Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-11-2004, 15:49   #1
LN-EIR
ScanFlyer Silver
 
LN-EIR's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
Default Vintersesongen på Leirin

Da er det like før det braker løs her på Fagernes...

Den 19. desember begynner vinterchartrer sesongen for fullt.
Det blir flere fligher både i helger og på ukedager og siste flight går den 10. april.

* Titan Airways flyr hver søndag til Stansted og Birmingham.
Titan bruker både BAe 146 og ATR 72.

* TransAero Airlines flyr til Moskva med 737-300.

* Scot Airways flyr til London med Do328.

* Astraeus flyr også noen flighter til England, med Boeing 757.

Og som om ikke det var nok..

* Danish Air Transport flyr nesten hver uke til Aalborg, med ATR72.

* SAS flyr også til Danmark, dvs CPH, med Q400 og MD87.

* Aero Flight flyr til Hamburg og Dusseldorf med Airbus 320.


Med andre ord, masse fly og mye morro..
Men dessverre ingen Yak-42 til KOG og KGL..

-Eirik-
LN-EIR is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2004, 17:50   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Gleder meg... Håper på innflyvning fra sør!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2004, 17:54   #3
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Dager og tider????
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2004, 19:15   #4
LN-EIR
ScanFlyer Silver
 
LN-EIR's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Bare å sette igang...

Desember

Dato: Flight Nr. Fra: Til: Ank: Avg:

Søn 19. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 19. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn. 26 AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 26. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Tirs. 28. UN9193/9194 DME DME 1100 1200 733

Januar

Søn 02. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 02. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Man 03. UN9193/9194 DME DME 1125 1225 733

Søn 09. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 09. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Man 10. UN9193/9194 DME DME 1125 1225 733

Søn 16. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 16. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Fre. 21. CB401 LON VDB ----- ------ Do328

Søn 23. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 23. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 23. CB402 VDB CPH 1645 1745 Do328
Søn 23. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn 30. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 30. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 30 AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Februar

Søn 06. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400
Søn 06. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 06. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 06. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn 13. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87
Søn 13. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 13. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 13. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn 20. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87
Søn 20. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 20. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 20. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn 27. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87
Søn 27. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 27. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 27. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Man 28. GV9174/9175 HAM DUS 1205 1255 A320

Mars

Søn 06. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400
Søn 06. GV9774/9775 FRA HAM 0955 1530 A320
Søn 06. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72

Søn 13. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400
Søn 13. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 13. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 13. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn 20. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 Q400
Søn 20. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 20. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 20. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn 27. SK7591/7592 CPH CPH 0915 1015 MD87
Søn 27. DTR4701/4702 AAL AAL 1050 1150 ATR72
Søn 27. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 ATR72
Søn 27. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 ATR72

April

Søn 03. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 BAe146
Søn 03. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 BAe146

Søn 10. AWC923A/923B STN BHX 1145 1245 ATR72
Søn 10. AWC923C/923D BHX STN 1815 1915 ATR72


Det er mulig at det kommer noen flere maskiner fra Russland i romjula, men dette er ikke 100% sikkert..

Astraeus skal fly i desember og tidlig januar, men jeg har for øyeblikket ikke tidene dems her..



-Eirik-
LN-EIR is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2004, 20:57   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Blir det nyttårsfeiring på hytta så blir det nok en som ser mye opp i luften på skiturene...
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2004, 22:53   #6
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Hvor lang er rullebanen på Leirin? Og hvor store fly kan den ta?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2004, 23:24   #7
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Quote:
Originally posted by HMWK


Hvor lang er rullebanen på Leirin? Og hvor store fly kan den ta?
2050m lang med terskler - altså lengre enn en rekke av stamflyplassene i Norge

En link til rapporten fra vårt besøket hos LN-EIR på Leirin 11. januar i år finner du nederst til venstre på denne siden http://www.plane-spotter.com/Reports/index.htm
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2004, 00:53   #8
LN-SSL
ScanFlyer Molded
 
LN-SSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Quote:
2050m lang med terskler - altså lengre enn en rekke av stamflyplassene i Norge
På en annen side ligger den også høyere enn de fleste stamflyplassene i Norge, så da skulle vel lufttrykk, temperatur, luftfuktighet og div. gjøre sitt til at man faktisk trenger de 2.050 metrene man har, eller? Nå er ikke jeg borti "pressure altitude", temperaturer, "density altitude" og hva det heter alt sammen hver dag, men det er vel en årsak til at det ble lagt litt ekstra asfalt på Leirin i forhold til andre plasser av samme kaliber her til lands.... :
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\"
LN-SSL is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2004, 08:35   #9
OMW
Deleted user
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

LN-SSL: har du glemt dine utregninger allerede?

Ligger ikke Leiring på ca 3000'?
Ved standard trykk så ligger følgelig pressure altitude på 3000, men med -16C så har vi en density altitude på sea level. Og det er jo density altitude man er interessert i med tanke på ytelse/performance. Så den kalde vinteren hjelper nok bra på. Hvis man da i tillegg har litt vinterlig innlandshøytrykk så skal man se de letter før motsatt terskel
OMW is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2004, 13:21   #10
LN-SSL
ScanFlyer Molded
 
LN-SSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Som jeg sa, det er leeenge siden jeg har vært borti det der, og jeg må sikkert innom et par bøker for å friske opp oppi toppen. Dette var så flaut at jeg er fristet til å slette mitt innlegg, men skitt au....., hverdagen blir ikke morsommere enn hva man gjør det til selv : Takk skal du ha, OMW, for din refreshment...
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\"
LN-SSL is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2004, 20:12   #11
LN-EIR
ScanFlyer Silver
 
LN-EIR's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Quote:
Originally posted by HMWK


Hvor lang er rullebanen på Leirin? Og hvor store fly kan den ta?
* Som sagt, rullebanen på Leirin er 2056m inkl terskler..

* 757-200 er nok det største som kan operere her oppe.

-Eirik-
LN-EIR is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2004, 00:02   #12
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Eirik

Kan du sende et oenske om God Jul og godt nyttaar til Siv Anya og gjengen, fra SAS Instruktoeren (som naa bor i Seattle).

Paa forhaand takk
Finn Erik
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2004, 00:11   #13
LN-EIR
ScanFlyer Silver
 
LN-EIR's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Quote:
Originally posted by dc-8-63


Eirik

Kan du sende et oenske om God Jul og godt nyttaar til Siv Anya og gjengen, fra SAS Instruktoeren (som naa bor i Seattle).

Paa forhaand takk
Finn Erik
Det skal jeg gjøre vet du..

-Eirik-
LN-EIR is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2004, 00:11   #14
LN-EIR
ScanFlyer Silver
 
LN-EIR's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

-
LN-EIR is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2004, 13:28   #15
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Quote:
Originally posted by dc-8-63


Eirik

Kan du sende et oenske om God Jul og godt nyttaar til Siv Anya og gjengen, fra SAS Instruktoeren (som naa bor i Seattle).

Paa forhaand takk
Finn Erik
Du hilser stadig til henne... Nå er det på tide å få HELE historien.... :
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2004, 14:43   #16
LN-EIR
ScanFlyer Silver
 
LN-EIR's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
Default Replying to Topic 'Vintersesongen på Leirin'

Da er vi i gang og i dag kom Astraeus sin 757-200, G-OAVB, fullpakket med vinter-hungrige engelske charter turister, som første fly fra London..
Dette er det største flyet som noen gang har vært nede på Fagernes lufthavn.

Titan Airways` BA146-200, G-ZAPO, kom omtrent samtidig.
G-ZAPO kommer tilbake i kveld med nye 94 pax fra Birmingham som skal nyte den norske vinteren.

Bilder kommer snart til en bildedatabase nær deg....


-Eirik-
LN-EIR is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Vintersesongen 2013 Marius Moberg Flyspotting 9 19-05-2013 19:31
SAS utvider TOS - ARN til vintersesongen Frode789 Flyforum 8 23-12-2012 11:30
Leirin - Gatwick baselutvann Flyforum 8 21-11-2010 17:37
easyJet skal utvide fra MAN for vintersesongen LN-KGL Flyforum 4 25-06-2010 23:44
Leirin på en søndag Blubird Flyforum 3 23-02-2005 23:08


All times are GMT +2. The time now is 22:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.