![]() |
|
![]() |
#1 | ||
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Tønsbergs Blad
Quote:
Quote:
![]() ![]() ![]() På hvilket punkt er Ryanair mindre enn SAS? ..og eventuellt i hvilken grad? Last edited by KennethGS; 14-11-2007 at 04:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 149
|
![]()
På det svenske markedet er de nok mindre enn SAS.
Kanskje det er det det blir siktet til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Ryanair tramper jo på alt og alle - så om de får snake sin egen medisin så er vel ikke det så ille...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Nå ja, om det dreier seg om "mindre dårlige egenskaper" så er det vel ikke så ille???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Det har jo vært O'Learys kommunikasjonsstrategi siden dag 1 i selskapet - slå mot alt og alle og fremstill deg selv som "the underdog". Det tok jo flere år før noen andre enn eierne og O'leary fikk vite hvor bra det faktisk gikk med Ryanair. Offentlig gikk O'Leary ut og klaget over at Ryanair hadde så dårlig råd - for å kunne beholde rabatter og holde lønningene i eget selskap nede - mens både selskapet og CEO'en sopte inn penger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Og nettop det er MOLs oppgave: Å sørge for at selskapet soper inn penger. Enkelt og greit. Akkurat der har mange mye å lære. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
|
![]()
Men for all del - skikk og bruk kan også være en lærdom det kan være greit å beholde!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Skikk og bruk er også greit, men hovedoppgaven til en leder er ikke å være snilleste gutten i klassen, det er å tjene penger. Hadde jeg vært eier av et selskap, ville jeg heller hatt en rampete mann som tjente penger for firmaet (og meg), enn en som var snill, men som ikke fikk det helt til når det gjalt å tjene penger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det må da være et problem når en ledere i en "service bedrift" har den atidyten ?
Eller nei, FR er jo ingen servicebedrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Så alt er lov, bare det drar inn penger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Ja, alt bør være lov, så lenge man holder seg innenfor lovverket.
Å være klovn, tulling, bølle, stor i kjeften osv osv bør absolutt være tillat. Ser ingen grunn til at det skulle bli forbudt eller "ikke lov". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]() Quote:
Men nå har vel FR tapt endel rettsaker og dermed så holder ikke MoL seg innenfor lovverket ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Og det tror jeg at vi begge vet er en del av pr jippoen de driver med. All pr enten den er dårlig eller god, er med på å gjøre Ryanair kjent. Og i alle tilfeller får MOL&CO massevis av avisplass til å ytre sine tanker om alle de andre som de mener er så dyre.... Det er ikke politisk korrekt det de gjør, men det virker som bare f... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Dette er merkevarebygging på det ekstreme. Jeg tror ikke det er mange bransjer som kunne holdt på samme måte som Ryanair uten å få problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Det er da helt vanlig at selskaper har etiske retningslinjer som er strengere enn lovverket, at det forretningspraksis som er regnet som ufin selv om den er lovlig osv.
Uten å ta stilling til Ryanair og MoL, så mener jeg at "alt er greit så lenge det ikke er forbudt ved lov" ikke er en holdning som ikke er hverken vanlig eller akseptabel i næringslivet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Heldigvis!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det er mange bransjer som er mye værre enn det, det er bare at dere ikke tenker på det. Kunne kommet med et dusin eksempler på det. Vi er bare så vant til det, at vi ikke engang legger merke til det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,889
|
![]()
Hoerer jeg Wal-Mart....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian saksøkes for salg av 737-300 maskiner | BraathensSafe1985 | Flyforum | 2 | 25-04-2019 01:38 |
Avinor saksøkes etter sjøflyulykke i 2003 | GF1 | Flyforum | 11 | 23-04-2013 18:22 |
CO saksøkes for turbulens | krølle | Småprat | 1 | 12-10-2011 10:29 |
Tilbudt Sex av KÅT person- Flyselskap saksøkes | LN-RPL | Flyforum | 4 | 15-07-2010 22:43 |
Stansted: BAA/"Plane Stupid" saksøkes av FR | sirpjalle | Flyforum | 5 | 12-01-2009 12:14 |