![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]()
Da er det like før det braker løs her på Fagernes...
Den 19. desember begynner vinterchartrer sesongen for fullt. Det blir flere fligher både i helger og på ukedager og siste flight går den 10. april. * Titan Airways flyr hver søndag til Stansted og Birmingham. Titan bruker både BAe 146 og ATR 72. * TransAero Airlines flyr til Moskva med 737-300. * Scot Airways flyr til London med Do328. * Astraeus flyr også noen flighter til England, med Boeing 757. Og som om ikke det var nok.. ![]() * Danish Air Transport flyr nesten hver uke til Aalborg, med ATR72. * SAS flyr også til Danmark, dvs CPH, med Q400 og MD87. * Aero Flight flyr til Hamburg og Dusseldorf med Airbus 320. Med andre ord, masse fly og mye morro.. Men dessverre ingen Yak-42 til KOG og KGL.. ![]() -Eirik- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Gleder meg... Håper på innflyvning fra sør!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Dager og tider????
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]()
Bare å sette igang...
Desember Dato: Flight Nr. Fra: Til: Ank: Avg: Søn 19. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 19. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn. 26 AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 26. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Tirs. 28. UN9193/9194 DME DME 1100 1200 733 Januar Søn 02. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 02. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Man 03. UN9193/9194 DME DME 1125 1225 733 Søn 09. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 09. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Man 10. UN9193/9194 DME DME 1125 1225 733 Søn 16. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 16. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Fre. 21. CB401 LON VDB ----- ------ Do328 Søn 23. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 23. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 23. CB402 VDB CPH 1645 1745 Do328 Søn 23. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn 30. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 30. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 30 AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Februar Søn 06. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400 Søn 06. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 06. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 06. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn 13. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87 Søn 13. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 13. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 13. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn 20. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87 Søn 20. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 20. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 20. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn 27. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87 Søn 27. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 27. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 27. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Man 28. GV9174/9175 HAM DUS 1205 1255 A320 Mars Søn 06. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400 Søn 06. GV9774/9775 FRA HAM 0955 1530 A320 Søn 06. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 13. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400 Søn 13. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 13. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 13. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn 20. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400 Søn 20. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 20. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 20. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn 27. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87 Søn 27. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72 Søn 27. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 ATR72 Søn 27. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 ATR72 April Søn 03. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146 Søn 03. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146 Søn 10. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 ATR72 Søn 10. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 ATR72 Det er mulig at det kommer noen flere maskiner fra Russland i romjula, men dette er ikke 100% sikkert.. Astraeus skal fly i desember og tidlig januar, men jeg har for øyeblikket ikke tidene dems her.. -Eirik- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Blir det nyttårsfeiring på hytta så blir det nok en som ser mye opp i luften på skiturene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hvor lang er rullebanen på Leirin? Og hvor store fly kan den ta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
En link til rapporten fra vårt besøket hos LN-EIR på Leirin 11. januar i år finner du nederst til venstre på denne siden http://www.plane-spotter.com/Reports/index.htm
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
LN-SSL: har du glemt dine utregninger allerede?
![]() Ligger ikke Leiring på ca 3000'? Ved standard trykk så ligger følgelig pressure altitude på 3000, men med -16C så har vi en density altitude på sea level. Og det er jo density altitude man er interessert i med tanke på ytelse/performance. Så den kalde vinteren hjelper nok bra på. Hvis man da i tillegg har litt vinterlig innlandshøytrykk så skal man se de letter før motsatt terskel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Som jeg sa, det er leeenge siden jeg har vært borti det der, og jeg må sikkert innom et par bøker for å friske opp oppi toppen. Dette var så flaut at jeg er fristet til å slette mitt innlegg, men skitt au....., hverdagen blir ikke morsommere enn hva man gjør det til selv
![]() ![]() ![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]() Quote:
* 757-200 er nok det største som kan operere her oppe. -Eirik- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Eirik
Kan du sende et oenske om God Jul og godt nyttaar til Siv Anya og gjengen, fra SAS Instruktoeren (som naa bor i Seattle). Paa forhaand takk Finn Erik
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]() Quote:
![]() -Eirik- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]()
-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]()
Da er vi i gang og i dag kom Astraeus sin 757-200, G-OAVB, fullpakket med vinter-hungrige engelske charter turister, som første fly fra London..
Dette er det største flyet som noen gang har vært nede på Fagernes lufthavn. Titan Airways` BA146-200, G-ZAPO, kom omtrent samtidig. G-ZAPO kommer tilbake i kveld med nye 94 pax fra Birmingham som skal nyte den norske vinteren. Bilder kommer snart til en bildedatabase nær deg.... -Eirik- |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vintersesongen 2013 | Marius Moberg | Flyspotting | 9 | 19-05-2013 19:31 |
SAS utvider TOS - ARN til vintersesongen | Frode789 | Flyforum | 8 | 23-12-2012 11:30 |
Leirin - Gatwick | baselutvann | Flyforum | 8 | 21-11-2010 17:37 |
easyJet skal utvide fra MAN for vintersesongen | LN-KGL | Flyforum | 4 | 25-06-2010 23:44 |
Leirin på en søndag | Blubird | Flyforum | 3 | 23-02-2005 23:08 |