![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da sitter vi her foran peisen med litt brunt ildvann i glasset ... minstemann sover, tenaaringen har burt seg inne paa rommet sitt og fruen har gaatt til sengs.
Julestemningen har begynt aa bre seg paa Bainbridge Island naa som Thanksgiving er over. Fredagen markerte starten paa juleshoppingen og det ble meldt om ville tilstander rundt om paa shoppingsentrene - spesielt de som var gale nok til aa markere dagen med kraftige lokketilbud. Og det var mange .... Skal man tro avisene, var hele byens husmorstand paa vikingetokt med kredittkortene sine. Det ser ut til aa bli en rekordstor julehandel, men selv fortrekker jeg Amazon.com ... da stoetter jeg bransjen ved aa la UPS fly ut pakkene mine. Jeg er heller ikke glad i aa handle i koe ... jeg vil ha plass hvis jeg beveger meg ut blant de uvaskede massene ... ![]() Naboen var fremme med julelysene i gaar, saa da kunne ikke jeg vaere daarligere .. saa naa skinner julelysene ogsaa paa det Mowinckel'ske hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God søndag. 1. lyset tennes til frokost. Akkurat nå skulle jeg gjerne vært på Bainbridge - en utrolig hyggelig "x-mas island"...og bedre blir den nærmere jul!
Her skal det først bli kaffe og aviser før det blir en lengre brunch. God søndag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
God morgen fra en snøpakket verste vestkant. Arvingen har allerede vært i akebakken med sin mor, mens jeg har sittet og tint foran peisen etter _gårsdagens_ utgraving av båten (sommerpresenningen jeg av en eller annen grunn ikke har byttet ut ga pussig nok etter).
I kveld blir det åpning av "julegate" på idylliske Bærums verk, men før det skal jeg gjøre litt research på hvilken mp3-/mediespiller jeg skal ønske meg til jul. ![]() Er det forresten noen som vet om det finnes noen fine modeller av Starfighter i skala 1:32? Fikk den siste boken i serien om Luftforsvarets historie forrige dagen, og fikk plutselig lyst til å bygge meg en real '104. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Gårsdagens lutefisklag er gått over i historien med den beste fisken hittil,innkjøpt på en Meny-butikk i Bærum.Idag skal resten av innkjørselen måkes,det var kommet 40 cm med snø mens jeg var på jobb.Trim idag,trim imorra,støl i overmorgen! Falcon: Hasegawa har en utmerket F-104G i 1/32 skala.Enjoy!
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God Søndag folkens.
Nå har Jr.og Sr. testet akebrett og foret småfuglene , da er det -5- minutter på øye før jeg skal på jobb ![]() /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
Akk, Hasegawa - kjempekvalitet på kit'ene, og så de lekre katalogene... Jeg liker litt store modeller, men pleier å få prestasjonangst når jeg åpner esken og detaljeringsnivået skriker mot en. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er en stille soendag i Portland ogsaa...vi kom oss over fjellet i fra Bend i gaar, ganske forsinket etter at en Toyota 4 Runner spant ut av kontroll etter aa passert oss, og endte paa taket i groefta.....det gikk heldigvis bra med de 3 i bilen...men det tok tid aa faa fatt i ambulanse (obligatorisk) og kranbil saa vi kunne fortsette.....det laa vel en 30 cm nysnee ved Mt.Hood og faa amerikanere har forstaatt at selv 4hjulstrrekkere maa tilpasse farten etter forholdene.....Foer vi forlot Bend fant jeg ikke mindre enn 7 DC-7 ere hvorav minst 4 var i flyvedyktig stand:http://www.airliners.net/open.file/695979/M/
TBM-Butler Aviation var ogsaa i ferd med aa modifisere 2 Lockhead C-130 til brannslukningsfly.....dessverre stod de alle svaert kronglete til med hoeye stygge gjerder
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min søndag ble tilbragt på jobb der jeg ble sittende og skrive transcript av hendelsen med Mytravel på torsdag. Måtte hjem tidlig fordi på grunn av sykt barn.
Jeg har nettopp funnet ut at det verste som finnes er det å ha et sykt barn. Og ingen ting man kan gjøre ![]() Men det går vel bra til slutt. Ellers er vel Hasegawa's Starfighter i 1:48 et av de beste settene som er utgitt. Litt rare nagler på vingene, men ellers er det helt supert. Revell har utgitt samme settet til en litt billigere penge forsåvidt. Norske dekaler er vel mer eller mindre i ferd med å bli trykket og vil bli tilgjengelig hos Romerike Hobbyland in nærmeste framtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God søndag kveld. Sitter nå på SAS hotellet på Gardermoen, etter å ha hatt en travel søndag med gårdsarbeid, skyssing av barn til julegrantenning, skolekorps loddsalg og til slutt reise til OSL hvor jeg kom til flyplassen bare 10 min før flyet skulle gå
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|