![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,452
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Snarere tvert i mot ville jeg tro - hvorfor skulle det å miste en konkurrent være negativt for de som blir igjen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Kan ikke SAS overta flyene MAXJet brukte og starte transatlantiske flyvninger fra OSL...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Hvorfor må Amerikanerne alltid forkorte British Airways til British Air? Ulikt US Airways som tidligere het US Air, så har British Airways hatt sitt navn siden BOAC og BEA slo seg sammen for ca 50 år siden.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
LN-AFG, dagens matteleksjon:
2008 - 1974 = 34 Jeg er ikke fylt femti og har flydd BOAC, BEA og BA i den rekkefølgen. Fikk med meg Dan-Air også (som ble kjøpt opp av BA) ![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Engelskmennene er utrolig sensitive når det gjelder British Airways.
Prøv å si British Air, Brit Air e.l forkortelser på Flyertalk, og du får pepper så det holder. Enten skriver man hele navnet, eller så kan man forkorte til BA. Alt annet er uakseptabelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
Spøk til side: De har et poeng. Man kan prøve å være nogenlunde nøyaktig. Hvilket selskap er Braafens (som så mange briter nyter å kalle det)? Eller hvem kjenner forkortelsen KNL som - igjen - finnes på samme øy og i Scramble-kretser? De tror visst vi kaller Luftforsvaret for Kongelig Norsk Luftforsvar (med store bokstaver). Det er mange tilsvarende. Hjemmelagde forkortelser er skumle.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Mens en skokk med amerikanske piloter mener Continental Airlines (CO\COA) skal omtales CAL. Arg!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
du ser bare slik ut....
![]() (kunne ikke dy meg) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Kremt CK, er ikke dere nå nesten like gjennomsiktige
![]() (kunne heller ikke dy meg)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ok, da tar vi diskusjonen back on topic - etter litt "lun trakassering" blandt venner.
Det er nok sundt for dette segmentet at én aktør forsvant. MaxJet var vel selskapet jeg hadde minst tro på (sammen med SilverJet). Jeg tipper EOS vil klare seg, i alle fall om de finner seg en partner som kan feede litt trafikk her og der også. Franske L'Avion er jeg mer usikker på.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Og der ser det jammen ut til at Silverjet smir mens jernet er varmt ved å kjøre inn 2 daglige flighter, og fyller dermed hullet etter Maxjet.
Ser at de også gjør et poeng av dette med alle skjulte skatter og avgifter.. begynner pendelen å snu tilbake mon tro? Silverjet's Very Sivilised Sale through Fall 2008 Source: Silverjet 04/01/2008 To start the year off in high-style, Silverjet, the British airline providing a premium end-to-end air travel experience, is proud to announce an unprecedented offer available on its twice-daily flights to London through October 2008. Starting on January 4, Silverjet is introducing fares at $1,759 round-trip, with all taxes and fees included, from Newark to London Luton. Passengers need not worry about hidden costs, surcharges or blackout dates—Silverjet’s ‘Very Sivilised Sale’ takes all of the hassle out of the booking process with the fantastic rate as the bottom line price tag. Whether traveling for business or leisure, transatlantic jetsetters can now experience the most ‘sivilised’ way to travel while taking advantage of this incredible special fare. “As many airlines today sneak in hidden surcharges that inflate final ticket prices and anger customers, Silverjet is proud to introduce a fantastic offer that takes the stress out of booking with a simple round-trip price tag and no additional fees or stay restrictions,” said Silverjet CEO Lawrence Hunt. “With our ‘Very Sivilised Sale’ we invite all business and leisure travelers to take the hassle out of their travels and enjoy Silverjet’s incomparable end-to-end ‘sivilised’ experience.” http://www.airtransportnews.aero/cgi...categ=&id=8347 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa award seter borte? | TommyL | Reiseforum | 16 | 28-04-2014 03:47 |
NetJets med ordrer på tilsammen 125 fly (pluss opsjoner) -> Andre store Bizjet ordre | Someone | Flyforum | 5 | 27-11-2012 12:01 |
Men hva med etter den store hendelsen??? | putzmeister | Bilder & foto | 13 | 23-10-2011 16:35 |
FULLSTENDIG OT: Men endelig er klovnen borte fra NRK | LN-HAT | Flyforum | 16 | 21-03-2005 15:46 |