![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sterling sendte fly til Nice 8 timer før tiden lørdag, 32 som ikke visste noe iflg VG
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=509552 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Uken foer var det 120 som ikke fikk det med seg .. jeg vil sette spoersmaalstegn ved effektiviteten til Sterlings meldingssystem ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I Widerøe har de sms tjeneste ved forsinkelser osv. Telefonen har folk med seg uansett..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva kan Sterling gjøre? Som leverandør av en tjeneste er de vel strengt tatt forpliktet til å se til at kunden faktisk får beskjed om endring. Med mindre de ber om leserbekreftelse og mottar svar, har de veldig lite konkret som beviser at mottakeren har fått melding om ruteendring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gjør de ikke det da? DY har ihvertfall en "replylink" i sine endringer, har man ikke bekreftet å ha mottatt endringen stiller man sterkt ifht kompensasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når en kunde velger å bestille online, kan det legges et kriterium som sier at alle typer meldinger angående ruteendring, kansellering etc KUN sendes på epost som oppgis i bestillingen. Slik har vi lagt det opp på www.wideroe.no i alle fall, og det fungerer utmerket på de flere titusener av ebdringsmeldinger som sendes ut hvert eneste år. Hvis det er en endring mindre enn en uke til avreise sendes det i tillegg en SMS.
På dette viset ansvarliggjøres kunden til å sjekke epost da det allerede i bestillingsdialogen er avtalt hvordan framtidig kommunikasjon skal være. Jeg vet ikke om Sterling gjør oppmerksom på dette i sin bookingdialog, men jeg vil tro at det muligens er her dette må ha sviktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva sier Sterling at de har gjort: 1. De har sendt e-post til kundene slik de opplyser at de vil gjøre i slike tilfeller. Videre har de forsøkt å nå folk på telefon. De ber faktisk om tilbakemelding på at e-poste er mottat. Hvis de ikke fikk svar ville de prøve på tlf.
Det største problemet her er tidspunktet på året. Det er vel ganske mange som rett og slett ikke leser e-post like ofte som "oss". Og det kan være vanskelig å nå folk på telefon. Tro det eller ei, f.eks folk vil ikke snakke med telefon-selger. Ergo tar de ikke telefonen f.eks hvis det ringer fra et ukjent nr. osv... Forutsatt at Sterling har varslet, så har de gjort en bra jobb. Det ditt ansvar som passasjer å være på plass når flyet går. Når Sterling i tillegg er villig til å fly folk via CPH og spandere hotell. Da har de gjort mye mer enn det som kan forventes. At bare 16 stykk velger å ta imot tilbudet er jo ikke Sterling sitt problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
16 tok imot tilbudet fordi resten allerede hadde skaffet seg billetter med andre siden Sterling nektet å gjøre noe som helst for paxen.
Og det er riktig at mann selv må passe på at mann møter opp til riktig tid men hvor mange av oss er det som sjekker før avreise at ikke rutetiden er endret? Jeg har aldri gjort det. Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Men hvorfor reiser flyet i det hele tatt 8 TIMER før oppsatt avgang ???
Hvis jeg finner ut det passer meg å ta et fly klokka 16 på ettermiddagen så er vel jeg lite intr. i å reise klokka 08:00 på morran. Det står jo heller ikke noe om NÅR de sendte mail eller "prøvde" å gi beskjed til kundene sine, men når de klarer å la så mange stå igjen pga manglende info så er tydligvis ikke systemet de har godt nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg sjekker heller aldri, annet enn at jeg stort sett alltid er tilgjengelig på telefon og leser e-post store deler av døgnet. Jeg forventer å få beskjed om endringer på et av de to kontaktpunktene flyselskapene har mot meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi ender sikkert ikke opp med å bli enige. Og at systemet til Sterling ikke er 100% kan vi alle være enige om, fordi et system som vil være 100% vil koste for mye. Selv SAS har ikke et system som er 100 %. Og det finnes flere årsaker til at en e-post ikke kan komme frem. F.eks feil e-post adresse, at e-posten ikke blir lest, feil på systmer, spam-filter. osv. Når Sterling så prøver å ringe å gi beskjed, til de som man ikke får svar på e-posten fra. Hvor mange ganger og hvor lenge skal man forsøke. Dessuten så må du huske at passasjerene har sin oppfatning av situasjonene og journalisten sin vinkling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Med det store antallet pax som ikke har fått beskjed (ved to anledninger) kan det umulig bare være feil e-postadresse, at posten ikke blir lest, spamfilter osv. Så stor er ikke feilprosenten.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Svak håndtering av Sterling i mine øyne, når det åpenbart er problemer med deres infomailer (hallo, 120 stk som ikke fikk beskjed forrige gang?!) så er det bare å ta telefonen fatt og ringe rundt.
Men Sterling er jo ikke akkurat et selskap som lever av service så.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Et annen tanke. Hadde du som kunde ønsket å endre billetten din til en avgang 8 timer tidligere så ville vel flyselskapet krevd en del penger av deg for denne endringen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Forige uke 120 som møtte til feil tid, denne uke over 60 no-show og av disse tok 32 kontakt med innsjekk/billettskranken på OSL. Sterling har kun e-tkt og salget foregår primært på internett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boarding uten boardingpass, nå deles passasjerers biometriske data uten aksept | robertaas | Småprat | 14 | 30-04-2019 19:55 |
Endret flyavgang uten å gi beskjed | sirpjalle | Reiseforum | 2 | 11-08-2011 08:40 |
Trist beskjed. | FBU 4EVER | General Aviation og sjøfly | 10 | 24-07-2010 12:20 |
Merkelig beskjed på online check - in SK | 737-405 | Reiseforum | 1 | 29-06-2010 20:48 |
Fikk beskjed om å gå naken | Lillingen | Flyforum | 7 | 10-09-2006 21:43 |