![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Planlegger en tur til Gran Canaria for å besøke en kamerat, og har en mor som er så snill at hun spanderer billetten (tenk..).
Hun har midlertid bedt meg om å finne en billett som er så billig som mulig. Personlig kunne jeg tenkt meg å hoppe på SAS Braathens, men finner betydlig lavere priser. eksempel: SK t/r ca. 4-4500 kroner MyTravel t/r, en uke, ca. 2500. Ser ut som det kan bli charterfly på meg.. Ser på sidene til Saga Solreiser at MyTravel bl.a benytter A330 til Kanariøyene. Benytter de evt. A320/A321 også?? Hvordan er komfort/seter ombord? Er mat inkludert når man bestiller "Kun fly"??? (bor hos kameraten min) Inflight Entertainment?? Muigens dumme spørsmål, men hittil i livet har jeg holdt meg til rutefly.. Uansett, så vil MyTravel gi meg en ny flytype/produsent i "boka", og det er jo alltid gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
My Travel er som charterselskap flest.Traaaangt.Men billig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Finner du ikke noe med Britannia?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Reiser en med "kun fly" blir en ofte tildelt sete på de aller bakerste radene. Dete fordi da vet crew bla hvem det er som ikke har betalt for mat. Man kan sikkert bestille mat på forhånd. Jeg synes faktisk ikke det er store forskjellen på ruteflyet og charterflyet til Gran Canria, i allefall ikke verdt 2000,- kr når man ikke er nevneverdig /plagsom høy eller stor. SASBraathens rutefly til LPA har evl en kabin, prepack tax free, og matsalg ombord. Tror det er mindre "free stuff" der enn hos charterselskapene.
I katalogene og internettsidene til de ulike selskapene kan en på noen avganger bestille oppgradering, som koster ekstra, men med bedre plass. Vil anta at en der finner en høy gjennomsnitsalder. Hadde det vært meg hadde jeg reiste charter og spart penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
UTEN MAT = LANGT BAK men det har endret seg hos bl.a BLX hvor de nå sitter litt mer spredt, men hovedsaklig ja, langt bak. Tror alle nå må bestille mat i tillegg til reise ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Både Sterling og SAS Braathens flyr vel, men serivcekonsept og plassforhold er vel likt (Sterling) eller tett på (SKBU) på charterselskaper. Så det hele koker på en måte ned til om du vil fly A320 eller 737... satt på spissen selvsagt, men likevel.
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har undersøkt litt videre.
Saga Solreiser: Flyr med MyTravel, betaler rundt 2500 (litt avhengig av hvilken dag jeg reiser), og mat må bestilles/betales utenom. Star Tour: Flyr med Sterling eller Britannia, betaler ca. 3000, mat inkludert. Maten ombord hos MyTravel lå på ca. 200 kroner (det dyreste alternativet. De hadde tre forskjellige), og når man legger sammen får man 400. Ser ut til at prisen vil bli omtrent den samme. Uansett, får vi vente og se. Først må jeg høre med kameraten min når han kommer hjem til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Forresten. Er det noen som vet hva slags flytype Britannia benytter på til Gran Canaria?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
A332 blir vel brukt mest fra nå og til mars mnd da deres A333 skal fly hadji igjen for Garuda. Men deres A332 HAR Inflight Entertainment i seteryggen noe A333 IKKE har. Synes det er grei med plass ombord på de maskinene. Har ikke fått prøvd A321 ennå, men rykte sier det at der er det trangt. Er vel Inflight Entertainment der også, dog fra skjermer i taket. Anbefaler deg MYTravel med sin A332, NYDELIG flymaskin og BRA service og utvalg ombord. Airbus 330. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transit i Las Palmas | ValdaIsaksson | Reiseforum | 3 | 05-02-2013 10:41 |
Las Palmas-Madrid - Brussel/Barcelona-Oslo | LN-CMN | Reiseforum | 4 | 01-02-2009 21:16 |
Bergen-Las Palmas | litt-amatør | Flyforum | 4 | 27-10-2007 11:20 |
Oslo-Las Palmas tur/retur | litt-amatør | TripReports | 6 | 21-03-2007 12:33 |
Utvidelse på Las Palmas | Blubird | Flyforum | 4 | 07-01-2005 16:34 |