![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja jeg vet det høres for godt til å være sant ut.
Men i løpet av våren er dette noe som trengs, på grunn av stor aktivitet i oljeindustrien utenfor Sandnessjøen (Norne og Skarv). Flere supplybåter benytter Sandnessjøen til vaktskifte, og noen av arbeiderne kommer fra netopp Amsterdam! Fra mars skal to store nederlandske fraktebåter være stasjonert i Sandnessjøen for å hente ut steinmasser, og på disse to båtene kommer de aller fleste arbeiderne Filipinene og Nederland. Det snakkes også for tiden at Sandnessjøen er aktuell plass for ett gassanlegg som er større enn dagens på Melkøya! Til våren er utvidelsen av rullebanen på Stokka ferdig utvidet til 1299 meter, så da er det vel kanskje Fokker 50 det er snakk om å sette inn? Dere kan lese mer på: http://www.helgeland-arbeiderblad.no...cle3189517.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det 1 april i dag?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
at your service!
|
![]()
Og kvifor skal dette vere ein spøk? Viss rutegrunnlaget er til stades, så er det vel ikkje noko i vegen for at ruta startar opp?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei det er det ikke!
Hvis du ikke har noe tro på denne ruten, så får du bare holde det for deg selv! Hvis du hadde satt deg inn i all aktiviteten som kommer til å bli rundt Sandnessjøen de neste fem-ti årene, så hadde du også sett behov for en slik rute! Det vil bli ca. 700 nye arbeidsplasser i Sandnessjøen de neste fem årene.. De fleste innefor olje og gass-industrien og da er det behov for en slik rute for å få inn arbeidere DIREKTE til Sandnessjøen fra Midt-Europa. Hvis de skulle ha kommet hit via Værnes så ville det ha blitt svært dyrt og upraktisk, og da måtte Widerøe ha satt inn flere fly på ruten eller brukt Dash 8-300 mellom TRD og Sandnessjøen. Noen som er såpass oppegående at de trur på en slik rute? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor lang tid vil en F50 bruke på en slik rute? Med såpass lav marsjfart vil det vel ta fryktelig dårlig tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er vel mest snakk om mannskaps-charter, vil jeg tro, og ingen regulær ruteflygning. Uansett så er det bra at det kommer mer aktivitet til Sandnessjøen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vil tro at KLM ikke vil ta vekk potensielle kunder på AMS-TRD ruten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har F50 i det hele tatt range til å fly AMS-SSJ montro? Uansett, KLM har besluttet og fase ut F50 og erstatter den med Embraer.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takk TOS
![]() ![]()
![]() |
#11 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Bergen-Evenes i Fokker 50 er heller ingen fornøyelse...
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Trodde F50 var paa vei ut av KLMs flaate?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er jo ikke sikkert det blir KLM som flyr ruten en gang
![]() Men hvis ruten blir en virkelighet (stor sannsynlighet), så har jeg tro på at man kan klare å fylle opp ett til to fly t/r i uka hvis det blir en 50-seter.. Mange reiseglade rundt om Sandnessjøen som vil benytte seg flittig av ett sånt tilbud ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det nevnes ei rute fra Brønnøysund til Aberdeen i artikkelen. Kan denne brukes av vanlige passasjerer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Jeg tror absolutt ikke på at det vil bli startet rutefly mellom Amsterdam og Sandenessjøen! Til det er det ikke trafikkgrunnlag for. Om det kan bli snakk om charterflighter med arbeidsfolk som pendler, ja se det er en helt annen sak. Og det kan man vel snakke om å få til hvor det skal være! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dette virker litt som dagdrømming fra lokalpressen og lokale politikere, men det er nå bare min mening.
Ellers må jeg si meg 100% enig med Bizflyer. Dette er faktisk et diskusjonsforum og da må man faktisk tåle at folk har andre meninger enn seg selv. Hvis ikke får man heller sitte i sofaen å studere navlen sin.... Last edited by Someone; 13-12-2007 at 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har absolutt INGEN tro på at det noen gang blir ruteflyging fra SSJ til Amsterdam eller noen annen utenlandsestinasjon. Heller ikke fra BNN, MQN eller MJF kommer dette til å skje. Rett og slett for at det ikke finnes noe passasjergrunnlag. Det at rullebanen blir forlenget vil vel egentlig heller ikke bety så mye før Avinor investerer såpass mye at innflygingsutstyr , lys eyc blir tilpasset slik at det blir godkjent å ta i bruk hele banelengden.
En annen ting er at det ikke er fasiliteter i terminalen slik den er i dag, det er ikke tollere i Sandnessjøen ( de kommer på tilkalling fra Mo i Rana om det er noe spesielt). I beste fall kan det komme en og annen charter slik det skjer i Brønnøysund, men jeg har mest tro på at det blir vanlig rutefly med flybytte i Trondheim. Vi vil nok dessverre ikke se noen mulighet for slike ruter som det drømmes om her før vi har fått på plass Helgeland International som beskrevet her : http://forum.flyprat.no/showthread.p...+International Last edited by Farmer; 13-12-2007 at 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Uansett om det er behov for en slik rute eller ei, tror jeg KLM vil prioritere å bruke materiellet sitt på andre destinasjoner/frekvenser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Da er allerede en 50-seter halveis fylt opp, og hvis man regner at folk fra Helgeland også benytter seg av dette tilbudet, så er det jo grunnlag! Det sier jo seg selv at det ikke går ann å sende 25 stk med vanlig rutefly fra SSJ til TRD. Å det er ikke aktuelt for firmaet å sende dem i busser eller tog, da blir det fly. Er dere i Mosjøen litt negativ til utviklingen i Sandnessjøen, bare for at vi ikke støtter opp flyplass-alternativet i Drevja? Vi er jo selvfølgelig ikke interreserte i å sitte på en buss i en time for å komme til nærmeste flyplass der vi nesten er garantert å møte på tett tåke, når vi har en flyplass det tar ti minutter å kjøre til i dag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Men, akkurat dette prosjektet her vil jeg betegne som drømmerier da det nok ikke vil bli satt opp en slik rute og gjort betydelige ekstrainvesteringer på et så tynt grunnlag dessverre. Så lenge det ikke finnes en felles flyplass på Helgeland som kan erstatte de 3 små som ikke har utviklingsmuligheter der de ligger pga en kombinasjon av topografiske og befolkningsmessige årsaker, så vil vi nok ikke se noen stor forandring i rutemønstret. Sorry, men slik er det! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sandnessjøen: Understell knakk | AirbusTrond | Flyforum | 46 | 07-07-2015 16:41 |
Sandnessjøen lufthavn (SSJ) med utvidet rullebane | Wf-pax | Flyforum | 4 | 19-09-2014 11:01 |
Havari i Sandnessjøen ! | C130 | Flyforum | 0 | 15-09-2010 07:12 |
Kristiansand - Amsterdam - Detroit - New York - Amsterdam - Stavanger | Flybird | TripReports | 9 | 28-02-2010 21:53 |