![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Hahah!
Holdt på å dø da jeg leste det der! http://www.fremover.no/lokale_nyhete...cle3112295.ece Se det foran dere så skjønner dere hvorfor jeg ler! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Ikke noen "ny" hendelse det der. Dette skjer noen ganger hver vinter rundt om i vårt langstrakte land, hvor fuktig luft og store temperaturforskjeller av og til gjør at døren rett og slett fryser fast. Her viser våre operative venner i WF igjen godt skjønn og har en pragmatisk løsning på utfordringen som oppstod ;-)
Last edited by Farmer; 09-11-2007 at 01:41. Reason: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Sikkert skjedd flere ganger det der, men er første gang jeg hører om det.
Syns det er komisk jeg da, men de er kreative å finner alltid på en løsning på å få flydøra opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Nå fikk jo paxen også valget om de ville vente til de hadde fått opp døra.
For å fikse det problemet der skal det ikke mye til; strøm, heatgun og litt tid (max 5 min) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hvis du er på teknisk base så går det kanskje på 5 min hvis man har utstyret LETT tilgjengelig, men på en kortbaneplass må man først skaffe en heatgun og nødvendig strømtilførsel. Det er jo ikke noe som man har liggende. Så dine 5 minutter kan nok raskt blir 50 minutter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Kreativ bruk av tilgjengelige ressurser.. Meget bra..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Istedet for en heatgun så kan det også brukes hårføner eller kanskje varm avisingsvæske. En kreativ sjel finner sikkert på noe. Men de må bare ikke få temeraturen til strukturen over 50 grader C, da kan styrken i aluminiumen blir ødelagt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 113
|
![]()
og siden crewet åpenbart har tilgang til bagasjerom (med all farlig last) spør jeg meg selv.
Er dette meg crew og crew screening like lurt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Selv om du bare spør deg selv, så tar jeg sjansen på å svare
![]() På Dash8-100 er det dør mellom kabin og bagasjerom. Det finnes selvfølgelig rutiner og prosedyrer for hvordan denne døren skal brukes/ikke brukes. I tilfeller hvor disse rutinene/prosedyrene blir brutt på en eller annen måte, så erklæres flyet som "skittent" og pax, crew og bagasje må screenes på nytt før avgang/etter landing. Ikke noe stort problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
Posts: 634
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]() Quote:
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe-fly fikk motortrøbbel | LCH78 | Flyforum | 9 | 11-09-2010 16:44 |
Karoline (9) fikk ikke vann | AirbusTrond | Flyforum | 42 | 06-08-2007 11:21 |
OT: Manglet 50 øre, fikk ikke bilskilt | The Ticketor | Flyforum | 11 | 11-07-2006 11:33 |
O.T. Jeg fikk ikke fri... | FBU 4EVER | Flyforum | 10 | 01-02-2005 17:09 |