![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Når begynner Norwegian å motta sine 800- maskiner. Og hvordan er leveranseplanen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Måndedskiftet jan/feb 08 skal den første ankomme så vidt jeg vet.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Og de skulle vel få 10 stk i året eller noe om jeg ikke husker feil?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
Den foerste kommer vel like etter julebordet vaart .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
Er det som det sies at MDene til LF skal fases ut med -800maskinene først, samt at en av de første skal brukes mer eller mindre fast fra Rygge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
Det finnes vel flere versjoner, men foerst skal vel Kanari-operasjonene fra OSL sikres. Deretter tror jeg RYG faar en. MD'ene skal vel byttes ut i loepet av 2008.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Dere ser også ut til at det er en 737-300 inbound veldig snart (sist uke er det sendt inn søknad til Luftfartstilsynet om dispensasjon fra nasjonalitetskravet, JAR OPS 1 Compliance checklist Part K and L og tillatelse for radioutstyr i luftfartøy - alle henviser til LN-KKA).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() Quote:
Spennende! Noen som vet hvilken tidligere reg den nye KKA har hatt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Kildene har vært stumme som en østers om dette de siste par-tre ukene
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 121
|
![]()
Gleder meg til -800 kommer, men den blir vel ikke å se på SVG med det første.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Jeg er spent på om Norwegian kommer til å benytte muligheten til å få en mer robust flåte. Eller om de skal ligge helt på grensen slik som de gjør idag. Hadde gjort seg å blitt kvitt litt av de innleide, samt ha litt slark i slingene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,333
|
![]()
De får jo en meget moderne flåte...så om ikke mange årene er vel -300 maskinene borte og DY har en av Europas yngste flåter.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
XL forsvinner etter jul og da er det ingen mer innleie!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
NOA (brukt 738) er fortsatt paa gang iflg det siste jeg hoerte her i Atlanta ..
DY er visst fortsatt var interesserte i gode -300'er hvis de kan finne noen. KKA er vel en slik.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
-NOC blir første pent brukte -800 eller mer korrekt -81Qw med MSN 30785 (ex. Air Europa EC-ICD) og kommer trolig et sted mellom 11. og 15. februar 2008.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
Så DY til TFS var en smule forsinket i dag....vet ikke årsaken, men er vel ikke helt lett å kun ha et leaset fly som kan fly dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? | ArneAustenaa | Småprat | 10 | 27-09-2011 23:47 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
PacMin 1/100 SAS 737-700w og 737-800 | jewer | Samlerhjørnet | 1 | 31-10-2010 13:48 |
Fra en 737-300 til en 737-800 NG ? | ENZV | Flyforum | 14 | 04-05-2009 23:41 |