![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Og samme maskin skal gå tilbake til CPH kl 1830 iflge "er flyet i rute" tjenesten på wideroe.no, ikke mye å koke mediesuppe på dette ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]()
Enig.. Dessuten er vel overskriften til Adressa noe misvisende.
Litt forskjell fra å skli av rullebanen til å taxe i en liten snøhaug. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
Uansett er det vel en skummel ulykke, Dagblabla greier vel å linke den sammen med Q400 uhellene samt å grave fram en nervøs passasjer som "er glad for at det ikke skjedde i luften"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Dette HAR en sammenheng med Q400-uhellene, men ikke i forhold til at det som skjedde skjedde i dag. Vil ikke kalle det ulykke. Uhell? Hendelse?
Sakset fra adressa.no: Quote:
Vi får tro at denne utrolige interessen for luftfart i avisene skyldes det samme som det som får tusenvis av folk til å møte opp på flystevner, selv i 2007.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 23-11-2007 at 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Posts: 206
|
![]()
Jeg hadde oppstart på samme maskin i formiddag å fikk den tilslutt ut etter spøling og bannskap pga mangelfull brøyting og strøing.
Med det systemet de har for brøyting på wærnes er det i heletatt rart det går fly der på vinteren. Ikke uvanlig at det ligger igjen snøskavler der fly skal taxe inn og kjøre veier er ikke brøyta i hele tatt. Trivelig å spre litt bagasje utover foran passasjerene ![]() Virker ikke som vi som handler flyene er ønsket på værnes da det stikkes kjepper i hjulene våre der det er mulig. Vi genererer vel ikke nok penger inn i avinorkista |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Det som er flaut er at meldingen i Adressa kommer fra NTB. Størdalens Blad som gikk ut med dette til å begynne med har nå en grei sak på nettsiden sin: http://www.bladet.no/lokale_nyheter/article3145827.ece
Og leg merke til dette: - Opplevde du situasjonen som dramatisk? - Neida, ikke noe særlig. Tror det er første gang jeg ser det står skrevet i en avis at en hendelse IKKE var dramatisk ![]() Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Vi må ikke undervurere "-ikke noe særlig". Jeg har stor tro på at denne trille-inn-i-en-brøytekant-episoden kan gi vedkommende alvorlige senvirkninger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Mmm.. Man bør helt klart ha et kriseteam stående klar på enhver flyplass, bestående av leger, psykologer, prester, og denslags, i tilfelle slike dramatiske episoder oppstår...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,587
|
![]() Quote:
__________________
Torbjørn ----------------- Last edited by wf145; 24-11-2007 at 06:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
|
![]()
Det er Avinor som brøyter på Værnes. Og, nei de er ikke trege til å brøyte banene, men det er ikke optimalt med brøyting på apron.........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Problemet i BOO er at Forsvaret stenger banen for brøyting når det passer dem, uten å være fleksible i forhold til trafikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
"Bare en til.. Bare en til... Bare en til... Uffda, den gikk utenfor..." Sikkerhet foran kommersielle hensyn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Bra sagt KennethGS
![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Og så må man ikke glemme at BOO faktisk er en militær flyplass, og at man av beredskapmessige grunner prioriterer de krav F-16 gutta har til "svart" bane.
Avinor sitt ansvar slutter 15 meter ut fra terminalbyggningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Selvfølgelig skal sikkerheten komme først, ingen tvil om det. Men dere vil uansett ikke skjønne poenget om dere ikke selv flyr på BOO og har opplevd hvordan det fungerer. Det er ikke uten grunn det har vært, og er, mange konflikter mellom ATC og Forsvaret når det gjelder brøyting av banen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Er sant som TCAS sier her. Det er ikke snakk om sikkerhet her, men om når banen skal stenges for brøyting i forhold til trafikken. Her er forsvaret rimelig bastante og tar lite hensyn til sivil trafikk.
Dessuten er utstyret de bruker på endel baner i nord altfor underdimensjonert. Er ikke uvanlig at Bodø stenges i en time etter en snøbyge. Så får man opp to fly og ned to fly og så stenger banen igjen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
__________________
Mad dog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turkish skled av rullebanen i Katmandu | C-klasse | Flyforum | 33 | 03-05-2018 22:59 |
Fly skled av rullebanen på Rygge | LN-NGT | Flyforum | 21 | 01-12-2013 21:10 |
Norwegian skled av rullebanen i TOS | Trety | Flyforum | 4 | 28-12-2005 15:21 |
B747 skled av rullebanen | DY | Flyforum | 1 | 31-07-2005 13:53 |