![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]()
Fra tidligere har SAS realisert opsjon på 2 737-800 for leveranse i 2009. Nå opplyses det om at det også kommer 3 737-800 neste år!
http://www.sasgroup.net/SASGROUP_IR/...rence_3q07.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Begynner vi å se et SAS på offensiven? Me like, for de er absolutt nødt til å vise markedet at de har villighet og mulighet til å snu seg raskt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Synes dette er veldig gledelig. ENDELIG ser vi at SAS begynner å bli offensive. Nye ruter, nye fly - og en positiv holdning. Skryt, skryt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,358
|
![]()
Er det noen som vet eller har noen formening (det siste er jeg vel 100% sikker på) om det blir winglets på disse maskinene?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
mener å ha lest et sted at det blir WL på alle nye maskiner som leveres
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Meget gode nyheter! SFO er jo en destinasjon SAS har oensket seg lenge. Godt aa hoere at det legges til 5 738 i flaaten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Skal disse til NO eller SE (eller blir de delt)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Blir noen nye 737 levert uten winglets for tiden?
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Tidligere var det option å ha winglets, i dag er det option å ikke ha winglets.
Vi har også en haug med sett med winglets til ettermontering på våre nåværende NG'er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Jeg vet ikke helt planen på dette, men - tror - at de vil bli montert etterhvert som vi har de inne på C-check.
Forøvrig er jeg Airbus-mann - og skulle ønske vi valgte A321 i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Gledelig at SAS satser
![]() Kanskje de setter inn noen ekstra B737 maskiner på rutene opp til KSU og da ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Det at SAS velger -800 fremfor noen av de mindre modellene antyder vel også en viss optimisme om fremtidige passasjertall. Samme gjelder jo forøvrig for Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
|
![]()
Skulle også ønsket meg Airbus - men nye fly er alltid morsomt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]() Quote:
Nå er det vel en del 400 og 500 maskiner som skal ut av flåten også, så det er ikke sikkert flyparken økes i noe særlig grad.
__________________
upcoming flights.. mange |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() Quote:
Flott at SAS nå er på offensiven igjen utad. Både Strand og Kjos tilkjennegir en positiv konkurranseånd selskapene imellom . Det tyder på at begge ledere innser at det er rom og behov for begge aktører i markedet. Vi ser vel også videre konturene av at SAS NO og SE går for Boeing materiell og at det videre fremover blir ytterligere Airbus materiell i SAS DK. Dette er nødvendig slik at SAS får konkurransedykteige priser ved innkjøp/leie av flymateriell og at ingen av de store flyfabrikantene får en hoffleverandør rolle til SAS. Dette vil gi høyere priser ved innkjøp av fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
|
![]()
Kjos har vel allerede avskrevet SAS som konkurrent...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Jeg mistenker at EB's poeng i stor grad var myntet på at det i dag er rimelig god plass til begge aktører, og de sånn sett på en måte er like mye "kolleger" som de er konkurrenter.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian neste nye 737-800 | Marius Moberg | Småprat | 3 | 03-04-2013 22:37 |
Motorer på de nye 737-800 til Norwegian? | ENZV | Flyteknisk forum | 3 | 09-03-2010 15:00 |
Norwegians nye 737-800 | BSSW | Flyforum | 4 | 11-12-2008 22:52 |
SAS med nye 737-800? | LTH | Flyforum | 16 | 16-12-2006 14:51 |
Ryanair får ytterligere ti 737-800 i 2008 | CK | Flyforum | 1 | 03-07-2006 13:11 |