Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2007, 21:24   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

United Continental - ideer for litt annerledes reiser..

Vi har hatt mye om CO på forumet i den senere tid. For folk som ønsker noe annerledes til brukbar pris og full FB bonus kan jeg foreslå Costa Rica !!

Onestop fra OSL med OK transfertid på EWR .
Jeg har sett på dette lenge, og det blir ikke aktuelt før neste vineter 08/09.

Tittet på noen vilkårlige datoer i oktober 2008 og prisen er kr. 5.349 med full FB pott på 11.804 poeng ( pluss ev 50 % sølv etc ).

Det få vet om CO er at du kan gjøre stopover i NYC på veien til omtrent samme pris. På samme dager i oktober 2008 la jeg inn to netter på veien ut, og prisen ble 5.365 !! Det går også an å lage stopover innen USA. Har selv gjort det til Hawaii for å få en "pust i bakken".....

Vi må spre budskapet så vi snart får 762/764 på ruta !!
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2007, 21:31   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty

Default Re: Continental - ideer for litt annerledes reiser..

Sidemannen vår fra OSL til EWR igår skulle til Costa Rica, pga. forsinkelsen ville han ikke rekke flyet som skulle til SJU og derifra videre, så han fikk beskjed på OSL at han skulle på hotell i NJ, men ikke hvilket.

Hans nye reiserute ble OSL-EWR , nattstopp, EWR-IAH, IAH-SJU, SJU-Costa Rica.
Moldenser som skulle på 2 måneders surfeferie
Old 01-12-2007, 17:18   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Billig. Ser at man kan få billetter nede i 5100 kr. på samme strekning med SAS til Stockholm, United til Newark og Continental til San José.
Old 01-12-2007, 17:35   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Billig. Ser at man kan få billetter nede i 5100 kr. på samme strekning med SAS til Stockholm, United til Newark og Continental til San José.
Da er det nok SAS fra ARN til EWR, med UA som codeshare
Old 01-12-2007, 20:10   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Tittet litt på SK på samme datoer til EWR via ARN og en kommer ned i kr. 4.400 i K klasse med 25 % SKMikropoints .

CO kun til EWR fra OSL på samme datoer kr 3.646 kr DIREKTE med 100 % FB/CO points. ( plus de vanlige 50/75 for sølv gull FB ).

Folk lærer fort !!
Old 01-12-2007, 22:59   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Da er det nok SAS fra ARN til EWR, med UA som codeshare
Stemmer. Vet jo at det er SAS som opererer ruten, den var bare oppført med UA-kode. Takk for presiseringen.
Old 01-12-2007, 23:04   #7
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Tittet litt på SK på samme datoer til EWR via ARN og en kommer ned i kr. 4.400 i K klasse med 25 % SKMikropoints .

CO kun til EWR fra OSL på samme datoer kr 3.646 kr DIREKTE med 100 % FB/CO points. ( plus de vanlige 50/75 for sølv gull FB ).

Folk lærer fort !!
Ja, SAS har aldri vært noen prisvinner til New York. Den siste gangen reiste jeg med Norwegian til Hamburg (ca. 450 kr. t/r) og videre fra Hamburg med Emirates til New York for 2300 kr. t/r.

Som regel er det like billig eller billigere å reise via London, Hamburg, Frankfurt eller München med Lufthansa, Emirates, Air India eller United til New York. Faktisk er det ofte billigst å reise med et selskap den ene veien og et annet den andre. En annen gang reiste jeg med United til Washington og videre til New York, og med Lufthansa til Frankfurt tilbake. Dette er selvfølgelig MYE mer moro enn å reise direkte med Continental - men hver sin lyst på klart. Ser jo at det er mye mer effektivt og enkelt å reise direkte med Continental...

Last edited by FlightDeck; 01-12-2007 at 23:07.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2007, 09:13   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Men ganske bra at SAS faktisk kan fly med passasjerer som betaler mer - som jo gir mer penger i kassa og mulighter for ekspansjon.
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2007, 09:51   #9
Stian
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Ja, SAS har aldri vært noen prisvinner til New York. Den siste gangen reiste jeg med Norwegian til Hamburg (ca. 450 kr. t/r) og videre fra Hamburg med Emirates til New York for 2300 kr. t/r.

Som regel er det like billig eller billigere å reise via London, Hamburg, Frankfurt eller München med Lufthansa, Emirates, Air India eller United til New York. Faktisk er det ofte billigst å reise med et selskap den ene veien og et annet den andre. En annen gang reiste jeg med United til Washington og videre til New York, og med Lufthansa til Frankfurt tilbake. Dette er selvfølgelig MYE mer moro enn å reise direkte med Continental - men hver sin lyst på klart. Ser jo at det er mye mer effektivt og enkelt å reise direkte med Continental...

Ofte sparer man også tid på å reise via andre steder. Spesielt om man reiser via London. BA/AA har et stort rutenett til nord-Amerika, og som regel er det mye tid å spare. Det er også en mer direkte rute framfor å reise lange strekninger øst og sørover i Europa før man setter kursen mot vest.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2007, 11:53   #10
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Tja... SAS er vel raskere enn BA til de fleste byer i USA de selv flyr på i forhold til London Heathrow - som jo ikke er den mest effektive transitflyplassen i Europa.
Old 02-12-2007, 12:00   #11
Stian
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Tja... SAS er vel raskere enn BA til de fleste byer i USA de selv flyr på i forhold til London Heathrow - som jo ikke er den mest effektive transitflyplassen i Europa.
Det er større fleksibilitet i å kunne velge mellom noe sånt som 14-15 daglige avganger som BA/AA tilbyr til NYC i forhold til SAS sine 2. De har mange daglige avganger til de store byene i tillegg til at de flyr til et langt større antall destiansjoner. Det gjør at man i stor grad kan velge når man ønsker å ankomme. Noe som for mange er viktig.
Old 02-12-2007, 14:08   #12
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Jo da...14-15 daglige avganer til NYC er flott!!! Og BA har et topp produkt - i luften! MEN!!! 14-15 daglige avganger blir liksom ikke like flott når de ikke har samme antall avganger fra Norge (les Oslo for de flyr kun på OSL i Norge).
Old 02-12-2007, 14:27   #13
Stian
ScanFlyer Gold

Men uansett hvilken av avgangene til BA man tar fra OSL til LHR slipper man å vente særlig lenge på LHR. Nå når T5 åpner blir det også langt mer behagelig og effektivt å reise via LHR, skal man tro det de lover.
Men jeg kunne gjerne ønsket meg en formiddagsavgang fra LHR til OSL. Slik det er nå blir ventetiden lang når man skal hjem etter å ha landet på LHR tidlig om morgenen. Savner BA764. Håper den kommer tilbake.
Old 02-12-2007, 20:12   #14
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Jeg er så enig at BA tilbyr et topp produkt, og jeg har i år hatt to t/r LHR med dem. Beste på den ruta, men så vidt jeg forstår ( er ikke ekspert på akkurat dette, so please korrekt meg ! ) ), men de tilbyr ikke en gang SKmikropoints på de billigste billettene (som andre selskap gir full pott ) men BAzeropoints...... Mine to turer til London ga null BA-points, men dette visste jeg så jeg puttet dem på AY-kontoen . Bare 50 %, men OK....
Old 02-12-2007, 21:47   #15
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Jeg skjønner du er godt fornøyd med flying blue, SQ777, men for min del er ikke bildet like bra. Nå har jeg vel ca 250 000 poeng, men ikke mulighet til å få brukt de. KLM krever nemlig at man må ha full flex billett for å kunne oppgradere for poeng. Hvem gidder betale 15 000 for en økonomibillett, og så bruke miles for å få sitte på en middels biz-klasse.

Fra platinum i fjor og gull i år, blir det ingenting hos flying blue til neste år. Da satser jeg heller på å bli eurobonus gull, to turer på biz til under 20 000kr ordner det
Old 02-12-2007, 22:32   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

BA gir vel miles i alle klasser, men ikke Tier Points, som er det man trengerfor å rykke opp.. Billigste måte og få det på, er å fly på restricted business, for noen få hundrelapper ekstra.. 5 turer tur-retur OSL-LHR i løpet av et år gir 400 Tier Points, og da er man sølv.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2007, 23:49   #17
VoiceCom
ScanFlyer Silver

VoiceCom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
BA gir vel miles i alle klasser, men ikke Tier Points, som er det man trengerfor å rykke opp.. Billigste måte og få det på, er å fly på restricted business, for noen få hundrelapper ekstra.. 5 turer tur-retur OSL-LHR i løpet av et år gir 400 Tier Points, og da er man sølv.
Og sølv på BA gir bla lounge-access og priority check-in/boarding

http://www.britishairways.com/travel...r/public/en_no
VoiceCom is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 00:08   #18
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Man må snart ha bachelor på dette området tror jeg Nei takke meg til LCC og charter
Old 03-12-2007, 00:18   #19
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Man må snart ha bachelor på dette området tror jeg Nei takke meg til LCC og charter
hehe... Eneste stort lureri, vet du! ... Neida, bare tuller - skjønner jo at det er visse fordeler for de som reiser mye i jobben. Selv er jeg "bare" student, men har hatt sølvkort hos SAS EuroBonus i to år, uten at jeg egentlig har merket noen forskjell fra basic tier... Får 15 prosent ekstra bonus (som man ikke merker noe til) pluss 10 kg. ekstra bagasje, men kan jo egentlig betale 25/27 kr. hos Norwegian og få ta med 20 kg. mer enn grensen hos SAS...

Synes det er lettere å merke fordelene med bonuskort på hotell enn på fly. Har f.eks. Hilton HHonors Gold VIP som er meget bra, blir jo alltid oppgradert og får masse matkuponger, etc. Dessuten er gullkortet til PriorityClub (Holiday Inn) ganske bra...

Men i det store og det hele er jeg sikker på at man i lengden taper penger på å være tro til et selskap og et program. Fordelene er ærlig talt ikke så store.

Last edited by FlightDeck; 03-12-2007 at 00:20.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2007, 04:48   #20
OMW

Kan ikke du oversette denne posten og slenge inn på FT er du grei!

Beste fordelsprogrammet må være ScanFlyer, her trives jeg veldig godt som sølv-medlem
OMW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules