![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Posts: 101
|
![]()
Sterling har lagt ut 10.000 billetter til kr 0,- + statens avgifter, osl-cph
http://boarding.no/art.asp?id=29106 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Er det fortsatt noen som lurer på hvorfor selskapet taper penger??
Jaja, halleluja sier bare jeg ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Tror det är ett bolag som är aningen desperata just nu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
heitur pengur ettur Sterlingur...
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Har sjekket Norwegian sin lavpriskalender. Tilsvarende priser der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Stusset litt over denne setningen "Strekningen Oslo-København er svært populær, og det er viktig for oss at nordmenn vet at Sterling er det ledende skandinaviske lavprisselskapet."
Er ikke Norwegian det største og ledende lavprisselskapet i Skandinavia? Det skriver de jo selv på sin hjemmeside. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hvor stor krigskasse har egentlig Sterling? Er det noen som har noe peiling på paxtall og kabinfaktor til Sterling i år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Många gånger man har läst att Sterling är desperata på det här forumet, men trots det är dom fortfarande kvar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
Loadfaktor har jeg ikke helt peiling på, men et bud er 75-80%. Mht. Scandinaviens største lavprisselskab ? Tja, der er ingen tvivl om DY har flest pax, men jeg tror NB har større omsætning, dette er dog kun mine gisninger.
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Dette blir suksess - nordmenn elsker selskaper som gir bort ting/reiser gratis!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
|
![]()
Er vel ikke bare nordmenn som gjoer det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hva får deg til å tro det? Jeg mener alt sier jo det motsatte. Norwegian viser stabilitet og tjener penger. Om Sterling hadde en større omsetning, ville mulighetene til å tjene penger vært større og Sterling ville hadde ikke hatt behov for å ligge i konstant rute krampe.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
Omsætning er ikke = Likvider, og slet ikke bundlinieresultat derfor er det nødvendig med konstant høj omsætning for at skabe likviditet ! NB er særdeles gode til mersalg, nævner i flæng Hotelleje, Billeje, Photofremkaldelse,taxfree, men specielt salg i flyene (ikke mindst charter som stadig er en stor andel fos NB). Når MYT her i norden altid har overskud er det fordi de er verdensmester i at skabe omsætning udover selve biletten ! (blot som sammenligningseksempel).
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). Last edited by Jan; 15-11-2007 at 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Denne ruten må være et stort pengesluk for både Norwegian og Sterling. Med disse prisene får de jo omtrent ikke inn en krone i kassa. Og det virker som om SAS ikke engang gidder å ta del i priskonkurransen - de har kanskje ikke merket så mye til konkurransen? Forretningsfolk velger dem uansett?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ja, det er litt underlig at et selskap skulle måtte gi bort billettene om strekningen er så populær. At det blir mange reisende når billettene er så og si gratis er vel ingen overraskelse, men det er ikke det samme som at strekningen er populær. Populariteten må vel kunne materialiseres i høy betalingsvilje (eller iallefall høyere betalingsvilje enn bare skatt/avgift).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Fra Sterling's side er det vel meningen at fortælle kunderne
at det ikke er den store forskel i at rejse med DY-gris kontra NB-gris ![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Jeg fulgte med en dag jeg satt på jobb, og kan nevne at NB denne aktuelle dagen hadde en kabinfaktor på 50,5 prosent, mens konkurrenten med rød nese hadde en snittfaktor på 81 % mellom OSL-CPH!
I tillegg bet jeg meg merke i at NB på de 2 rundturene sine midt på dagen brukte 737-800, og 737-500 på morgenen. Hvor er logikken i DEN bruken av flyene a?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Ryanair markedsførte seg nylig i Eurpoa med et langt større antall billetter til kr 1,-. Kan ikke huske at noen her på Forum gadd å kommentere det....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Flight Vehicle Aerodynamics" & "Intro to Aerodynamics" - Gratis nettkurs fra MIT/edX | Solvi | Flyteknisk forum | 0 | 23-05-2013 23:36 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |