![]() |
|
![]() |
#1 |
evig optimist
|
![]()
Ja folkens, ønsker gode forslag til feriemål for kommende sommer! Alle forslag mottas med takk, men reisemål bør ligge i høvelig god avstand fra moderlandet da jeg gjerne vil reise et stykke når jeg først skal på tur :-) Dere er jo så bereist alle sammen, så her må det da komme mange gode forslag :-)
![]() |
#2 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
dere kan godt komme med forslag til meg også
![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Selv skal jeg ut på følgende 14 dagers tur i juli: Oslo-Riga-Istanbul-Berlin-Poznan-Oslo. Reiser via Riga fra Istanbul til Berlin og tar tog fra Berlin til Poznan. Reiser med airBaltic hele veien, med unntak av fra Poznan der det blir Wizz Air til Sandefjord Torp. De fem flyturene kostet totalt litt over 1000 kr. Jeg regner med at det blir en variert og spennende tur, med mange kontraster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]()
Kjøp en RTW-billett?
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Til Russland .... Novosibirsk.. ?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg anbefaler deg Honduras jeg! Da får du muligheten til å fly litt også samtidig så får du en nydelig og meget spesiell inflight i Tegucigalpa (Hovedstaden i honduras).
Her kan du reise rundt i et land som har mye å by på, samtidig også har noen nydelige øyer i kysten vendt mot caribien!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Anbefaler Cuba og Havana på det varmeste - eneste som kanskje er litt kjipt er at det er AF som har den beste rutingen. Du/dere kunne jo kanskje si litt mer om hva slags type ferie som ønskes? En uke/to uker, hva er viktig, sol & sommer, opplevelse, eller sløving på strand osv ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
evig optimist
|
![]()
definitivt ikke sløving på strand.. 2 uker, gjerne dyr&natur, fotosafari/gode fotomuligheter, ellers ganske åpent, så fortsett å komme med gode forslag, og jeg takker for de som har kommet til nå :-)
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Om man orker å virkelig fly langt for 2 uker så kan Nord øya på New Zealand anbefales på det varmeste. Fly inn til AKL - leie bil og bo på moteller (mye bra). Det gjelder dog å ikke satse på å se alt - men mye flott natur og mange muligheter for opplevelser. Har i mine yngre dager tilbragt 6 mnd der så om det er aktuelt så spør mer...
Mexico (ikke Cancun og htl zonen - altfor amerikanisert) - men Yucatan halvøya ellers med kultur, jungel, litt bading, havfiske og sinnsykt god mat er heller ikke å forakte. Island, Malta og Azorene er "annerledes" stedene - men egner seg kanskje for maks en ukes ferie... Camilla :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Hva med Malaysia? Dette kan kombineres med f.eks. Singapore. I Malaysia er maten god, bra prisnivå, flotte hoteller etc. Her er mitt reisebrev fra KL ifjor http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm Sør-Afrika er et flott land men sommerferien her betyr "vinter" der nede og det er kanskje ikke den beste tiden å reise dit. Men Cape Town er en flott by :-) USA? Dollaren er lav og de har en del spennende destinasjoner. Var nettopp i NYC og det er byen som har alt. Her er et reisebrev: http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm Hva med Japan? En spennende blanding av øst og vest. Her er et reisebrev etter turen min i 2005 http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm God planlegging :-)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Steder som ikke blir for varmt paa sommeren kan jo vaere for eksempel Alaska som har masse natur aa by paa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nei, ta heller en tur med Color Line til Danmark eller Tyskland!!!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I fall du skulle ombestemme deg angående geografisk reiselengde, så finnes det en del azurblå fjorder & flotte fjell å se langs de vestlige delene av landet. Gjerne kombinert med en del av de norske spesialitetene innen mat som man finner i disse traktene og over fjellet på vei over (litt avhengig av hvor du har utgangspunkt..).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Selv skal jeg til Nicaragua i 2008. Har blitt anbefalt landet, og det jeg har sett på travel Channel ser utrolig bra ut. Gleder meg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Eller ta en tur på Reiseliv 2008... Da rekker du nesten alt på en dag
![]() http://messe.no/no/nv/prosjekt/reiseliv/Besokende/ Der har du ihvertfall nok med innspill til ferien, den er fra 10 - 13 Januar ved Norges varemesse på Lillestrøm. Last edited by hurvert; 31-12-2007 at 09:46. Reason: La til linken |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Forslag til Julegaver | LN-MOW | Samlerhjørnet | 1 | 17-12-2015 00:07 |
Hjelp til pris forslag til USA i sommer | CFN_001 | Reiseforum | 3 | 24-05-2010 18:09 |
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur | gardkarlsen | Reiseforum | 28 | 23-07-2009 18:56 |