | 3 | 19-10-2006 23:34 |