![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Man tager en stykk DC9, justerer litt på cockpitvinduene og vips, man haver en ARJ21!
http://www.skyliner-aviation.de/view...av2&picid=4295 Rart med det, vinduskonfigurasjonen rundt cockpit stemmer på en måte ikke helt... ![]() Last edited by Blubird; 15-12-2007 at 17:04. Reason: Leif.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,424
|
![]()
En design vi fortsatt kan like...og som vil gjøre seg godt i mange år. Gutta fra California kunne designe fly i sin tid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Boeing skal være støyende i cockpit grunnet vinduenes utforming. Aner ikke hva det dreide seg om for det husker jeg ikke. Men de hadde visstnok ikke klart å endre dette da de lagde nye 737 (NG). Dette gjaldt 737, men cockpitvinduenes utforming ser da virkelig like ut for de fleste boingboingflyene.
Comments fra teknikere eller andre med innsikt?
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
1: Kjekt å se at designet fra Douglas og gutta lever videre!
![]() 2: Er vel liten forskjell mellom nesa på en NG og en CG egentlig, de har flyttet på Pitotrørene (og AOA og TAT), og de siste NG'ene har fått vortex generatorer foran ruta, noe som visstnok virker rimelig bra - i følge en venn som flyr RRA/B en gang i blant. Ellers TROR jeg ikke at det er noen store endringer - BSSW er jo dyptgående interessert i disse flyene (forstår ikke hvorfor.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Interessen min er mer teknisk enn design. Synes at MDen er noe tyngre enn strengt tatt nødvendig. Dessuten er det vel ikke særlig økonomisk å ha en MD inne på base ca en gang i året, mens CL er kun inne hver 18 mnd og NGen hver 24 mnd.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
hvem produsere ARJ ??
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
AVIC I Commercial Aircraft Company, også kjent som ACAC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
hvilke land ?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]() Quote:
Den er jo uansett LANGT bedre enn papirflyet B737....! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 311
|
![]()
Jeg er selv en Douglas fantast. Likevel må jeg spørre om hvofor 737 NG klassifiseres som "papirfly" ??
Ja, jeg har hørt folk omtale 737 som "pretty sluggish as far as control yoke inputs go" Likevel, 737 som sådan har jo solgt som bare f..n. Er Boeing så mye bedre til å selge ? Med eksisterende salgstall har jeg vanskelig for å tro at dagens flyselskap kan betraktes som lamme.......................Det må jo med andre ord være en grunn til at denne twin jetten har solgt så godt som den har................................. Last edited by gottols; 16-12-2007 at 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
Flyet er tynt som papir. står du på flykroppen til en 737 så gir det litt etter. Sånn er det ikke på MD, der er det brukt tykkere plater. Sånn sett så virker MD mye mer solid!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Amen!
Du kan miste en Maglight på vingen til en MD80, Maglight'en slutter å lyse - ikke ett merke på vingen.. Mister du en Maglight på en 737, må du skifte skin.. Meldingen min til BSSW er også litt intern humor, da vi alltid pleier å krangle 737 VS MD80.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Og jeg mener at 737en er best ![]() ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
737'ern er billig, MD80 var dyr.
Man må betale for design, kvalitet og performance! Dessverre styres de fleste flyselskaper av blårussen, i stedet for genuine flyenthusiaster, og da tenkes det på kortsiktig gevinnst, i stedet for de estetiske verdier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Nå høres du ikke ut som en ekte flyenthusiast!!
Dette er mye av grunnen til jeg liker SAS, ikke "enhetsflåte" men en samling av mange ulike flytyper, slik at det er mye ulikt å jobbe med, og ikke minst - fotografere! Tenk hvor kjedelig det hadde vært hvis alle selskap fløy rundt med 737, med hvit base - og en eller to striper i rødt eller blått baover skroget...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,490
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Ja, ja, JA!
Jeg vet at jeg roter litt nå, men alle forstår hvor jeg vil.. Er blind av kjærlighet til MD80'en.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Det er jo sant det....kjærlighet gjør blind
![]() Quote:
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Comac ARJ21 på OSL nå! | LN-KRF | Spotteralerts | 1 | 23-04-2014 00:34 |
Poseidon rollout | LN-MOW | Flyforum | 10 | 01-08-2009 19:43 |
ARJ21 to have first flight in late October | BSSW | Flyforum | 8 | 19-12-2008 23:14 |
DC-8-21 look-alike | CK | Flyforum | 5 | 12-09-2007 19:30 |