![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 85
|
![]() ![]() Det er besluttet å øke setekapasiteten på mer eller mindre hele Boeing 737 flåten i 2008. Bortsett fra ex BU 400 og ex SK 800 (176 seter) er planen å utøke setekapasiteten på resten av B737 flåten i 2008. Ex SK 700 endres fra 131 seter til 140 seter – Utført Ex SK 600 endres fra 112 seter til 120 seter – Begynner uke 1 Ex SK 600 endres fra 116 seter til 123 seter – Utføres 1. kvartal (LN-RPE) Ex BU 700 endres fra 134 seter til 141 seter – Begynner i april Ex BU 500 endres fra 120 seter til 125 seter – Begynner i juni Ex SK 800 (150 seter) endres. Antall seter er ikke besluttet. Tidsplan ukjent SAS Norge overtar 2 stk B737 600 (123 seter) fra SAS Sverige. Flyene har registrering LN-RRC og LN-RRD og trafikksettes ca 10 januar 2008 Videre er planen at SAS Norge trafikksetter 3 stk nye B737 800 som leveres fra Boeing i april, mai, juni 2008. Disse flyene var i utgangspunktet kjøpt av Air Europa, men SAS har nå fremforhandlet en overtakelse og det er besluttet at SAS Norge skal ha flyene Som "gjenytelse" skal SAS Norge levere 1 stk. B737 600 og et stk. B737 800 til SAS Sverige etter nærmere avtale. Tidsplanen for dette er i skrivende stund ikke avklart. Netto flytilgang i 2008 ser derfor ut til å bli 3 stk B737 ![]() Last edited by scandi; 04-01-2008 at 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Her blir det kraftig endring i plassen... Sies det noe om det blir bedre plass fremme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Og OY-KKG står ti meter foran meg nå - og er på innfasingsjekk til SKNO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 157
|
![]() Quote:
Hvorfor en subfleet af 737-600 med andet sæde antal - 123? det gør da ikke just substutition nemmere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
... også på et nytt punkt viskes forskjellene mellom SAS og Norwegian ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Er det noen flere opplysninger om hvilke individer som skal få winglets?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
|
![]()
Det blir 32" pitch langt foran og 30" bakover. 176 og 123 seterne har som kjent 30" hele veien allerede. En ting er sikkert, de nye setene som installeres når ikke de behagelige ex-sk setene til anklene en gang når det gjelder sittekomfort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
dette var synd... jeg betaler gjerne noen ekstra kroner for å slippe å ha knærne i setet foran..
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Huff, dette hørtes ikke særlig behagelig ut.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Dette er vel ikke bra for pax´n, men jeg ser ikke bort ifra at SAS bruker dette i ett miljøperspektiv. Drivstoff pr. pax/km går vel ned nå som det blir flere pax å fordele drivstoffet på...
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Takk og pris for oss som vil ut i Europa at vi spesielt fortsatt har LH .
Knallbra tur med dem til IST nyttårshelgen.( har ytterligere fem turer til booket inn i Europa med LH i år) ! I tillegg har vi KL, AF, OK og noen andre. Foreløpig serverer de oss uten kassa-apparat og en slipper knegnissing a la SK/DY ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Seter er jo mye smak og behag, men... Jeg synes det verste setet jeg har hatt innenriks i Norge var et stykke bak i en europakofigurert 737 hos SAS. Det er nesten så jeg foretrekker XL for Norwegian (men bare nesten).
Da synes jeg de nye setene til Norwegian og SAS sine 738 er gode å sitte i og de litt lave seteryggene gjør at flyet virker luftigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Forrige gang jeg reiste med DY, to uker før jul, var jeg stiv i knærne i 2 dager etterpå, og det på en kort tur fra DUS.
Men jeg synes ikke benplassen ombord hos LH heller er noe særlig å skryte av, og servicen synes jeg også er så som så, selv om du får en "gratis" liten matbit. Synd Germanwings ga seg på OSL, selv om det ikke akkurat var metervis med benplass, var servicen svært bra, og prisene og utvalget på mat svært hyggelige. Airbusene deres føltes også svært romslige og luftige. Synes de var bedre enn både SK, DY og LH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
En ting skal SAS ha, de er flinke til å la 1E stå tom når jeg sitter i 1F, selv om hele resten av flyet er fullt.
Skulle ønske det ble 33" fra vingen og frem, så kan heller de bakre rekkene bli så trange de vil. Tirsdag blir det F-50 igjen, det er aldri noe å glede seg til ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Det var vel kun spørsmål om tid før dette skjedde. Når det er sagt så er det veldig synd at de bytter ut de komfortable setene i EX BU 500 serie, de var virkelig gode. Dette bekrefter at komforten hos SAS ikke er noe bedre enn hos LCC'ene.
Når det gjelder DY så er jo de nye setene ( med høy ) seterygg som er innstallert på noen B733, bla KKX og KKY meget gode. God plass under setet også. Blir nå svært spennende og se seteløsningen på B738 ![]() ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spanair flyflåten | Tarzan | Småprat | 2 | 09-11-2014 18:19 |
Navn på flyflåten til SAS? | Tjab | Småprat | 5 | 28-11-2012 22:26 |
Norge trege med å innføre regler vedtatt av EU i 2008. | SE_DDL | Flyforum | 1 | 26-10-2010 11:45 |
Norge får første C130J Hercules i 2008 | LN-AFG | Flyforum | 13 | 23-03-2008 20:05 |
SAS Norge med “enhetsprofil” i 2008 | TG923 | Flyforum | 12 | 18-09-2007 22:53 |