![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
http://www.nettavisen.no/okonomi/pri...cle1523934.ece
Den her må jeg si jeg ikke skjønner. Ja, jeg blir sur når jeg får ett annet sete enn det jeg opprinnelig har bestilt (så sant det ikke er bedre), men å koble dette opp mot flyselskapes sikkerhetsnivå klarer jeg ikke helt å skjønne..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Selv ville jeg valgt et sete i bilen til flyplassen som var i en bil med airbags, ikke en taxi-sjåfør med for lite søvn og for mye kaffe. Statistikken viser vel at det er helt på denne delen av reisen det er farlig?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men herregud da folkens, skjønner dere ikke dette. Jeg bestilte economic men ble flytta til business, jeg slakter sikkerheten til KLM pga det. Dæven jeg ble forbanna...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror han godeste Mr. Dyregrov skal holde kjeft, og heller uttale seg om det han har greie på - nemlig psykologi !
Mulig jeg er litt bortreist, men når setevalg avgjørende på flysikkerhet?? Pokker !! Jeg fikk sete inn ved vinduet - da går det te pieces denne gangen... ![]() ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg sliter med å se hvor i artikkelen det står at Dyregrov har sagt at det er en sammenheng mellom setevalg og sikkerhet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg håper dette bare en tåpelig artikkel fra Nettavisen. Hvis Dyregrov virkelig mener dette burde han nok oppsøke noen som kan få orden på hodet hans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]()
Som OEH sier, dette er nok teknisk sett helt rett, og sett i fra tankene til noen som lider av flyskrekk kan dette nok være lite moro. Men, som med mange andre bransjer, så er det veldig vanskelig å legge opp butikken rundt hvordan en irrasjonell del av kundegrunnlaget til at butikken skal oppføre deg.
At Mr Dyregrov begynner å strø om seg i pressen med tanker om at det må være en sammenheng mellom hvordan de gjør dette og at det dermed nok kan være mer dyptstikkende problemer, uten å komme med noe mer håndfast gjør at det virker fryktelig useriøst. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare en generell kommentar til de fleste her på forumet; I så og si alle forbrukersaker som blir omtalt av aviser, blir totalt slaktet av de fleste brukerne på forumet. Det _ER_ irriterende å bruke energi og penger på en tjeneste man aldri får og det må dere finne dere i.
Når jeg i oktober brukte over 600 kroner hos Sterling på flybillettene mine for å velge meg til "bedre seteplass" på rad 1 for å så finne ut at seteplassen var så elendig at jeg heller flyttet til rad 2 (som forøvrig var ledig fra før av) er faktisk forferdelig irriterende - og her var det heller ikke noe som helst flybytte. Dette fikk jeg sjekket opp. Mange ganger er det småsaker som ikke nødvendigvis er så store, men som er irriterende som mange her viser null forståelse for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
"Han og kona arbeider ofte på flyet på vei til leiligheten i Spania, derfor reserverer de seteplasser mot midtgangen for å få best mulig plass til pc-ene."
Har de med seg stasjonære PC-er, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
.. dessuten er det INGEN problem å skaffe seg sete mot midtgangen ved innsjekk på OSL heller.. for en fjott!
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Norwegians sikkerhet" - "?". Jøss, dermed har jeg også satt et spørsmålstegn ved Norwegians sikkerhet. Hvor er Nettavisen? Har ikke den mannen innføring i elementære logiske emner - feil seteplassering til Spania = tvilsom sikkerhet i selskapet? Tror dette ville ført til stryk på forberedende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva dette angår så opplever vi i kabinen frustrasjonen fra PAX. Det funker veldig bra fra Norge, men når man skal hjem oppstår ofte problemene med at handling der nede ikke "bryr" seg om dette. Husker fra X destinasjon at de hadde seteplan og alt men PAX hadde fått oppgitt at det var free seating...
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Saken handler jo ikke om det, men at de har kjøpt en tjeneste av DY som de ikke har fått, og føler at ingen tar ansvar, men skylder på andre når de ber om en forklaring.
Jeg har ingen problemer med å skjønne den frustrasjonen. Og, han har ikke sagt at det er en direkte sammenheng mellom dette og sikkerheten. Det er en ganske spesielll tolkning av denne artikkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Tar de for eksempel like lett på sikkerheten som de gjør med setereserveringen, undrer Dyregrov. Ellers er jeg helt enig at DY boer ta dette paa alvor naar det er snakk om en betalt tjeneste. Er det gratis, slik nettverksselskapene vanligvis har, er det lettere aa avfeie det, men naar man betaler for det, blir saken litt annerledes. Og som reisende med laptop, vet jeg godt at det er viktig med 'riktig' seating hvis jeg skal jobbe .. noe annet enn bulkhead og noedutgang er vanskelig ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Man kan jo godt spørre seg om de tar like lett på andre ting, når de driter i å levere en vare/tjeneste de har solgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Du sier Njaaa.... ikke langt unna...
Jeg synes det var temmelig langt unna jeg da, men . Det var det han spurte om ja, men det høres ikke slik ut når man leser denne tråden. Ser mer ut som en forvrenging av fakta i beste tabloid stil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal vaere enig i at denne fyren er en fjott, han blander epler og paerer her..
![]() Skal dog vaere sagt at det er det utrolig irriterende aa miste setet man har bestilt, saerlig naar man betaler ekstra for et spesielt sete paa en lang flight. Naa har jo DY stort sett gamle griser, slik at det boer vel vaere hip som happ hvilket midtgang sete man faar, bortsett fra noedutgang. Jeg synes at Sleske Kjos er litt frekk i nebbet her. Man selger jo en tjeneste som han ikke klarer aa levere og innroemmer at DY overhodet ikke takler noe saapass enkelt som et equ. change. Kanskje DY burde vente med aa selge dette til de har en mer koordinert flaate? Det er jo ganske rart at DY ikke klarer aa sette folk som har kjoept noedutgang paa noedutgang slik alle andre flyselskaper klarer. Hadde selv en equ. change her i romjula. 767 til 757, UA. UA klarte aa faa oss seated ved noedutgang paa en helt annen flytype.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
LarsErik har rett. Her er det en som kritiserer et flyselskap for ikke å levere det produktet vedkommende mener han har kjøpt. Han møter veggen av glassaktige blikk og fingre som peker i alle andre retninger enn mot en selv. Da klager han og for det at han er frekk nok til å gjøre dét, må han tas! Skulle nesten tro at noen følte seg truffet
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sammenheng mellom fly og fugleinteresse? | *AC* | Småprat | 2 | 06-08-2011 22:01 |
USA selskaber konkurs..spørgsmål om tid ifølge... | sk931 | Flyforum | 47 | 06-06-2008 15:58 |
SAS og setevalg... noen i bolaget som vil hjelpe? | Utflyttet | Flyforum | 8 | 15-02-2008 11:53 |
Lufthansa verdens største selskap ifølge Geni. | LN-AFG | Flyforum | 15 | 09-01-2008 08:34 |
Uten sammenheng .. diverse bilder | LN-MOW | Bilder & foto | 9 | 18-12-2007 10:40 |