Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-12-2007, 09:09   #1
LarsErik
Newcomer

OSL OSLounge

Hvor på OSL befinner denne loungen seg?
Og er det bra utsikt over rullebanen?
Mvh. Lars Erik
LarsErik is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 11:57   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty

Default Re: OSLounge

Heisen opp i andre etasje ved utgang 36, til venstre.

Utsikt? Nei, ikke akuratt.. du ser vel såvidt fjernpark utland.
Old 04-12-2007, 15:14   #3
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Men det er en bra lounge, kanskje den beste jeg har vært i. Hva slår vel godt norsk grovbrød med ost og skinke, appelsinjuice og kaffe kl 6 om morgenen? Det finner man ikke alle steder
Old 04-12-2007, 15:50   #4
RSL
ScanFlyer Silver

Norsk grovbrød? Det minner om tiden jeg var på leirskole, og dette var det eneste de hadde å tilby oss til frokost.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2007, 20:54   #5
OSLflyer
ScanFlyer Silver

OSLflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Men det er en bra lounge, kanskje den beste jeg har vært i. Hva slår vel godt norsk grovbrød med ost og skinke, appelsinjuice og kaffe kl 6 om morgenen? Det finner man ikke alle steder
Joda, det er bare å forflytte seg 30 meter over til SAS Scandinavian Lounge og du har et rikt utvalg brødsorter til frokost
Old 04-12-2007, 22:19   #6
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by OSLflyer View Post
Joda, det er bare å forflytte seg 30 meter over til SAS Scandinavian Lounge og du har et rikt utvalg brødsorter til frokost
Neste år... for da går FB Platinum i søpla!
Old 04-12-2007, 22:24   #7
Utflyttet
Ute på tur

Jeg har vært i mange rare lounger rundtom, men er alltid best med skikkelig brød og skikkelig pålegg og kald frokost i SAS sine lounger på OSL eller CPH.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2007, 11:22   #8
VoiceCom
ScanFlyer Silver

VoiceCom's Avatar

Jeg liker OSLounge godt - her er et par bilder:

VoiceCom is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 21:56   #9
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Re: OSL jakter nye langruter

Nå som Emirates kommer med first fra OSL, er det lov å håpe på en liten oppgraderingen av OSL Loungen?
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 22:21   #10
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Nå som Emirates kommer med first fra OSL, er det lov å håpe på en liten oppgraderingen av OSL Loungen?
Den F-kabinen varer vel bare til de finner et mer egnet fly med C og Y som de kan bruke, OSL er ikke kjent for å være det store first markedet. Men det er jo ikke utenkelig likevel om det kommer egen Emirates lounge på sikt, det er ingen flyselskap jeg kjenner som satser så mye på egen lounge på utestasjoner som Emirates, og loungene er riktig så bra så de ville umiddelbart overgå alt annet på OSL.

Kanskje de kliner til meg litt ekstra servering og god-saker (eget hjørne muligens) på OSL lounge i starten. Litt gul enke hadde jo ikke skadet.
view is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 22:24   #11
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by view View Post
Den F-kabinen varer vel bare til de finner et mer egnet fly med C og Y som de kan bruke, OSL er ikke kjent for å være det store first markedet. Men det er jo ikke utenkelig likevel om det kommer egen Emirates lounge på sikt, det er ingen flyselskap jeg kjenner som satser så mye på egen lounge på utestasjoner som Emirates, og loungene er riktig så bra så de ville umiddelbart overgå alt annet på OSL.

Kanskje de kliner til meg litt ekstra servering og god-saker (eget hjørne muligens) på OSL lounge i starten. Litt gul enke hadde jo ikke skadet.
Skulle uansett tro at det er i Emirates, Qatar og BAs interesse å levere et bedre loungeprodukt på OSL. Selvom det bare blir business.
Old 01-08-2014, 22:39   #12
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Det tviler jeg på. Den ble jo ikke oppgradert når QR kom så... Syns nesten den har blitt nedgradert. De bruker OSL WIFI istedet for sitt eget. Det gjorde de ikke før.
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2014, 22:43   #13
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Det tviler jeg på. Den ble jo ikke oppgradert når QR kom så... Syns nesten den har blitt nedgradert. De bruker OSL WIFI istedet for sitt eget. Det gjorde de ikke før.
Enig. Hvor dyrt kan det være å ha i det minste et varmt matalternativ som ikke er suppe? Gjelder forsåvidt SAS loungene også, men de har jeg ingen forhåpninger til.
Old 02-08-2014, 06:33   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Må si at OSL lounge er blant de bedre kontraktloungene jeg har vært i. Litt varmmat og vin på flaske hadde selvfølgelig gjort seg.

Emirates har vel ordnet egen lounge på Arn, men ikke CPH enda. Er vel ikke plass på Osl før utbyggingen er over. En løsning over non-Schengen slik sas har innenlands ville jo vært ideelt, men der er jo passkontrollen.

Loungekvalitet har vel egentlig ikke så mye å si når selskaper skal etablere seg.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2014, 12:47   #15
OEH
ScanFlyer Gold

OSLounge er slett ikke så verst. En oppgradering på cateringen trengs dog. Selv om mange liker grovbrød og norsk ost, er det absolutt ikke alle som gjør det.
Noen påsmurte snitter og litt varm mat hadde gjort seg.
Og vin fra dispenser bør definitivt byttes ut med vin på flaske.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2014, 14:00   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Ser man bort i fra eventuelle justeringer av maten, så ser jeg det som usannsynlig at det blir noen store endringer. Såvidt jeg vet har det ikke skjedd andre steder f.eks EK bruker kontrakslounger som f.eks CPH. Siden loungene på OSL er såpass like så er det heller ikke noe særlig konkurranse på loungefronten selskapene i mellom og det er heller lite insentiver til å bruke mye penger på å gjøre det veldig luksuriøst. OSL er neppe interesert i det og da ender man opp i en litt låst situasjon. F.eks EK er neppe interesert i å gi bort mye penger for at OSL skal oppgradere loungen deres da det vil like mye gavne konkurenter som f.eks QR, som da blir "gratispassasjerer" på EK's regning. Samtidig så er alternativet økte loungekostnader hvilket andre selskaper kanskje ikke er interesert i. Ser ikke for Saga Solreiser eller hvem nå som har adgang der er veldig lysne på det, og heller ikke andre selskaper. F.eks BA, som jo ikke engang ønsker å betale for fast track for sine beste kundsr på OSL
Old 02-08-2014, 14:34   #17
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Drives ikke alle loungene av samme selskap, eller er det to forskjellige?
Old 02-08-2014, 14:58   #18
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Drives ikke alle loungene av samme selskap, eller er det to forskjellige?
Det spørs hva du legger i ordet å drive. Men det er SSP som står for cateringdelen både i OSL Loungen og i SAS sine lounger.
Old 02-08-2014, 16:09   #19
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Jeg er vel ikke enig i at OSL Lounge er bra. Det kommer selvfølgelig an på hva man forventer, men i forhold til f.eks BA sine T5-lounger på LHR er både OSLounge og SAS sin lounge på OSL som dårlige skolekantiner.
Synd at det ikke er større konkurranse på OSL når det gjelder lounger. OSLounge kan også bli farlig overfylt når EK kommer. Den er ganske full allerede i dag, spesielt foran ettermiddagsrushet.
Det trengs både fysisk utvidelse og kraftig oppgradering på mat og drikke.
Noen tørre brødskiver og porsjonspakninger med leverpostei og svett ost holder ikke.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2014, 22:49   #20
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Røkelaksen i OSL Lounge er av udsøkt kvalitet. Ikke noe First Price der!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules