![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
LItt off topic denne her,men ikke så veldig
Var å framkalte film hos Japan Photo nylig å tenkte jeg skulle være smart å få bildene på CD fra J P. Dette var ikke lurt.. Bildene jeg fikk som papirkopier var helt ok kvalitet,men derimot de jeg fikk på CD var HELT forjæ***. Det ser ut som det er brukt laveste setting på scanneren, bildene var kornete og blasse i fargene. På ingen måte så mye å rope hurra for. Har noen vært bortil noe tilsvarende ??
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jepp, jeg opplevde det samme med en bilde CD fra Kodak. Totalt bortkastet. Som jeg pleier å si: Skal du ha noe gjort, må du gjøre det selv! Så jeg børstet støvet av den gamle scanneren og scannet bildene selv fra papir kopi'en. Men, det var før jeg fikk digitalt kamera.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
Jeg skjønner.
Jeg har digitalt kamera,men med 2x zoom så er det begrenset hvor mye en får gjort. Nå driver jeg å sparer til Canon D10/20 evt 300D , så da blir det nok litt mer vei i vellinga regner jeg med. Jeg skal sende en klage til Japan Photo på dette. Da jeg ikke syntes det var noe veldig bra i det heletatt.
![]() |
#4 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
jeg brukte KodaPost når jeg sku fremkalle filmene mine, var godt fornøyd med bildene jeg fikk på CDene derfra iallfall. Fikk engang noen bilder tilbake som var bøyde, sendte da en mail til dem og fikk tilsvar at jeg bare skulle sende ned filmen/negativene så skulle dem fikse dette. Samme gjaldt når jeg hadde fått en CDplate som ikke funka.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
FotoKnudsen er uslåelige på papirversjoner av digitale bilder, men hvordan de er andre veien vet jeg ikke, men de kan kanskje være verdt et forsøk?
![]() |
#6 |
|
![]()
bøyde bilder på cd ??
jeg sendte en mail til kundeservice i japan photo nå, så får vi bare se hva de svarer ![]() Er første gang jeg har bestilt bildene på cd. tenkte jeg skulle spare meg å scanne de. smart som jeg er ![]()
![]() |
#7 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]()
ahh, that makes sense
![]() er bare skallen min som ikke er helt god.. and what else is new ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg har brukt Fuji-foto det siste året, og deres CD-kopi av mine papirbilder er helt ok. Sist sendte jeg filmene inn til minebilder.no og fikk dem scannet og lagt inn i on-line fotoalbum der (kan laste dem ned og brenne CD selv om jeg vil), og der var kvaliteten hakket høyere. Fort gikk det også. Kan anbefale minebilder.no på det sterkeste (de burde gi meg vervepremie). Bra kvalitet, ypperlig service og ubegrenset lagringsplass på nettet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Eurofoto har vi kun positiv erfaring med, anbefalles på det varmeste.
Også der er det "ubegrenset" gratis lagring. Velkommen til Norges beste fototjeneste* *Vinner av "TV2 hjelper deg" sep.04 (og 03). Om de er Norges Beste skal være usagt, men vi er da i alle fall godt fornøyd etter 3 års bruk. '/Geir |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Eurofoto=Minebilder etter at Eurofoto kjøpte minebilder.no tidligere i år. Gamel vane å kalle det minebilder.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg bruker Japan Photo i Drammen selv, men de bilde-CD greiene holder jeg meg langt unna. Jeg har prøvd det etpar ganger, og har ennå til gode å se at det blir bra. Skal du ha bilder på CD er det kanskje bedre å scanne selv - det finnes gode filmscannere som gjør en adskillig bedre jobb, f.eks. denne.
![]() |
#13 |
|
![]()
CK- Eurofoto ser ut som det er kun digitalbilder. Jeg har vanlig analogt kamra (foreløpig)
Jeg tenker på åprøve ett annet firma når det kommer til foto-cd, Noen må da få det til bra. Blir vel fotoknudsen neste gang regner jeg med . Er en rett her borte på Jessheim tror jeg. Hvis ikke så vet jeg det er en på Strømmen.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Neida, du kan sende inn vanlige filmer (bestill gratis fotopose på www.minebilder.no), og så får du dem på ditt on-line fotoalbum, og så kan du velger derfra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]()
aha
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Two små bilder av noe stort | Toby91 | Bilder & foto | 5 | 09-06-2015 21:14 |
Første bilder av LN-NOE | Airbus 330 | Bilder & foto | 25 | 04-01-2009 20:45 |
Diverse bilder.. noe OT | armag | Bilder & foto | 3 | 13-11-2008 17:57 |
Ikke noe spes, bare kjedelige osl-bilder.. | petru26 | Bilder & foto | 15 | 16-10-2007 03:26 |