Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-01-2008, 18:16   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Norwegian Setevalg og sikkerhet, en sammenheng ifølge noen?

http://www.nettavisen.no/okonomi/pri...cle1523934.ece

Den her må jeg si jeg ikke skjønner. Ja, jeg blir sur når jeg får ett annet sete enn det jeg opprinnelig har bestilt (så sant det ikke er bedre), men å koble dette opp mot flyselskapes sikkerhetsnivå klarer jeg ikke helt å skjønne.....
Old 07-01-2008, 18:36   #2
Utflyttet
Ute på tur

Default Re: Setevalg og sikkerhet, en sammenheng ifølge noen?

Selv ville jeg valgt et sete i bilen til flyplassen som var i en bil med airbags, ikke en taxi-sjåfør med for lite søvn og for mye kaffe. Statistikken viser vel at det er helt på denne delen av reisen det er farlig?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 18:42   #3
Bluejuice
ScanFlyer Blue

Bluejuice's Avatar

Men herregud da folkens, skjønner dere ikke dette. Jeg bestilte economic men ble flytta til business, jeg slakter sikkerheten til KLM pga det. Dæven jeg ble forbanna...
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 18:45   #4
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
- Når et selskap har en tjeneste som fungerer så dårlig, og de i tillegg ikke svarer på forespørsler, da begynner man som passasjer å lure på hvordan det er med kvalitetssikringen deres på andre områder også.
Det er vel dette han lurer på ....
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 19:18   #5
pgaa
ScanFlyer Molded

Tror han godeste Mr. Dyregrov skal holde kjeft, og heller uttale seg om det han har greie på - nemlig psykologi !

Mulig jeg er litt bortreist, men når setevalg avgjørende på flysikkerhet?? Pokker !! Jeg fikk sete inn ved vinduet - da går det te pieces denne gangen...
Old 07-01-2008, 19:23   #6
OEH
ScanFlyer Gold

Jeg sliter med å se hvor i artikkelen det står at Dyregrov har sagt at det er en sammenheng mellom setevalg og sikkerhet...
OEH is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 19:27   #7
snag
ScanFlyer Blue

snag's Avatar

Jeg håper dette bare en tåpelig artikkel fra Nettavisen. Hvis Dyregrov virkelig mener dette burde han nok oppsøke noen som kan få orden på hodet hans.
snag is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 19:31   #8
Utflyttet
Ute på tur

Som OEH sier, dette er nok teknisk sett helt rett, og sett i fra tankene til noen som lider av flyskrekk kan dette nok være lite moro. Men, som med mange andre bransjer, så er det veldig vanskelig å legge opp butikken rundt hvordan en irrasjonell del av kundegrunnlaget til at butikken skal oppføre deg.

At Mr Dyregrov begynner å strø om seg i pressen med tanker om at det må være en sammenheng mellom hvordan de gjør dette og at det dermed nok kan være mer dyptstikkende problemer, uten å komme med noe mer håndfast gjør at det virker fryktelig useriøst.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 19:37   #9
anders320
ScanFlyer Silver

Bare en generell kommentar til de fleste her på forumet; I så og si alle forbrukersaker som blir omtalt av aviser, blir totalt slaktet av de fleste brukerne på forumet. Det _ER_ irriterende å bruke energi og penger på en tjeneste man aldri får og det må dere finne dere i.

Når jeg i oktober brukte over 600 kroner hos Sterling på flybillettene mine for å velge meg til "bedre seteplass" på rad 1 for å så finne ut at seteplassen var så elendig at jeg heller flyttet til rad 2 (som forøvrig var ledig fra før av) er faktisk forferdelig irriterende - og her var det heller ikke noe som helst flybytte. Dette fikk jeg sjekket opp. Mange ganger er det småsaker som ikke nødvendigvis er så store, men som er irriterende som mange her viser null forståelse for.
anders320 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 20:05   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

"Han og kona arbeider ofte på flyet på vei til leiligheten i Spania, derfor reserverer de seteplasser mot midtgangen for å få best mulig plass til pc-ene."

Har de med seg stasjonære PC-er, eller?
Old 07-01-2008, 20:10   #11
Thomas
ScanFlyer Rusty

.. dessuten er det INGEN problem å skaffe seg sete mot midtgangen ved innsjekk på OSL heller.. for en fjott!
Old 07-01-2008, 20:15   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

"Norwegians sikkerhet" - "?". Jøss, dermed har jeg også satt et spørsmålstegn ved Norwegians sikkerhet. Hvor er Nettavisen? Har ikke den mannen innføring i elementære logiske emner - feil seteplassering til Spania = tvilsom sikkerhet i selskapet? Tror dette ville ført til stryk på forberedende.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 20:16   #13
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Hva dette angår så opplever vi i kabinen frustrasjonen fra PAX. Det funker veldig bra fra Norge, men når man skal hjem oppstår ofte problemene med at handling der nede ikke "bryr" seg om dette. Husker fra X destinasjon at de hadde seteplan og alt men PAX hadde fått oppgitt at det var free seating...
Old 07-01-2008, 20:17   #14
LarsErik
Newcomer

Saken handler jo ikke om det, men at de har kjøpt en tjeneste av DY som de ikke har fått, og føler at ingen tar ansvar, men skylder på andre når de ber om en forklaring.
Jeg har ingen problemer med å skjønne den frustrasjonen.
Og, han har ikke sagt at det er en direkte sammenheng mellom dette og sikkerheten. Det er en ganske spesielll tolkning av denne artikkelen.
LarsErik is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 20:36   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LarsErik View Post
Og, han har ikke sagt at det er en direkte sammenheng mellom dette og sikkerheten..
Njaaa ...... ikke langt unna ....

Tar de for eksempel like lett på sikkerheten som de gjør med setereserveringen, undrer Dyregrov.

Ellers er jeg helt enig at DY boer ta dette paa alvor naar det er snakk om en betalt tjeneste. Er det gratis, slik nettverksselskapene vanligvis har, er det lettere aa avfeie det, men naar man betaler for det, blir saken litt annerledes.

Og som reisende med laptop, vet jeg godt at det er viktig med 'riktig' seating hvis jeg skal jobbe .. noe annet enn bulkhead og noedutgang er vanskelig ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 20:58   #16
LarsErik
Newcomer

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Njaaa ...... ikke langt unna ....

Tar de for eksempel like lett på sikkerheten som de gjør med setereserveringen, undrer Dyregrov.

Ellers er jeg helt enig at DY boer ta dette paa alvor naar det er snakk om en betalt tjeneste. Er det gratis, slik nettverksselskapene vanligvis har, er det lettere aa avfeie det, men naar man betaler for det, blir saken litt annerledes.

Og som reisende med laptop, vet jeg godt at det er viktig med 'riktig' seating hvis jeg skal jobbe .. noe annet enn bulkhead og noedutgang er vanskelig ...
Ja, men han sier ikke "det at vi ikke fikk de seten vi hadde kjøpt er en sikkerhets-risiko".
Man kan jo godt spørre seg om de tar like lett på andre ting, når de driter i å levere en vare/tjeneste de har solgt.
Old 07-01-2008, 21:04   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Ja, men han sier ikke "det at vi ikke fikk de seten vi hadde kjøpt er en sikkerhets-risiko".
Hvor sier jeg det?

Quote:

Man kan jo godt spørre seg om de tar like lett på andre ting, når de driter i å levere en vare/tjeneste de har solgt.
Det var jo det han spurte om ...

.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 21:08   #18
LarsErik
Newcomer

Du sier Njaaa.... ikke langt unna...
Jeg synes det var temmelig langt unna jeg da, men .

Det var det han spurte om ja, men det høres ikke slik ut når man leser denne tråden. Ser mer ut som en forvrenging av fakta i beste tabloid stil.
Old 07-01-2008, 21:15   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Skal vaere enig i at denne fyren er en fjott, han blander epler og paerer her..

Skal dog vaere sagt at det er det utrolig irriterende aa miste setet man har bestilt, saerlig naar man betaler ekstra for et spesielt sete paa en lang flight.

Naa har jo DY stort sett gamle griser, slik at det boer vel vaere hip som happ hvilket midtgang sete man faar, bortsett fra noedutgang.

Jeg synes at Sleske Kjos er litt frekk i nebbet her. Man selger jo en tjeneste som han ikke klarer aa levere og innroemmer at DY overhodet ikke takler noe saapass enkelt som et equ. change.

Kanskje DY burde vente med aa selge dette til de har en mer koordinert flaate? Det er jo ganske rart at DY ikke klarer aa sette folk som har kjoept noedutgang paa noedutgang slik alle andre flyselskaper klarer. Hadde selv en equ. change her i romjula. 767 til 757, UA. UA klarte aa faa oss seated ved noedutgang paa en helt annen flytype..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 21:18   #20
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

LarsErik har rett. Her er det en som kritiserer et flyselskap for ikke å levere det produktet vedkommende mener han har kjøpt. Han møter veggen av glassaktige blikk og fingre som peker i alle andre retninger enn mot en selv. Da klager han og for det at han er frekk nok til å gjøre dét, må han tas! Skulle nesten tro at noen følte seg truffet

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules