Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-12-2007, 21:12   #1
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Default Hegnar og super-jumbo

Også Hegnar ønsker å presentere nyheter om store fly disse dager. De har snappet opp at taiwanesiske China Airlines har lagt inn bestilling på 14 av Airbus sine superjumboer.

http://www.hegnar.no/okonomi/article240806.ece

Men vent nå litt: Den flymaskinen på bildet så da egentlig ikke SÅ veldig stor ut...
Og A350 er da ingen superjumbo...

Kanskje en idé å sjekke opp det man skriver før det publiseres i en nettavis.
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2007, 21:19   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Hegnar og super-jumbo

Kanskje en idé å lese alt før man kommenterer De har altså bestilt A350 så bildet er riktig, men benevnelsen super-jumbo blir da feil. Og det er åpenbart NTB som har skrevet dette, ikke Hegnars journalister...NTB-journalistene er kanskje i A380-rus som enkelte andre.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2007, 23:35   #3
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTero View Post
Kanskje en idé å lese alt før man kommenterer De har altså bestilt A350 så bildet er riktig, men benevnelsen super-jumbo blir da feil. Og det er åpenbart NTB som har skrevet dette, ikke Hegnars journalister...NTB-journalistene er kanskje i A380-rus som enkelte andre.
Jepp. Alt bortsett fra kommentaren om super-jumbo var helt korrekt. Jeg vil vel tippe at en oversetter var litt for ivirg da han leste om nye airbus-fly. Om den som opprinnelig oversatte (eller skreiv det) jobber for NTB eller Hegnar eller et helt annet sted er jo uansett ikke så relevant. Det var uansett Hegnar som publiserte. Jeg syntes bare det var litt morsomt at en slik liten blunder dukket opp akkurat den dagen
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2007, 07:29   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by espenlok View Post
Jepp. Alt bortsett fra kommentaren om super-jumbo var helt korrekt. Jeg vil vel tippe at en oversetter var litt for ivirg da han leste om nye airbus-fly. Om den som opprinnelig oversatte (eller skreiv det) jobber for NTB eller Hegnar eller et helt annet sted er jo uansett ikke så relevant. Det var uansett Hegnar som publiserte. Jeg syntes bare det var litt morsomt at en slik liten blunder dukket opp akkurat den dagen
Nesten verre i Aftenpostens papirutgave i går, der var notisen trykket på samme side som en større reportasje om A380 på OSL... Akkurat samme ordlyd.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2007, 10:24   #5
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

OT: He he, disse "hjelpetekstene" som kommer opp på trebokstavskodene for flyplasser får meg til å le når jeg leser om "Notodden Lufthavn" journalistene

Vet det er egne pressefolk på LHR og andre "store" flyplasser, men Notodden??

E!
Reply

Posting Rules