![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tenkte kanskje jeg skulle legge ut en tråd med lit forskjelloge bilder i og sånt. Har ryddet litt på PC’en her, så her kommer det litt forskjellig. Kommenter gjerne
![]() ![]() Balkan Holydays Air fløy charter i sommer fra Kristiansund lufthavn Kvernberget til Bourgas i Bulgaria. Dessverre var de ikke innom med noen Tu-154, men en Airbus A320 går jo greit det også ![]() CHC har nettopp fått tilbake dette helikopteret til sin flåte etter et lengre opphold i Canada. Det fløy tidligere for Cougair Helicopters, men flyr nå igjen for CHC. ![]() Av en eller annen grunn gikk jeg glipp av SAMTLIGE Airbus A321 anløp med Spanair på Kvernberget i år. Men, men – Her er en A320 i hvertfall ![]() Mitt favorittfly. Finnair E-170 på pushback. Flyet skal selvsagt tilbake til Helsinki. ![]() CHC har (rettelse – hadde) en av de stiligste liveryene jeg vet om. Dumt at denne snart ikke finnes mer. ![]() Norsk Helikopter på Norsk Sokkel. Her har den landet fra Bergen. ![]() LN-RRA og RRB fløy så å si fast til Kvernberget i sommer, som charter fra KSU til Chania på Kreta. Her er den andre ankomsten med LN-RRA på Kvernberget. ![]() Balkan Holidays flyr også til Trondheim. Jeg har tatt bilde av dette flyselskapet 6 ganger på forskjelloge ankomster og alle har vært med det samme flyet (LZ-BHE). ![]() Jeg så ikke at jeg fikk med disse tre F-16’ene på bildet før jeg lastet det opp på PC’n. Hadde litt flaks der. ![]() Trist at disse ikke lengre er å se i WF farger (i alle fall ikke i lufta). Pent fly er det i alle fall. ![]() MyTravel Airways A321 taxer mot gate på TRD. Fant ut at taxebanen var såppass nærme der jeg stod, at jeg kunne bruke 18-55mm på dette bildet. ![]() LZ-BHE på samme taxebane ![]() XL Airways France (regner med det ettersom den er franskregistrert) på gate på CDG. I bakgrunnen en Fokker 100 fra Blue Line. ![]() MyTravel på OSL. ![]() En A330 fra Novair på TRD. Denne maskinen flyr nå for Air India. Vakkert fly (men kunne trengt en vask). ![]() Tar også med dette bildet som viser solnedgang over Kristiansund. Helikopteret midt i bildet er en Sikorsky S-92, og contrailen under tror jeg er fra en Boeing 767 fra enten Continental Airlines eller Delta. Last edited by flyKSU; 20-11-2007 at 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og opprydningsarbeidet fortsetter
![]() ![]() Endelig fikk jeg bilde av Fokker 70. KLM Cityhopper på vei fra TRD til Schi… Sjipp… eh.. Amsterdam ![]() ![]() Denne var på TRD to ganger på samme dag. Her tar den av mot OSL (tror jeg det var) ![]() Bittelittegrann panorering på denne 737’en til SAS ![]() Her er en A321 fra Royal Air Maroc. I bakgrunnen: XL Airways France Airbus A320, Blue Line Fokker 100, Nouvel Air Tunis Airbus A321, Boeing 747 fra et ukjent selskap, Thai Airways Boeing 747 og American Airlines Boeing 777. ![]() Taxer til gate på TRD ![]() Those were the days – (SAS) Braathens tar av fra Gardermoen. ![]() British Airways Airbus A321 på vei mot Heathrow. ![]() Er litt usikker på om denne maskinen (leaset til Dubrovnik Airline) er en DC-9 eller en MD-82. Nuvel, den i bakgrunnen er i alle fall en 767 fra UPS. ![]() RNoAF Sea King på Ørland. ![]() Og en MD-83 frå FlyNordic på fjernparkering. Opprydningsarbeidet fortsetter videre… Last edited by flyKSU; 20-11-2007 at 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]()
Odd Viking: OY-DDO - DC3 OY-KNC - DC7 LN-MOG - DC8 SE-DGO - F28 Last edited by hmm273; 19-11-2007 at 18:37. Reason: skrettrivning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nydelige bilder! Og maskinen fra Dubrovnik Airline er en MD80
![]()
![]() |
#5 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
eller DC-9-83 som den offisielle betegnelsen er
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for hyggelige kommentarer
![]() Opprydding del 3: ![]() LN-RME på short final RW07 på Kvernberget. Stilig lys i bakgrunnen. ![]() Høstfarger på Kvernberget også. City Star på gate. ![]() Første gangen LN-RRB er på visitt på KB. Og jeg var den eneste som fikk bilde av det… yeeeey! ![]() Mange er nok uenig med meg, men stilig fly dette da. Med winglets og greier. ![]() Sikorsky S-92 fra CHC foreviget i motlys. ![]() Og en Super Puma i selskapets gamle farger. ![]() Denne har nettopp ankommet fra Stavanger/Aberdeen. ![]() Denne vakre Piper Army Cuben kom innom Kvernberget fra Værnes flyklubb. ![]() Fokker 50 på vei til OSL ![]() Og nokk et helikopter på Norsk Sokkel – Denne gangen en Bell Se etter ”Opprydding del 4” snart … ![]() Last edited by flyKSU; 19-11-2007 at 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker for meget hyggelige kommentarer allesammen
![]() Og da har vi kommet til del 4 i vår lille opprydningsfase ![]() ![]() Må nokk slenge på med enda en ”Those were the days” kommentar. Det å klare å få en 737 Classic til å se så bra ut er neimen ikke dårlig gjort. ![]() Scale Model av en Extra 300. Bra futt i denne og. ![]() Noen som driver og leker seg litt i en Twin Stratus. ![]() Dette er vel en Beechcraft Baron om jeg ikke tar skammelig feil nå da. Stilige farger. ![]() Liker faktisk fargene til MyTravel ganske godt jeg. Minst mulig Eurowhite. ![]() Nokk en SAS maskin i BU-livery. ![]() prøver meg på et lite nærbilde her av en Panavia Tornado. Denne sto på Static Display under Åpen Dag på Ørland. ![]() En sivil fugl på ENOL. ![]() En 737-300 på OSL i skumringen. ![]() F-18 Hornet oppvisning under Åpen dag på Ørland. Se opp for del 5 om en stund, og kommentarer er jo alltid hyggelig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]() ![]() ![]() Her og der kommer et et og annet bilde med merkelig usnitt/"fly nede i et hjørne"-type bilder. Enkelte er uskarpe, men det er kun et par-tre stk dette gjelder! Vil trekke fram disse to som favoritter og det er på grunn av det litt kunsteriske! Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig med Seilfly! Nå har du virklig fått dreisen på det!
![]() ![]() LN-AKE dro dog noe ned! Og skal jeg være ekstra pirkete- så er CSA'n og Finair'en helt på grensen. Resten er jo skikkelig bra både når det gjelder skarphet og lyssetting. BRA! ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Royal air maroc med ny farge ????
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Ikke RAM, men AtlasBlue - deres 'lavkostselskap'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
LN-RRB på Kvernberget var flott...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Bildene var sinnsykt fine
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ojsann! Veldig hyggelig med slike kommentarer
![]() ![]() Del 5 kommer snart... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja dette var virkelig flotte bilder.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
MEGET bra Fly1980, du har kommet deg veldig med bildene dine.
![]() Men den XL maskina ga meg dårlige vibber, hadde den t/r LPA.... GRØSS OG GRU. ![]() Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tusen takk for alle kommentarer. Kjempehyggelig
![]() Da begynner vi på del 5 da: ![]() KLM må vel være det eneste utenlandske flyselskapet som har direkteforbindelse til så mange flyplasser i Norge. Så vidt jeg vet flyr de til Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Sandefjord og Trondheim. Noen flere? Her er i alle fall en Fokker 70 på TRD. ![]() En Q400 fra SAS på TRD som kom fra Arlanda. Hvilke fly er det SAS bruker på denne ruten nå? ![]() Skikkelig vingespenn på denne lille krabaten. MPF Stratus IIB. ![]() Et litt merksnoding bilde fra CDG. Nouvelair A321 på vei til gate, fotografert under halen en A321 fra Atlas Blue. Er det noen som vet hvilket selskap det er vi ser havle halefinnen på bak A321’en? ![]() Høstlys og en smågris som speiler seg i dammen ved RW. ![]() Måtte nesten bare ha med dette. LN-NPO (Møre Flyklubb) på final RW25 på Kvernberget. Den solnedgangen der var noe av det flotteste jeg hadde sett! ![]() Fra småfly til rotor – CHC Sikorsky S-92 ![]() Dette er vel en Super Puma mener jeg å huske. Flotte høstfarger over Kvernberget. ![]() Motlys er noe herk, men her er i alle fall bakdelen på LN-RRB foreviget i det maskinen landet på Kvernberget for andre gang i verdenshistorien (første gang i dagslys). ![]() Og denne Fokkeren på vei til Bergen. Høstfarger… Del 6 er på vei… Stay tuned ![]() Last edited by flyKSU; 20-11-2007 at 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Post gjerne del 6 i en ny tråd. Det tar så lang tid å scrolle hele tiden :-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lett blanding fra vest... | Harald Oanes | Bilder & foto | 19 | 05-02-2013 17:48 |
Lett blanding | ENGM 911 | Bilder & foto | 7 | 20-08-2010 16:59 |
Lett blanding:-) (Nå har jeg lært å legge ut bilder) | salmon-air | Bilder & foto | 14 | 20-06-2010 13:25 |
Lett blanding | putzmeister | Bilder & foto | 19 | 23-05-2010 23:48 |
sola "natt" bilder og en lett blanding. | LN-KFW | Bilder & foto | 2 | 09-12-2009 17:14 |